Naprawa szumu w radiu po włączeniu grzania szyby/brak grzania TOURING
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JH85832
Naprawiłem sobie grzanie tylnej szyby w turasie, bo grzały mi tylko dwa paski, na dodatek po jego włączeniu zakłócało mi radio FM, a i czasem też miało słaby sygnał. Po 24h stwierdzam, że reperacja przyniosła rezultaty, opiszę co i jak - dla tych co nie wiedzą za co się zabrać.
Potrzebujemy:
1. Klej elektroprzewodzący Technicqll
2. Taki szajsik do szlifowania, nie wiem czy można to nazwać watą stalową, ale coś do niej podobnego
3. Lakier do paznokci, najlepiej bezbarwny żeby go nie było widać później, a będziemy go używać do zabezpieczenia ścieżek na szybie.
4. Brake cleaner do odtłuszczenia lub cokolwiek podobnego, lecz mało inwazyjnego, by nie narobić gnoju.
Robotę zaczynamy od obejrzenia ścieżek w miejscu, gdzie szyba przylega do uszczelki, bo to tam wówczas ścieżki są przerwane, najlepiej je w tych miejscach przeszlifować tym szmaciakiem, by zdjąć ze ścieżki tą czarną naklejkę i spojrzeć przez te miejsca pod słońce. U mnie wyglądało to w ten sposób
Najlepiej odsłonić po centymetrze ścieżki na lewo i prawo od tych kropek, by klej miał się czego chwycić i co przewodzić
Ja zeszlifowałem w miejscu uszczelki po lewej stronie szyby wszystkie ścieżki, odtłuściłem brake cleanerem i profilaktycznie na każdą położyłem po 3-4 warstwy tego kleju (w zestawie jest pędzelek, sam klej radzę mocno wymieszać, a odstępy czasowe pomiędzy warstwami robiłem 10-minutowe). Akcję przeprowadziłem na dworze wczoraj przy około 3 stopniach celsjusza około godziny 14. Szyby lepiej nie zamykać przez kilka godzin, niby klej szybko schnie, ale w środku mógł jeszcze dobrze nie związać. Po 5h na klej położyłem warstwę lakieru do paznokci w ramach zabezpieczenia, nie miałem bezbarwnego więc użyłem fioletowy, z zewnątrz nie widać, a z szyby otwieranej i tak nie korzystam, więc nie będzie razić w oczy. Tym razem odtłuściłem też prawą stronę szyby i tam profilaktycznie również nałożyłem lakier (po jego wyschnięciu już raczej możecie zamknąć szybę). Całość wygląda następująco, a upośledzonym manualnie tak jak ja, polecam przed położeniem kleju przykleić wzdłuż ścieżek taśmę żeby było równo xD
Producent deklaruje przewodzenie kleju po upływie 8-24h, w tym czasie nie korzystałem z auta, stało w nocy na mrozie, dziś o 14 szyba grzeje, a radio nie ma zakłóceń. Powodzenia
A i po wszystkim pędzelek możecie umyć acetonem normalnie.
Potrzebujemy:
1. Klej elektroprzewodzący Technicqll
2. Taki szajsik do szlifowania, nie wiem czy można to nazwać watą stalową, ale coś do niej podobnego
3. Lakier do paznokci, najlepiej bezbarwny żeby go nie było widać później, a będziemy go używać do zabezpieczenia ścieżek na szybie.
4. Brake cleaner do odtłuszczenia lub cokolwiek podobnego, lecz mało inwazyjnego, by nie narobić gnoju.
Robotę zaczynamy od obejrzenia ścieżek w miejscu, gdzie szyba przylega do uszczelki, bo to tam wówczas ścieżki są przerwane, najlepiej je w tych miejscach przeszlifować tym szmaciakiem, by zdjąć ze ścieżki tą czarną naklejkę i spojrzeć przez te miejsca pod słońce. U mnie wyglądało to w ten sposób
Najlepiej odsłonić po centymetrze ścieżki na lewo i prawo od tych kropek, by klej miał się czego chwycić i co przewodzić
Ja zeszlifowałem w miejscu uszczelki po lewej stronie szyby wszystkie ścieżki, odtłuściłem brake cleanerem i profilaktycznie na każdą położyłem po 3-4 warstwy tego kleju (w zestawie jest pędzelek, sam klej radzę mocno wymieszać, a odstępy czasowe pomiędzy warstwami robiłem 10-minutowe). Akcję przeprowadziłem na dworze wczoraj przy około 3 stopniach celsjusza około godziny 14. Szyby lepiej nie zamykać przez kilka godzin, niby klej szybko schnie, ale w środku mógł jeszcze dobrze nie związać. Po 5h na klej położyłem warstwę lakieru do paznokci w ramach zabezpieczenia, nie miałem bezbarwnego więc użyłem fioletowy, z zewnątrz nie widać, a z szyby otwieranej i tak nie korzystam, więc nie będzie razić w oczy. Tym razem odtłuściłem też prawą stronę szyby i tam profilaktycznie również nałożyłem lakier (po jego wyschnięciu już raczej możecie zamknąć szybę). Całość wygląda następująco, a upośledzonym manualnie tak jak ja, polecam przed położeniem kleju przykleić wzdłuż ścieżek taśmę żeby było równo xD
Producent deklaruje przewodzenie kleju po upływie 8-24h, w tym czasie nie korzystałem z auta, stało w nocy na mrozie, dziś o 14 szyba grzeje, a radio nie ma zakłóceń. Powodzenia
A i po wszystkim pędzelek możecie umyć acetonem normalnie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1672
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Muszę to samo u siebie zrobić. Plan na weekendowe zajęcie mam od dawna ale jakoś nigdy wystarczająco czasu nie było.
