Nie wyłączający się wiatrak chłodnicy.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 lut 15, 17:20
- BMW: 320I
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam.
Mam problem z wentylatorem. Dzisiaj jechałem trochę w korkach i znowu wskazówka temperatury zaczęła się wychylać poza pion, nie zostało mi już dużo do celu to włączyłem na maxa grzanie i tak dojechałem. Ogólnie to mam problem z układem chłodzenia ponieważ:
- często ubywa mi płynu chłodniczego (często nie jeżdżę, a raz na miesiąc muszę dolać 0,5/1 l)
- w korkach często się grzeje ( nie wiem czy to wina braku takiej ilości płynu ? )
- dzisiaj jak włączył się wiatrak to już nie chce się wyłączyć. Poczekałem 10 min i odłączyłem go od zasilania, po paru godzinach chciałem sprawdzić czy problem nadal istnieje i niestety nadal jest chętny do pracy, mimo, że samochód nawet nie jest odpalony.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny? Mechanikiem nie jestem więc proszę o wyrozumiałość
Pozdrawiam
Mam problem z wentylatorem. Dzisiaj jechałem trochę w korkach i znowu wskazówka temperatury zaczęła się wychylać poza pion, nie zostało mi już dużo do celu to włączyłem na maxa grzanie i tak dojechałem. Ogólnie to mam problem z układem chłodzenia ponieważ:
- często ubywa mi płynu chłodniczego (często nie jeżdżę, a raz na miesiąc muszę dolać 0,5/1 l)
- w korkach często się grzeje ( nie wiem czy to wina braku takiej ilości płynu ? )
- dzisiaj jak włączył się wiatrak to już nie chce się wyłączyć. Poczekałem 10 min i odłączyłem go od zasilania, po paru godzinach chciałem sprawdzić czy problem nadal istnieje i niestety nadal jest chętny do pracy, mimo, że samochód nawet nie jest odpalony.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny? Mechanikiem nie jestem więc proszę o wyrozumiałość
Pozdrawiam
- gczarkowski1
- Bywalec forum
- Posty: 261
- Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
- BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Teresin
Sprawdz moduł wentylatora raczej będzie do wymiany
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Skoro piszesz że znów wychyliła się wskazówka to sytuacja nie jest jednorazowa a jeżeli nie masz pojęcia o mechanice to poszukaj kumatego mechaniora żeby to ogarnął bo sprawa jest dość poważna .Dolewasz znaczne ilosci płynu to juz jest zły objaw albo masz gdzieś wyciek ale to powinienieś zauważyć albo skoñczyła się uszczelka głowicy sprawdzałeś olej jak wygląda? w płynie chłodzącym nie ma oleju ?,grzeje sie bo może masz zapowietrzony układ ,może tez być wina po stronie termostatu .
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 lut 15, 17:20
- BMW: 320I
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Żeby sprawdzić ten moduł to trzeba na komputer jechać?
Do mechanika i tak pewnie pojadę ale chciałbym mieć jakąkolwiek wiedzę na ten temat, żeby nie dać się naciągnąć.
Wycieku nie zauważyłem, olej sprawdzałem , ilościowo wyszło ok, kolor tez bez zarzutu. Sprawdziłem tez korek od wlewu oleju i trochę daje benzyną (słyszałem, że to dość normalne jak się jeździ krótkie odcinki). Nie mam za sobą chmury białego dymu więc uszczelka raczej też odpada. (Chyba, że to nie dyskwalifikuje tej usterki ?)
Co do płynu chłodzącego to nie wiem jak to sprawdzić bo dotychczas jak odkręcałem to musiałem dolać. Może dzisiaj zrobię rundkę do prawidłowego zagrzania i zobaczę czy coś jest nie tak.
Samochód przegrzewa mi się tylko w korkach, w normalnej jeździe jest ok, jak na to wpływa termostat? Pytam serio bo dotychczas myślałem, że odpowiada tylko za włączenie dużego obiegu przy konkretnej temperaturze
Tak nawiasem mówiąc to czy przy każdym dolaniu płynu trzeba odpowietrzać układ?
Do mechanika i tak pewnie pojadę ale chciałbym mieć jakąkolwiek wiedzę na ten temat, żeby nie dać się naciągnąć.
Wycieku nie zauważyłem, olej sprawdzałem , ilościowo wyszło ok, kolor tez bez zarzutu. Sprawdziłem tez korek od wlewu oleju i trochę daje benzyną (słyszałem, że to dość normalne jak się jeździ krótkie odcinki). Nie mam za sobą chmury białego dymu więc uszczelka raczej też odpada. (Chyba, że to nie dyskwalifikuje tej usterki ?)
Co do płynu chłodzącego to nie wiem jak to sprawdzić bo dotychczas jak odkręcałem to musiałem dolać. Może dzisiaj zrobię rundkę do prawidłowego zagrzania i zobaczę czy coś jest nie tak.
Samochód przegrzewa mi się tylko w korkach, w normalnej jeździe jest ok, jak na to wpływa termostat? Pytam serio bo dotychczas myślałem, że odpowiada tylko za włączenie dużego obiegu przy konkretnej temperaturze
Tak nawiasem mówiąc to czy przy każdym dolaniu płynu trzeba odpowietrzać układ?
- gczarkowski1
- Bywalec forum
- Posty: 261
- Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
- BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Teresin
Czy masz dobry ciepły nadmuch?
jak dolewasz małą ilość to nie odpowietrzasz a czy dobrze masz odpowietrzony UKŁAD?
jak dolewasz małą ilość to nie odpowietrzasz a czy dobrze masz odpowietrzony UKŁAD?
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Jeżeli jest szczelny układ to nie ma bata płyn musi być ok,no ew jakas niewielka ilosć może ubyć na długi czas ale nie w takim stopniu jak piszesz może tak jak pisałem wina leży po stronie termostatu tylko z drugiej strony co ma wspólnego termostat ze znikającym płynem a sprawdzałeś pod dywanikami czy czasami gdzieś z nagrzewnicy nie ucieka ? Albo masz mocno zapowietrzony układ .
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 lut 15, 17:20
- BMW: 320I
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Ciepły nadmuch jest raczej dobry, ciężko mi samemu ocenić bo nigdy nie porównywałem go z inna e46. Pod dywanikami sucho. Po przejechaniu się w weekend sprawdziłem ilość płynu i póki co jest taka sama ilość. No nic, jak będę miał więcej czasu to jeszcze poszukam gdzieś wycieku.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1583
- Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
Z tego co piszesz to moduł padł na 100 .u mnie był odłaczony przez poprzedniego wlasciciela wiatrak o czym nie wiedziałem i nigdy auto się nie grzało. Wiec poszukaj przyczyny znikania płynu bo on jest winnay grzania silnika
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 lut 15, 17:20
- BMW: 320I
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Moduł można jakoś wymienić oddzielnie czy trzeba cały wiatrak?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 788 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: weman
-
- 11 Odpowiedzi
- 7580 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 0 Odpowiedzi
- 1419 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Marco665
-
- 2 Odpowiedzi
- 1660 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WGR0
-
- 0 Odpowiedzi
- 1125 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: deslu
-
- 3 Odpowiedzi
- 1179 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1988 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Blade94
-
- 2 Odpowiedzi
- 2387 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: misu
-
- 2 Odpowiedzi
- 1096 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112