Nierówna praca silnika M43TU

kasperek
Posty: 6
Rejestracja: 28 maja 15, 23:59
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: lubelskie
Miasto: Ellon

#1

Post autor: kasperek »

Zakładam nowy temat, bo nie wiem co może trapić mój samochód. Przejrzałem już trochę wątków, ale nic nie pasuje idealnie do mojego problemu.

Na początku o samochodzie:
VIN: WBAER12020AU22227
model: 316i 1.9 M43TU 105 KM
skrzynia: manualna

Problem dotyczy nierównej pracy silnika. Na zimnym słychać terkotanie, auto wpada w wibracje. Kiedy ruszam, czuję wyraźny brak mocy. Dodatkowo pojawia się dziwne falowanie obrotów na biegu jałowym w zakresie od 500 do 900 obr./min. Po uruchomieniu zapala się żółta lampka oleju, która po chwili gaśnie. Na desce wyświetlił się "check engine"...

I teraz najciekawsze. Po jakimś czasie wszystko wraca do normy. Tak jakby samochód sam się naprawiał... oczywiście wiem, że tego nie robi. Dwa tygodnie temu problem pojawił się pierwszy raz na długiej 300 km trasie. Po dojechaniu do celu postawiłem samochód na noc na parkingu, a na drugi dzień samochód ożył. Jakgdyby nigdy nic. Przedwczoraj problem wrócił, a po nocy znowu wszystko ustało. Nie wiem, może on lubi spać po prostu?

Zauważyłem też popękane gumowe przewody
https://onedrive.live.com/redir?resid=36bfb02db3a4c830!590&authkey=!AHLOuS5ET1djqME&v=3&ithint=photo%2cjpg

Czy to one mogą odpowiadać za taką pracę silnika?
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#2

Post autor: hackunek »

Proponowałbym je wymienić.
isolato

#3

Post autor: isolato »

wymieniaj jak najszybciej :shock:
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Co do tych przewodów to od razu wymień jak też i inne podciśnieniowe bo pewnie są w podobnym stanie a jeśli chodzi o resztę problemów to najlepiej na początek podpiáć pod kompa to może zawężyć nieco krąg poszukiwañ i zasugerować podzespoły którym należy się wnikliwie przyjżec ale jeżeli masz od cholery kasy to metodą pt.będe strzelał do wymiany może być tak na dzień dobry: przepływka, odma z przewodami gumowymi bo stare pewnie sparciałe,sonda lambda,krokowiec, do sprawdzenia cały dolot czy nie łapie lewego powietrza, do wyczyszczenia przepustnica bo być może zasyfiona i się przycina. To tak na początek a na jakim oleju jeździsz bo te terkotanie to może być sprawka złego oleju zbyt gęstego powinien być zalany syntetykiem ,co do żółtej kontrolki oleju to masz walnięty czujnik poziomu oleju który jesr w misce olejowej też tak mam ale tym puki co się nie przejmuj zostaw na potem.
kasperek
Posty: 6
Rejestracja: 28 maja 15, 23:59
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: lubelskie
Miasto: Ellon

#5

Post autor: kasperek »

Dziękuję za zainteresowanie. Okazało się, że w samochodzie ktoś zamontował trzy świece NGK i jedną BOSH FGR7DQE. Ta ostatnia dawała iskrę na czwaty cylinder, który nie pracował poprawnie. Przy demontażu świec okazało się, że NGK są w w dobry stanie, a BOSH miał na sobie tyle syfu, że nie miał prawa działać. Po wymianie kompletu świec na NGK Laser Platinum samochód ożył.

A teraz o błędach, bo coś mi się zdaje, że to nie koniec moich przygód. Torque pokazał następujące będy:

P0300 - Powertrain, Multiple Cylinder Misfire
P0304 - Powertrain, Cylinder 4 Misfire
P0120 - Powertrain, Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit (Pending Fault)

O ile pierwsze dwa wyeliminowałem wymieniając świece i przewody, o których mi pisaliście wyżej, o tyle nie wiem o co chodzi z błędem P0120. Błędy wyksowałem z komputera jakiś czas temu i więcej mi się na razie nie pokzują, ale nie daje mi to spokoju. Macie jakieś pomysły?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Czujnik położenia przepustnicy. Jesli błędu nie ma obecnie to mogł go kiedyś ktoś złapać jak odpiał wtyczke i właczył zapłon.

Dwa pierwsze to niewypał na 4 cylindrze, ale to jak napisałeś załatwiła wymiana świec
Ostatnio zmieniony 1 lip 15, 11:15 przez mariryb, łącznie zmieniany 1 raz.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
kasperek
Posty: 6
Rejestracja: 28 maja 15, 23:59
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: lubelskie
Miasto: Ellon

#7

Post autor: kasperek »

Czyli póki co mam się tym nie przejmować tak?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#8

Post autor: mariryb »

Jeśli nie masz ponownie błędu to nie ma co się przejmować. Tylko sprawdź za jakiś czas ponownie.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
kasperek
Posty: 6
Rejestracja: 28 maja 15, 23:59
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Wielka Brytania
Województwo: lubelskie
Miasto: Ellon

#9

Post autor: kasperek »

Bardzo dziękuję za pomoc.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”