Niedziałający tempomat

skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#11

Post autor: skkt1 »

U mnie tempomat nie działał po swapie m43 na m54 co z resztą oczywiste. Po podpięciu i odpaleniu silnika według recepty kolegi mariryb, żeby działał tempomat trzeba jeszcze podpiąć czujnik sprzęgła którego nie było w moim m43 oraz wymienić czujnik hamulca na tzw. podwójny i połączyć z dme. I tak plus i minus do czujnika sprzęgła bierzemy z czujnika hamulca żółto/fioletowy plus z pinu numer 1 do pinu numer 3 czujnika sprzęgła a brązowo/czarny minus z pinu numer 2 do pinu numer 1 czujnika sprzęgła. Następnie z czujnika sprzęgła bierzemy pin 2 niebiesko/brązowy i wpinamy pod 23 x60004. Pin 24 x60004 niebiesko/czerwony podpinamy do pinu 4 czujnika hamulca a pin 28 brązowo/szary do pinu numer 3 czunika hamulca. Wpinając się pod czujnik hamulca dopiąłem się do podpiętych już przewodów. Testowane na dwóch czujnikach hamulca 6908787 działa, 8372640 nie działa. Podane kolory przewodów są z fabrycznej wiązki. Dziś zrobiłem 70 km i tempomat działa bez zarzutu.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#12

Post autor: mariryb »

Jak objawia Ci sie niedzialanie na tym złym?
Ten co dziala czujnik to z e46?
Dopytuje bo ja u siebie nie uruchomilem tempomatu, ale juz dawno odpuściĺem temat.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#13

Post autor: skkt1 »

Na tym złym kontrolka tempomatu w ogóle nie chciała zaświecić, po podmiance na ten dobry, ponownie odpalam i działa. Ja się kierowałem głównie kolorami kabli które miałem w kostce x60004 (23,24,27,28) oraz kolorami przewodów z czujnika hamulca który to dostałem z kawałkiem przewodu, kiedy kupowałem czujnik sprzęgła do tempomatu w m43
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#14

Post autor: skkt1 »

Ten działający czujnik jest z E46
Edit: nie pisz posta pod postem - edytuj!
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#15

Post autor: mariryb »

U mnie nic sie nie zaswieca. Podlaczone mam jak w schematach wds. Dodatkowo mam bląd w dme zwiazany z czujnikiem hamulca - pojawil sie dopiero po podlaczeniu jego. podmienialem inny czujnik, z tym ze to byl czujnik z automata.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#16

Post autor: skkt1 »

A jak wygląda u ciebie podgląd inpie?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#17

Post autor: mariryb »

Realoem pokazuje, że ten co mialem oryginalnie to tzw jednokanałowy a ten co ty podales to dwu.
Czyli pewnie to tego wina.
W inpie mam blad jakos tak 9 - BLS-BTS-Plausibility
W inpie wciskajac hamulec to wlacza/wylacza sie kontrola BLS, natomiast bts caly czas jest wlaczona a chyba powinien sie wylaczyc.
W takim razie to pewnie czujnik.. trzeba bedzie inny podmienic.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#18

Post autor: wandii »

W m43tu tempomat ma swój oddzielny sterownik z którego jeden przewód idzie do licznika.
W m52tu i m54 tempomat jest już w sterowniku silnika i informacja o tym idzie do licznika razem z resztą.
Mi na licznik z r4 kontrolka nie działała, po włożeniu licznika z r6 wszystko ok.
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#19

Post autor: skkt1 »

Jak sprawdzałem w inpie to obydwie gasły i zapalały się razem. Co do licznika to chyba niema znaczenia czy jest od r4 czy r6, po przekładce silnika nic z nim nie robiłem, i działa normalnie, pin 5 z białej kostki licznika odpięty.
Jak by ktoś chciał to mam cały zestaw do tempomatu zdemontoowany z M43TU
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#20

Post autor: mariryb »

Ja u siebie mam podlaczone jak w schematach dla m54. Podmienialem licznik na inny z r6 a swoj mam przekodowany na m54, kody zcs i w komendach.
Błąd mam caly czas i jest dopiero po podlaczeniu przewodow czujnika hamulca pod ecu.

Obrazek

A tak jest w dme

Obrazek

Sprzeglo i bls sie zaswieca po wcisnieciu a bts jest caly czas aktywny.

Sprawdzilem w realoem twn Twoj czujnik i jest "dwukanalowy". wiec moze to jego wina.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”