Naprawa przeciekających drzwi
: 29 gru 15, 16:38
Temat wałkowany wielokrotnie, ale wciąż powraca jak bumerang
Przedstawiam metody jak ja sobie z tym poradziłem. Naprawy wykonywałem pół roku temu,
od tej pory w środku suchutko, więc metodę uważam za sprawdzoną
Objawy problemu: Woda w kabinie, mokry dywan w pobliżu drzwi, krople wody na progach po wiekszym deszczu.
Jeżeli czuć wilgoć, a dywan jest suchy, to warto sprawdzić, czy nie przecieka uszczelka pod podszybiem. Widać to
po mokrym filtrze kabinowym.
Przyczyna - przeciekajace drzwi, powszechna przypadłość w e46, po tylu latach od wyjechania
z fabryki klej wysycha i przepuszcza wodę.
Pierwsza sprawa - sciągamy tapicerkę drzwi. Zdjęcia nie mam ale myślę, że każdy sobie poradzi.
Wpychamy paluchy przy krawędzi drzwi i wyciągamy listwę ozdrobną, jest wciskana na kołki.
Wykrecamy śrubki torx trzymające boczek, w sumie jest ich 5. Boczek siedzi też na kołkach, które wyskakują
jak się mocniej pociągnie. Wygląda to tak:
Teraz oglądamy dokładnie dolną cześć drzwi, gdzie przyklejona jest pianka wygłuszająca i szukamy zacieków po spływającej wodzie.
Druga istotna rzecz - sprawdzamy dziury po kołkach! Patrzymy, czy drzwi wyglądają tak:
Ewidentnie są zacieki przez dziury po kołkach. Jeżeli widzicie
coś takiego, to kołki (albo przynajmniej uszczelki na nich) należy bezwzlędnie wymienić! Dlaczego?
Oto różnica pomiędzy kołkiem z nową uszczelką a starą, 15-letnią:
Sama pianka wygluszająca jest przyklejona na czarnym kleju butylowym. Klej może
z czasem wyschnąć i puszczać wodę. Jeżeli nie mamy ubytków kleju, to wystarczy podgrzać
istniejący klej opalarką i przykleić na ciepło piankę. To samo należy zrobić, jeżeli
coś grzebiemy w drzwiach, dokładnie przyklejamy piankę. Jeżeli pianka jest porwana,
należy ja wymienić.
Jeżeli fabryczny klej jest już w kiepskim stanie, albo nie mamy go w ogóle, to trzeba go zastąpić.
Wiele osób poleca klejenie klejem Soudalseal HT. Ja zastosowałem inną metodę, mianowicie taśmę butylową,
tak jak jest fabrycznie. Zdecydowanie odradzam klejenie na silkonie!
Taśma butylowa wygląda tak, jest to wąski pasek butylu na papierze, który się odrywa po przyklejeniu.
Jedna taka taśma spokojnie powinna wystarczyc na obklejenie 4 drzwi.
Przy aplikowaniu butylu polecam pracować bez rękawiczek, do skóry aż tak się nie lepi
Jeżeli chcemy tylko uzupełnić małe miejsce gdzie brakuje kleju, można taki butyl nakleić
bezpośrednio na stary klej, albo zerwać go całkowicie i wyczyścic blachę benzyną ekstrakcyjną.
Jako, że ja wymieniałem piankę, zerwałem klej z całego obwodu, odtluściłem i nakleiłem taśmę butylową
dookoła.
Po zerwaniu papieru i przyklejeniu pianki wygląda to tak:
Od czasu tej naprawy ani kropla nie pojawiła się na progu a dywan suchy jak pieprz.
Gdzie dostać materialy:
Kołki w drzwiach występują w dwóch wariantach: białe i szare, oba rodzaje są w drzwiach
nr cześci to:
biały 51 41 8 224 768
szary 51 41 8 224 781
Można je kupić w aso, u Maćka z czescidobmw.pl albo na znanym portalu aukcyjnym. Uszczelka jest w komplecie.