Ze względu na swoje zdolności właśnie planuję wykleić paski.
Jako zabezpieczenie docelowo pojawi się folia przyciemniająca.
Ze względu na swoje zdolności właśnie planuję wykleić paski.
Jako zabezpieczenie docelowo pojawi się folia przyciemniająca.
-
- Bywalec forum
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JH85832
Samo przygotowanie i naprawa ścieżek to do godzinki Ci zajmie. Radziłbym jednak poczekać do następnego dnia z oklejeniem
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Używałem tego samego lakieru i stosowałem się do wszystkich wytycznych, po 24H okleiłem boki szyby folią PPF, żeby uszczelka ponownie nie przetarła ścieżek - g... to dało, domalowane ścieżki popaliły się po 2 minutach włączonego ogrzewania szyby. Tak więc ja nie polecam. Szkoda zachodu.
Aczkolwiek rozumiem, nowa szyba kosztuje 4150zł netto, w dodatku są tylko ostatnie sztuki w DE (brak zamienników, tylko oryginał BMW), a z używką nie wiadomo czy się trafi na sprawne grzanie. Jednak gdybym miał drugi raz się z tym grzebać, to pojechałbym do fachowców od szyb, żeby oni to naprawili.
Aczkolwiek rozumiem, nowa szyba kosztuje 4150zł netto, w dodatku są tylko ostatnie sztuki w DE (brak zamienników, tylko oryginał BMW), a z używką nie wiadomo czy się trafi na sprawne grzanie. Jednak gdybym miał drugi raz się z tym grzebać, to pojechałbym do fachowców od szyb, żeby oni to naprawili.
-
- Bywalec forum
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JH85832
A to dziwna sprawa w takim razie, bo nadal jest okej ale mi teraz dałeś zagadkę, pojeżdżę i zobaczymy ile jest wart ten klej
- KucaQ
- Bywalec forum
- Posty: 313
- Rejestracja: 17 sty 20, 13:27
- BMW: E46 320d Touring 2003 + F30 330i 2018
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: PP00711
- Płeć:
Może trafiłem na gorsza partię lakieru, kto wie W tych czasach to nagminne
W każdym razie poza lakierem do paznokci polecam zabezpieczyć to dodatkowo folią (albo dać paski folii po bokach, albo przyciemnić całą szybę na przykład). Bo "pracująca" szyba na uszczelce może szybko wytrzeć Twoją robotę. Zwłaszcza, że taka naprawa na pewno jest mniej trwała mechanicznie, niż fabryczne ścieżki.
Ja na wiosnę będę przyciemniał tył, bo dotychczas zabierałem się do tego jak pies do jeża, a chcę właśnie zabezpieczyć ścieżki przed przetarciem.
-
- Bywalec forum
- Posty: 105
- Rejestracja: 16 maja 20, 16:15
- BMW: 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JH85832
-
- Bywalec forum
- Posty: 1672
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
iparts albo cokolwiek innego podobnego. Generalnie mój problem jest dodatkowo upierdliwy bo mam fabrycznie ciemne szyby.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 11 Odpowiedzi
- 2390 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: EnKyeDee
-
- 5 Odpowiedzi
- 2793 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 8 Odpowiedzi
- 2864 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kobiel90
-
- 3 Odpowiedzi
- 1779 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adri4n2006
-
- 4 Odpowiedzi
- 2607 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bythomas1
-
- 3 Odpowiedzi
- 1654 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KucaQ
-
- 6 Odpowiedzi
- 3151 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jaszczomppoziomka
-
- 3 Odpowiedzi
- 1385 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 0 Odpowiedzi
- 1181 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: konrados94
-
- 30 Odpowiedzi
- 6872 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lolipop93