Nierówna praca silnika do momentu zagrzania E46 N42

Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#1

Post autor: Młody90 »

Witam.

Pacjent to E46 N42

Samochód ma problem z nierówna praca do momentu pionu wskazówki cieczy .
Filtr paliwa wymieniony , były wymieniane oringi elektrozaworow vanosa , świece i cewki wymienione .
Błędów brak . Czasem zdarzy mu się że wyrzuci błąd nierównej pracy na 3 i 4 cylindrze .
Wtryski podmienione , pompa paliwa też .
Czemu wtryski podmienione ? Bo w inpa są strasznie duże korekcje . Jak się zagrzeje to pracuje ładnie i parametry wtrysków są na poziomie 1.5 i nie skaczą jak na zimnym .
Wtryski podmienione też z auta gdzie dość długo stało ale silnik do końca chodził równo.
W co iść bo brakuje mi pomysłów
Sprawdziłem też odmę , połączenia gumowe są ok . Wiem napewno że na ssącym i gdzieś po środku wydechu jest nieszczelność ale to raczej nie ma wpływu na taką pracę silnika .

jak zimny
tu jak zagrzany
parametry całości. Masa powietrza zmienia się od 15kg jak zimny i przy ciepłym 6kg.
Przepływka też była podmieniona .
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Oczywiście, że nieszczelność ma na to wpływ. Jak po ogarnięciu tego będzie dalej problem to trzeba skupić się na wałku mimośrodowym.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#3

Post autor: Młody90 »

maniek21112 pisze: 18 cze 21, 21:19 Oczywiście, że nieszczelność ma na to wpływ. Jak po ogarnięciu tego będzie dalej problem to trzeba skupić się na wałku mimośrodowym.
Odpialem wtyczkę z vvt i na zimnym silniku zachowywał się o wiele lepiej . Może nie idealnie ale nie tak jakby spadał ze schodów . Czapka do zdjęcia i kontrola walka ? Pewnie od razu rozrząd pójdzie w ruch. Można coś wywnioskować z parametrów inpa ?
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#4

Post autor: 14seba15 »

Nie wywala Ci błędów od czujników wałka rozrządu? Mi w n42 też nie równo chodziło i praktycznie przeleciałem wszystkie zamienniki czujników i to samo aż w końcu z rozbitka udało mi się wyrwać oryginalne i z głupia założyłem i się uspokoiło
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Pokrywa do góry, rozrząd i uszczelniacze jak nie były robione, do tego wałek oczywiście jak będzie wytarty a zapewne będzie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#6

Post autor: Młody90 »

14seba15 pisze: 19 cze 21, 10:35 Nie wywala Ci błędów od czujników wałka rozrządu? Mi w n42 też nie równo chodziło i praktycznie przeleciałem wszystkie zamienniki czujników i to samo aż w końcu z rozbitka udało mi się wyrwać oryginalne i z głupia założyłem i się uspokoiło
Błędów żadnych . Zdarzy się błąd 3 i 4 cylinder wypadanie zapłonu ale to właśnie często ma wpływ z vvt .
maniek21112 pisze: 19 cze 21, 11:37 Pokrywa do góry, rozrząd i uszczelniacze jak nie były robione, do tego wałek oczywiście jak będzie wytarty a zapewne będzie.
Będę robił
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#7

Post autor: Młody90 »

Dekiel ściągnięty
Jeden ząbek jest delikatnie naruszony ale czy to ma wpływ na taką pracę ? Pod światłem widać też takie malutkie wytarcia na środku ząbków . Ja bym ogólnie to go zostawił ale opinie zostawię jeszcze wam . Zdałem do uszczelnienia jeszcze pompę vacuum bo poci się .

Obrazek
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#8

Post autor: 14seba15 »

Miałem n42b20 przez 2 lata. Jest tak nie wdzięczny silnik jedno zrobisz drugie wyjdzie i tak po kolei. Zawsze jakieś pierdoły
Co do błędu nie równej na 3-4 cyl. Wymień świece i ewentualnie cewki zamień 1-2 z 3-4 bo to też ich słaby punkt. Mi się udało nierówna pracę ogarnąć do zera lecz jak z ssania schodził to wibracje dziwne miał. No ale nic taki piękny ten n42. Powodzenia
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#9

Post autor: Młody90 »

14seba15 pisze: 19 cze 21, 19:42 Miałem n42b20 przez 2 lata. Jest tak nie wdzięczny silnik jedno zrobisz drugie wyjdzie i tak po kolei. Zawsze jakieś pierdoły
Co do błędu nie równej na 3-4 cyl. Wymień świece i ewentualnie cewki zamień 1-2 z 3-4 bo to też ich słaby punkt. Mi się udało nierówna pracę ogarnąć do zera lecz jak z ssania schodził to wibracje dziwne miał. No ale nic taki piękny ten n42. Powodzenia
Świece i cewki nowe . Brak błędów .
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Wytarć szukaj na krzywkach oraz obok nich (na Twoim zdjęciu co nieco już widać), zajrzyj do tego tematu:
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=360266&start=0
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”