Niedziałający tempomat

skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#21

Post autor: skkt1 »

Jak będę miał chwilę to podepnę ten który miałem wcześniej tak na dłużej i zobaczę czy mi wywali taki błąd jak u ciebie.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#22

Post autor: mariryb »

Blad jest prawie odrazu. Wystarczy odpalic i wcisnac hamulec i juz jest.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#23

Post autor: skkt1 »

W najbliższych dniach będę chciał wyciągnąć wiązkę do panelu dsc hk i rolety więc przy okazji sprawdzę ten czujnik

Sprawa wygląda następująco, po podmiance czujnika dwukanałowego na jednokanałowy nie wyrzuca żadnych błędów, kontrolka tempomatu się zapaliła ale tempomatu nie dało się włączyć. Kolego mariryb sprawdzałem w inpie jak się zachowują te wskaźniki od hamulca, i kiedy nic nie naciskam, to obydwa są białe, a kiedy deptam na hamulec, obydwa zmieniają się na czarne.

EDIT: TYM RAZEM ZA POST POD POSTEM POLECIAŁA NAGRODA
Kwfie46
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 24, 13:11
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław
VIN: 937539
Płeć:

#24

Post autor: Kwfie46 »

Witam, nie działa tempomat po swapie z 1.9 na m52b25 E46 w m52b25 był automat został założy manual pin 4 z czujnika hamulca podpiąłem pod kostkę x60004 pin 24 a pin 3 z czujnika hamulca pod pin 28 tempomat dalej nie chce się uruchomić jaka przyczyna?
Dodam jeszcze że przy wcześniejszym silniku tempomat działał
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 176
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#25

Post autor: w0jta5 »

U siebie zmieniałem dodatkowo czujnik sprzęgła, z jak dobrze pamiętam 2 pinowego na 3 pinowy i dopiero komp widział pracę sprzęgła i tempomat zadziałał.
Kwfie46
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 24, 13:11
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław
VIN: 937539
Płeć:

#26

Post autor: Kwfie46 »

Na inpie pokazuje że sprzęgło niby działa możesz podesłać zdjęcie albo linka do tego innego czujnika?
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 176
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#27

Post autor: w0jta5 »

Robiłem to lekko 2 lata temu, to tylko mogę wrzucić Ci schematy z WDSu

https://bmwteka.com/wds/en/e46/69f309b5

https://bmwteka.com/wds/en/e46/e8b6e8a1

U mnie sterownik w INPie nie widział czujnika sprzęgła po M43B19. Edycja: Ale MS43 widzi prace sprzęgła na wartościach cyfrowych?
Poza tym błędów przepływomierza nie masz?
Instalację po starym tempomacie z M43 na serwomotorze usunąłeś?
Kwfie46
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 24, 13:11
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław
VIN: 937539
Płeć:

#28

Post autor: Kwfie46 »

Komputer ms42 mam.brązowy niebieski kabel podpiąłem pod kostkę x60004 pin 23 pod czujnik sprzęgła dwu pinowy ten z m43b19 i na inpie pokazuje pracę sprzęgła ale tempomat dalej nie uruchamia się i przepływomierz nie ma żadnych błędów
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 176
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#29

Post autor: w0jta5 »

Kwfie46 pisze: 28 lut 24, 16:13 Komputer ms42 mam
Tu przeoczyłem.
Kwfie46 pisze: 28 lut 24, 16:13 brązowy niebieski kabel podpiąłem pod kostkę x60004 pin 23 pod czujnik sprzęgła dwu pinowy ten z m43b19
U mnie dawca był z 2000 r. i fabryczna instalacja była pod 3-pinowy czujnik sprzęgła. Na necie są opisy jak zrobić to na 2-pinowym czujniku, ale to u mnie nie działało.
Tempomat się uruchomił dopiero po zastosowaniu 3-pinowego czujnika sprzęgła, zgodnie z tym schematem:
https://bmwteka.com/wds/en/e46/47e97927

W WDSie są dwa schematy czujnika sprzęgła 1998_03 - 1998_09 na czujnik 2 pinowy
https://bmwteka.com/wds/en/e46/b2ed71cf

I lata pozostałe
https://bmwteka.com/wds/en/e46/47e97927

Wygląda na to, że były różne wersje DME (lub samego algorytmu sterowania tempomatem) i jest różnica czy jest czujnik tylko podający masę, czy czujnik który ma również zasilanie.

Działaj, jestem ciekaw efektów ;)
Kwfie46
Posty: 5
Rejestracja: 27 lut 24, 13:11
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław
VIN: 937539
Płeć:

#30

Post autor: Kwfie46 »

Udało zrobić się na starym czujniku pompy sprzęgła dwu pinowego z m43b19 i starym tempomacie z m43b19. Więc tak niebiesko czerwony kabel z czujnika hamulca pin 4 podpinany do kostki x60004 pin 24 a pin 3 z czujnika hamulca dokładamy i podpinamy pod pin 28 w tej samej kostce. Następnie przechodzimy do czujnika sprzęgła tam bierzemy kabel niebiesko brązowy z tego co pamiętam jego podpinamy pod 23 w tej samej kostce x60004. Zostało podłączyć jeszcze pin 27 od tempomatu ciągniemy go pod kierownicę pod pin 8 i podpinamy go do starego wiazki nie wyrzucając starego kabla od tempomatu tylko do niego się wpinamy. Bierzemy stary tempomat z m43b19co idzie z linka do przepustnicy wyrzucamy lilnke bo nie będzie potrzebna potrzebujemy tylko mechanizm i montujemy ja w starym miejscu pod silnikiem gdzie była i podpinamy do wtyczki i to wszystko tempomat działa kontrolka od tempomatu załącza się na zielono i tak samo rozłącza i nie trzeba żadnego czujnika zmieniać .😉
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”