Nie wyłączający się wiatrak chłodnicy.

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
grabarz013
Posty: 6
Rejestracja: 2 lut 15, 17:20
BMW: 320I
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: grabarz013 »

Witam.
Mam problem z wentylatorem. Dzisiaj jechałem trochę w korkach i znowu wskazówka temperatury zaczęła się wychylać poza pion, nie zostało mi już dużo do celu to włączyłem na maxa grzanie i tak dojechałem. Ogólnie to mam problem z układem chłodzenia ponieważ:
- często ubywa mi płynu chłodniczego (często nie jeżdżę, a raz na miesiąc muszę dolać 0,5/1 l)
- w korkach często się grzeje ( nie wiem czy to wina braku takiej ilości płynu ? )
- dzisiaj jak włączył się wiatrak to już nie chce się wyłączyć. Poczekałem 10 min i odłączyłem go od zasilania, po paru godzinach chciałem sprawdzić czy problem nadal istnieje i niestety nadal jest chętny do pracy, mimo, że samochód nawet nie jest odpalony.

Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny? Mechanikiem nie jestem więc proszę o wyrozumiałość :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#2

Post autor: gczarkowski1 »

Sprawdz moduł wentylatora raczej będzie do wymiany
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

Skoro piszesz że znów wychyliła się wskazówka to sytuacja nie jest jednorazowa a jeżeli nie masz pojęcia o mechanice to poszukaj kumatego mechaniora żeby to ogarnął bo sprawa jest dość poważna .Dolewasz znaczne ilosci płynu to juz jest zły objaw albo masz gdzieś wyciek ale to powinienieś zauważyć albo skoñczyła się uszczelka głowicy sprawdzałeś olej jak wygląda? w płynie chłodzącym nie ma oleju ?,grzeje sie bo może masz zapowietrzony układ ,może tez być wina po stronie termostatu .
grabarz013
Posty: 6
Rejestracja: 2 lut 15, 17:20
BMW: 320I
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: grabarz013 »

Żeby sprawdzić ten moduł to trzeba na komputer jechać?
Do mechanika i tak pewnie pojadę ale chciałbym mieć jakąkolwiek wiedzę na ten temat, żeby nie dać się naciągnąć.
Wycieku nie zauważyłem, olej sprawdzałem , ilościowo wyszło ok, kolor tez bez zarzutu. Sprawdziłem tez korek od wlewu oleju i trochę daje benzyną (słyszałem, że to dość normalne jak się jeździ krótkie odcinki). Nie mam za sobą chmury białego dymu więc uszczelka raczej też odpada. (Chyba, że to nie dyskwalifikuje tej usterki ?)
Co do płynu chłodzącego to nie wiem jak to sprawdzić bo dotychczas jak odkręcałem to musiałem dolać. Może dzisiaj zrobię rundkę do prawidłowego zagrzania i zobaczę czy coś jest nie tak.
Samochód przegrzewa mi się tylko w korkach, w normalnej jeździe jest ok, jak na to wpływa termostat? Pytam serio bo dotychczas myślałem, że odpowiada tylko za włączenie dużego obiegu przy konkretnej temperaturze :oops:
Tak nawiasem mówiąc to czy przy każdym dolaniu płynu trzeba odpowietrzać układ?
Awatar użytkownika
gczarkowski1
Bywalec forum
Posty: 261
Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Teresin

#5

Post autor: gczarkowski1 »

Czy masz dobry ciepły nadmuch?
jak dolewasz małą ilość to nie odpowietrzasz a czy dobrze masz odpowietrzony UKŁAD?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#6

Post autor: WKRENTEK77 »

Jeżeli jest szczelny układ to nie ma bata płyn musi być ok,no ew jakas niewielka ilosć może ubyć na długi czas ale nie w takim stopniu jak piszesz może tak jak pisałem wina leży po stronie termostatu tylko z drugiej strony co ma wspólnego termostat ze znikającym płynem a sprawdzałeś pod dywanikami czy czasami gdzieś z nagrzewnicy nie ucieka ? Albo masz mocno zapowietrzony układ .
grabarz013
Posty: 6
Rejestracja: 2 lut 15, 17:20
BMW: 320I
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: grabarz013 »

Ciepły nadmuch jest raczej dobry, ciężko mi samemu ocenić bo nigdy nie porównywałem go z inna e46. Pod dywanikami sucho. Po przejechaniu się w weekend sprawdziłem ilość płynu i póki co jest taka sama ilość. No nic, jak będę miał więcej czasu to jeszcze poszukam gdzieś wycieku.
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#8

Post autor: pawlo2404 »

Z tego co piszesz to moduł padł na 100 .u mnie był odłaczony przez poprzedniego wlasciciela wiatrak o czym nie wiedziałem i nigdy auto się nie grzało. Wiec poszukaj przyczyny znikania płynu bo on jest winnay grzania silnika
grabarz013
Posty: 6
Rejestracja: 2 lut 15, 17:20
BMW: 320I
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: grabarz013 »

Moduł można jakoś wymienić oddzielnie czy trzeba cały wiatrak?
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#10

Post autor: pawlo2404 »

Mozna , ale po co skoro za 200 wyrwiesz calosc bez kombinacji.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”