nierówna praca silnika n42b18

andrzej111
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 21, 14:44
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#1

Post autor: andrzej111 »

witam pomógł by ktoś w diagnozie nierównej pracy silnika jest to delikatne ale dość odczuwalne i w dodatku auto nie do końca chce się zbierać w załącznikach zrobiłem screan z inpy w dodatku wcześniej był błąd 2713 i wypadał zapłon ale po usunięciu adaptacji nie ma już żadnych błędów
1 .jaki powinien być przepływ powietrza na postoju ?
2. czy sondy nie powinny pracować na napięciu +- 2V na postoju ?
3. czy parametry rozrządu wyglądają ok ?
rzuci ktoś fachowym okiem :friends:
Załączniki
nierówna praca silnika n42b18 - Screenshot_4.png
nierówna praca silnika n42b18 - Screenshot_3.png
nierówna praca silnika n42b18 - Screenshot_2.png
nierówna praca silnika n42b18 - Screenshot_1.png
andrzej111
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 21, 14:44
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#2

Post autor: andrzej111 »

Jestem po pewnych przemyśleniach i obserwacjach silnik na którym wypada zapłon ma w wartościach gładkość pracy cylindrów 15 czyli ewidentnie coś jest nie tak ale po odłączeniu wtyczki od valvetronica wartość spada do okolic 1 i silnik ładnie pracuje ale jest taki dzień że odpalam auto i wszystko jest ok ktoś ma jakieś sugestie?
andrzej111
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 21, 14:44
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#3

Post autor: andrzej111 »

Obstawiam popychacze hydrauliczne ale nie jestem pewien bo raz wypadanie jest na 1 a raz na 3
andrzej111
Posty: 4
Rejestracja: 18 lut 21, 14:44
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: opole

#4

Post autor: andrzej111 »

A w dodatku gdy zapłon wypadał po odkreceniu korka oleju zero reakcji a gdy wszystko jest ok to po odkreceniu silnik zadusi się i zgaśnie
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#5

Post autor: roque »

Masz automat czy manual?

Sondy powinny pracować od ok. 0.1 do ok. 0.7 na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Sinusoida.

Sprawdz szczelność silnika np: zadymiarką, może masz lewe powietrze gdzieś i sondy świrują.
Skontroluj stan świec, cewek, uszczelki pokrywy zaworów, czy czasem nie masz w otworach świec oleju.

Suchy silnik?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

roque pisze: 20 mar 21, 22:23Sondy powinny pracować od ok. 0.1 do ok. 0.7 na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Sinusoida.
Zdecydowanie nie te, w tym silniku. Ok 1,4-4,2 przed katalizatorem.
roque pisze: 20 mar 21, 22:23Sprawdz szczelność silnika np: zadymiarką, może masz lewe powietrze gdzieś i sondy świrują.
Po masie powietrza widać, że nie ma nieszczelności.
andrzej111 pisze: 18 lut 21, 15:04 błąd 2713 i wypadał zapłon ale po usunięciu adaptacji nie ma już żadnych błędów
2713 DME: Zamienione sondy lambda przed katalizatorem
andrzej111 pisze: 18 lut 21, 15:041 .jaki powinien być przepływ powietrza na postoju ?
Mniej więcej jak widać, pokaż po pełym rozgrzaniu (105-108 stopni) i bez odbiorników prądu.
andrzej111 pisze: 18 lut 21, 15:042. czy sondy nie powinny pracować na napięciu +- 2V na postoju ?
Nie, nagraj ich pracę po pełnym rozgrzaniu przez 30 sekund, dodaj gazu i znowu 30 sekund na wolnych obrotach.
andrzej111 pisze: 18 lut 21, 15:043. czy parametry rozrządu wyglądają ok ?
Tak.
Coś w ogóle dzieje się z autem od tamtej pory?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#7

Post autor: roque »

maniek21112 pisze: 21 mar 21, 7:56 Zdecydowanie nie te, w tym silniku. Ok 1,4-4,2 przed katalizatorem.
O której sondzie mówimy w screenshocie numer 2?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Przed katalizatorem, na samej górze. Podałem cały jej zakres, wszystko będzie dobrze widać jak kolega nagra to.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”