nie odpala , brak iskry, po wymianie czujników położenia wału i wałków

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#21

Post autor: maniek21112 »

Spróbuj może podpiąć inpa, bo to z czego korzystasz może nas w czymś mylić. Był błąd od sterownika silnika, tym tropem bym szedł i zajrzał do środka, może są zimne luty.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#22

Post autor: winzent »

Tak, sprawdzam na inpie. Jestem przekonany że błąd pojawił się po wyjęciu bezpieczników przy kompie. Teraz nie wraca, jest czysto.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#23

Post autor: maniek21112 »

Jak czysto to jedyne co mi przychodzi do głowy to czujnik położenia wału, sprawdź czy w inpa jest jakaś reakcja obrotów przy próbie odpalenia, ewentualnie w ukrytym menu też są obroty, chyba test 7.3.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#24

Post autor: winzent »

Więc sprawdziłem w opcji ukrytego menu (7.2) i podczas kręcenia, uparcie wskazuje 0000. Rozumiem że wartość podczas samego kręcenia powinna się zmieniać. Czyli teoretycznie czujnik. Z tym że czujniki sprawdzałem dwa, w tym jeden nowy. Także i wtyczka psiukana kontakt sprajem. Może w tym plastikowej skrzynce pod przepustnicą, do której idą wszystkie kable, coś się poluzowało..
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#25

Post autor: maniek21112 »

Fakt, 7.2, tak powinno coś się pokazać, jakby był problem natury elektrycznej to byłby błąd a on widać po prostu nie wykrywa obrotów. Jakie masz wartości jak pomierzysz opór na tych dwóch czujnikach?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#26

Post autor: winzent »

Jako że to czujnik Halla, to nie mam pojęcia jak to zrobić.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#27

Post autor: maniek21112 »

Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
winzent
Bywalec forum
Posty: 42
Rejestracja: 18 wrz 18, 22:17
BMW: 330i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#28

Post autor: winzent »

Generalnie tak, dziękuje serdecznie za pomoc. Problemem, owszem, był czujnik, ale nie jego awaria tylko niewciśnięcie do końca w blok. Dość niewyczuwalnie, dosłownie dziesiąte milimetra, ale to wystarczyło. Taka sama akcja wyszła potem z jednym z czujników od położenia wałków rozrządu, bez działającego vanosa idzie jak 1.8. Oczywiście za cały temat zabrałem się od dupy strony, wystarczyło się bardziej zainteresować się parametrami z inpy i wymienić jedną cewkę :). Cóż, dopiero się uczę e46, po nastu latach z e30.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#29

Post autor: maniek21112 »

:D dobrze, że ogarnięte.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Szajbos
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 30 lis 17, 8:46
BMW: E46 328Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Radomsko

#30

Post autor: Szajbos »

Moge podpowiedzieć można jeździć bez czujnika wałków raz zapomniałem podłączyć i tak pojechałem w drogę :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”