Nie odpala , błędów brak

orz1
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 sty 19, 10:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecinek

#1

Post autor: orz1 »

Witam
Streszczę historię swojego problemu
W poniedziałek moja kobieta pojechała do pracy , wszystko było ok , po pracy odpaliła auto i zaczęła odsnierzać ( dodam że był wtedy silny mróz i wiatr ) auto popracowali niecała minutę i zgasło.
Pojechałem od razu z kumplem ,sprawdzić o co chodzi.
Nie dało się go odpalić na pb jak i awaryjnie na gazie.
Kolejnego dnia ,trochę się ociepliło, znów pojechaliśmy ,ale niestety nic to nie dało ( wrzątek z termosu na parownik tez nie pomógł )
Nie daleko jest warsztat mechaniczny/ wulkanizacja jakieś 500m
Tak więc tam podholowaliśmy auto z kumplem
Na następny dzień mechanik wymienił ( w sumie musiał)
Akumulator- bo tamten zdechł , a że był to jakiś chińczyk , to nawet ładować się nie chciał
Świece - bo też dawno nie wymieniałem , a przy LPG powinno się to robić co 15 tyś
Filtr paliwa- przyznaje że nigdy go nie wymieniałem , a auto mam 2 lata ( z filtra leciała dosłownie czarna smoła )
Olej - uznał że wygląda jak kawa z mlekiem , fakt, ale to nie upg tylko niedogrzany silnik ( robi ok 5 km dziennie )
No i tak przy okazji tłumik , bo był walnięty
Auto było podpięte pod jego dwa komputery , i zero błędów , mało tego, pojechał po gościa ,który u nas robi tylko BMW , i na jego kompie też 0 błędów
Wieczorem go odpalił , ale obroty miał nierówne
Dzisiaj rano odpalił go, ale pracował na 3 gary
Wpadłem do niego,już nie chciał odpalić , pokazał mi to wszystko , i stwierdziliśmy że to może być pompa paliwa
Miałem w domu stara , która chodzi , ale wydaje dzwieki wielorybów
Tak więc dałem mu ją , i jeszcze nie mam żadnego info
Myślę czy czasami jakiś wtrysk sie nie zalepił tym syfem z filtra paliwa
Macie jakieś pomysły ?
Dodam tylko że auto to E46 , 316i polift , czyli jak się nie mylę n42
Dzięki za każdą pomoc
gruberek1111
Posty: 2
Rejestracja: 11 lut 21, 17:27
BMW: 318
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: tczew
VIN: 2131211

#2

Post autor: gruberek1111 »

Kolego sprawdz czujnik połozenia wału. Własnie walcze z takimi objawami
orz1
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 sty 19, 10:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecinek

#3

Post autor: orz1 »

gruberek1111 pisze: 11 lut 21, 20:06 Kolego sprawdz czujnik połozenia wału. Własnie walcze z takimi objawami
Ale czy uszkodzony czujnik nie poda kodu błędu ??
Bo też się nad tym zastanawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Nie zawsze, sprawdź w teście 7.2 w ukrytym menu czy podczas próby odpalenia widać ruch obrotów silnika.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
orz1
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 sty 19, 10:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecinek

#5

Post autor: orz1 »

maniek21112 pisze: 11 lut 21, 23:57 Nie zawsze, sprawdź w teście 7.2 w ukrytym menu czy podczas próby odpalenia widać ruch obrotów silnika.
Czyli jak dobrze zrozumiałem trzeba wejść w test 19, dać na on , poczym dać test 7.2 i w czasie odpalania ( kręcenia rozrusznikiem) obrotomierz musi pokazać jakieś wartości ??
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Tak.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
orz1
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 sty 19, 10:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecinek

#7

Post autor: orz1 »

maniek21112 pisze: 12 lut 21, 15:53Tak.
Sprawdziłem dzisiaj , obrotomierz się rusza
orz1
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 sty 19, 10:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecinek

#8

Post autor: orz1 »

Czy to nie będą wtryski zawalone ?
Przypominam że z filtra paliwa wyleciała smoła
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Skoro nie odpala awaryjnie na lpg to nie, trzeba zainteresować się rozrządem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
orz1
Bywalec forum
Posty: 57
Rejestracja: 27 sty 19, 10:55
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecinek

#10

Post autor: orz1 »

maniek21112 pisze: 14 lut 21, 9:28 Skoro nie odpala awaryjnie na lpg to nie, trzeba zainteresować się rozrządem.
Tylko że mechanik mowil że go odpalił, pochodził trochę, następnego dnia tylko na 3 cylindry , a później już wcale.
Zastanawiam się czy na pewno go odpalił , i czy rozrząd by się przestawił na jałowych obrotach , bez żadnych oznak .
Auto przestawiłem do speca , za ok 1,5 tygodnia do niego zajrzy , to zobaczymy.
Orientacyjnie jaki jest koszt naprawy rozrządu ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”