"Naprawa Rdzy" i zabezpieczenie lakieru

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Palec11 »

Witam mam kilka poprawek lakierniczych na BMW i chciał bym poznać opinie co z tym zrobić żeby rdza nie powróciła i jak zabezpieczyć odpowiednio lakier.

Zaczniemy więc od wizualizacji :)

1. Prawe nadkole
Obrazek

Lakiernik mi powiedział najlepsza opcja reperaturka co sądzicie ?

2.Lewy tył z nadkolem
Obrazek
2a.Obrazek

Tutaj lakiernik również powiedział reperaturka

I zatrzymajmy się na chwilę co sądzicie o reperaturkach ? to jest dobre rozwiązanie żeby pozbyć się rdzy na stałe ? jest to trwałe ??

Jedziemy dalej

3.Bagażnik
Obrazek

Tutaj lakiernik chyba nic nie powiedział albo nie pamiętam co proponujecie zrobić z rdzą w tym miejscu aby nie wracała ?

4.Próg prawy tył
Obrazek

Tutaj też za bardzo nic nie powiedział poza tym że trzeba będzie zdjąć tą plastikową osłonkę i tam zajrzeć co się dzieje bo też jest małe ognisko korozji ...
Co zrobić aby na stałe się pozbyć rdzy z tego progu waszym zdaniem ? (i darujmy sobie teksty kup nowe auto hehe :))

5.Maska
Obrazek

Jest sporo odprysków lakiernik powiedział malowanie całego elementu (wydaje mi się to bardzo rozsądne)

Podsumowanie:
Co sądzicie ludzie jak się najlepiej waszym zdaniem zabrać za bolączki lakiernicze mojego BMW
I jak najlepiej zabezpieczyć lakier na zimę ? (podejrzewam że odeślecie mnie do innego działu może to i lepiej tutaj się skupmy na rdzy :))


PS odsyłam was również do innego mojego tematu na temat pracy silnika również chce poznać wasze opinie ----> http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=22&t=20653
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: Samniewiemkto »

Rdza zawsze powróci a od tego jak ty z nią będziesz walczył zależy jak szybko to nastąpi. Jak robisz zaprawdę, wspawasz jakiś kawałek blachy to max 2 lata i rób drugi raz. Jak na tylnych błonnikach zrobisz reperaturki to przy fachowo wykonanej robocie wytrzyma 5 lat. Rdza na progach jest bardzo niebezpieczna i tutaj zalecam nie oszczędzać. Elementy poszycia jak drzwi, błotniki przednie i maska w przypadku korozji warto wymienić na używany oryginał pozbawiony korozji .
Co to maski. Jak są opryski to malowanie jest najlepszą opcją.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

Dzięki za odpowiedź właśnie kurcze mam tą rdze w beznadziejnych miejscach bo jak by to były przednie nadkola to kupić ori pomalować i cacy a tutaj grubsza zabawa najbardziej to mnie ten próg boli bo tam dużo rdzy ktoś zaniedbał i to będzie gruba sprawa ;/ Oszczędzać nie zamierzam ile waszym zdaniem fachowa robota tego powinna kosztować ?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Te miejsca to książkowy przykład gdzie w e46 pojawia się ruda sprawdź jeszcze dobrze przednie błotniki tam też uwielbia się rozpanoszyć .Co do napraw to choćby nie wiem jaki był blacholakiernik to ruda wyjdzie wcześniej czy później ,niestety każda ingerencja w fabrycznie zabezpieczoną blachę tak się kończy ,ale reperaturki to jest chyba najlepsza opcja ,lepszą od tony kitu i innych epoksydów .
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

Rozumiem czyli jak jest ruda to już będzie po prostu w koszty eksploatacji muszę wpisać zaprawki ... Bo np jak zrobię np ten próg i po 2-3 latach znowu wyjdzie rdza to co wtedy ? w końcu np nie będzie z czego szlifować .
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#6

Post autor: Samniewiemkto »

Jeśli rdza jest na etapie dziur w progach lub karoserii to trzeba wycinać i wspawac nowa blachę. Zawsze pomoże porządna konserwacja karoserii i podwozia. Jeśli ruda już zaatakowała to można skutecznie ja spowolnić. Przed bmw miałem hondę. Korodowala na tylnych błotnikach i na koncowkach progów z tyłu z racji tego że mam lakiernika w rodzinie miałem blacharke po kosztach. Gdyby nie to wkladalbym rocznie do pelnoletniej hondy 1000 zł na blacharke + konserwacja. Nikt tego za darmo nie zrobi. Reperaturki kosztują od 500 zł za 2 błotniki + robocizna. Jak chcesz to mieć konkretnie zrobione to pomnoz przez 2.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

ehh czyli koszty koszty koszty ....
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#8

Post autor: Samniewiemkto »

Wydając 2 tys zł przy fachowej robocie możesz mieć spokój na 5 lat. Reperaturki muszą być ocynkowane( zdarzają się partacze zakładający reperaturki bez ocynku i gnije to jak najtańsze wstawki za 100 zł. Najtrudniejsza do usunięcia będzie rdza z bagażnika i progu.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: Palec11 »

Właśnie kurde chciał bym aby to na 5 lat co najmniej starczyło ... no mi lakiernik powiedział za tą robotę 1000zł pod lublinem zrobił wrażenie że zna się na robocie ... kumpel u niego zderzaki robił i był zadowolony ... ehh i teraz boje się trochę partaniny ....
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: Palec11 »

Panowie oto cytaty z innego forum

"Jak reperaturka , powaliło go ?

W bmw bąble rosną na blasze a nie w głąb blachy.
Trzeba to oszlifować tarczą rapid strip żeby tylko wydrzeć rdzę , epoksyd , szpachla , epoksyd , podkład akrylowy , baza lakier i będzie idealnie na lata.


Ja miałem bąble na nadkolach tylnych i zrobiłem częściowe lakierowanie, wygląda super i nic nie widać.

Szukaj dobrego lakiernika to zrobi z tym porządek bez lakierowania całego elementu i cięcia."



"Ja napiszę tak, wolałbym zeszlifować i dać trochę szpachli niż ciąć i spawać, tyle w temacie."




Co myślicie o tych wypowiedziach ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Karoseria”