Nierówna praca silnika M43B19TU

masiej
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 21, 1:50
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Płeć:

#1

Post autor: masiej »

Witam, auto przerywa przy przyśpieszaniu i nie ma mocy. Parametr rough na czwartym cylindrze skacze do okolic 3.5 i na pierwszym max. 1.5, reszta cylindrów max 0.2. Wyskakuje również błąd czujnika spalania stukowego na obu cylindrach. Po odłączeniu sondy lambda auto pracuje równo, ale błąd spalania stukowego nie znika. Dolot jest szczelny był sprawdzany przez mechanika. Testowałem kilka przepływomierzy na każdym jest tak samo albo gorzej. Proszę o pomoc.

Poniżej nagranie pracy sond lambda:
https://www.youtube.com/watch?v=9P3sYxjGUpw&feature=youtu.be
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wklej ten błąd, pokaż masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
masiej
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 21, 1:50
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Płeć:

#3

Post autor: masiej »

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Co to za przepływomierz? Wartość jak w v8 :shock:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
masiej
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 21, 1:50
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Płeć:

#5

Post autor: masiej »

maniek21112 pisze: 15 maja 21, 21:33 Co to za przepływomierz? Wartość jak w v8 :shock:
Oryginalny boscha :lol:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

To zdecydowanie nie działa prawidłowo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
masiej
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 21, 1:50
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Płeć:

#7

Post autor: masiej »

maniek21112 pisze: 18 maja 21, 6:54 To zdecydowanie nie działa prawidłowo.
W takim razie zmienię go znowu i zobaczę czy będzie poprawa. Jakie powinny być prawidłowe wartości?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Ok połowę niższe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
masiej
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 21, 1:50
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Płeć:

#9

Post autor: masiej »

maniek21112 pisze: 20 maja 21, 9:11 Ok połowę niższe.
Wstawiłem używanego boscha i spadło do ok. 10 (nie wskakuje powyżej 10)
Obrazek
silnik chodzi lepiej ale dalej jest błąd spalania stukowego. (usunąłem błędy przejechałem się i znowu wyskoczyły)
Obrazek
matus33
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 29 wrz 20, 15:40
BMW: 318i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn

#10

Post autor: matus33 »

W tym samym silniku miałem problem z lewym powietrzem - wtedy na rozgrzanym przepływomierz mierzył około 7kgh, po uszczelnieniu dolotu (uszczelka kolektora dolotowego przy głowicy) wartość ta wynosi u mnie około 8,7kgh dla obrotów 840/min i silnik pracuje ładnie i równo. Wymien przepływke na nową, ori, skasuj adaptacje, pojezdzij i wtedy zobaczysz :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”