Klej soudala: http://www.soudal.pl/profi-uszczel-klej/item/447-soudaseal-ht
Taśma butylowa:
Ja stosowałem tą http://www.fuhmateo.pl/produkt,tasma-dwustronna-butylowa-25-mb-do-klejenia-membran-i-folii,108.htm
mozna tez znalezc na znanym portalu aukcyjnym
Przedstawiam metody jak ja sobie z tym poradziłem. Naprawy wykonywałem pół roku temu,
od tej pory w środku suchutko, więc metodę uważam za sprawdzoną
Objawy problemu: Woda w kabinie, mokry dywan w pobliżu drzwi, krople wody na progach po wiekszym deszczu.
Jeżeli czuć wilgoć, a dywan jest suchy, to warto sprawdzić, czy nie przecieka uszczelka pod podszybiem. Widać to
po mokrym filtrze kabinowym.
Przyczyna - przeciekajace drzwi, powszechna przypadłość w e46, po tylu latach od wyjechania
z fabryki klej wysycha i przepuszcza wodę.
Pierwsza sprawa - sciągamy tapicerkę drzwi. Zdjęcia nie mam ale myślę, że każdy sobie poradzi.
Wpychamy paluchy przy krawędzi drzwi i wyciągamy listwę ozdrobną, jest wciskana na kołki.
Wykrecamy śrubki torx trzymające boczek, w sumie jest ich 5. Boczek siedzi też na kołkach, które wyskakują
jak się mocniej pociągnie. Wygląda to tak:
Teraz oglądamy dokładnie dolną cześć drzwi, gdzie przyklejona jest pianka wygłuszająca i szukamy zacieków po spływającej wodzie.
Druga istotna rzecz - sprawdzamy dziury po kołkach! Patrzymy, czy drzwi wyglądają tak:
Ewidentnie są zacieki przez dziury po kołkach. Jeżeli widzicie
coś takiego, to kołki (albo przynajmniej uszczelki na nich) należy bezwzlędnie wymienić! Dlaczego?
Oto różnica pomiędzy kołkiem z nową uszczelką a starą, 15-letnią:
Sama pianka wygluszająca jest przyklejona na czarnym kleju butylowym. Klej może
z czasem wyschnąć i puszczać wodę. Jeżeli nie mamy ubytków kleju, to wystarczy podgrzać
istniejący klej opalarką i przykleić na ciepło piankę. To samo należy zrobić, jeżeli
coś grzebiemy w drzwiach, dokładnie przyklejamy piankę. Jeżeli pianka jest porwana,
należy ja wymienić.
Jeżeli fabryczny klej jest już w kiepskim stanie, albo nie mamy go w ogóle, to trzeba go zastąpić.
Wiele osób poleca klejenie klejem Soudalseal HT. Ja zastosowałem inną metodę, mianowicie taśmę butylową,
tak jak jest fabrycznie. Zdecydowanie odradzam klejenie na silkonie!
Taśma butylowa wygląda tak, jest to wąski pasek butylu na papierze, który się odrywa po przyklejeniu.
Jedna taka taśma spokojnie powinna wystarczyc na obklejenie 4 drzwi.
Przy aplikowaniu butylu polecam pracować bez rękawiczek, do skóry aż tak się nie lepi
Jeżeli chcemy tylko uzupełnić małe miejsce gdzie brakuje kleju, można taki butyl nakleić
bezpośrednio na stary klej, albo zerwać go całkowicie i wyczyścic blachę benzyną ekstrakcyjną.
Jako, że ja wymieniałem piankę, zerwałem klej z całego obwodu, odtluściłem i nakleiłem taśmę butylową
dookoła.
Po zerwaniu papieru i przyklejeniu pianki wygląda to tak:
Od czasu tej naprawy ani kropla nie pojawiła się na progu a dywan suchy jak pieprz.
Gdzie dostać materialy:
Kołki w drzwiach występują w dwóch wariantach: białe i szare, oba rodzaje są w drzwiach
nr cześci to:
biały 51 41 8 224 768
szary 51 41 8 224 781
Można je kupić w aso, u Maćka z czescidobmw.pl albo na znanym portalu aukcyjnym. Uszczelka jest w komplecie.
Klej soudala: http://www.soudal.pl/profi-uszczel-klej/item/447-soudaseal-ht
Taśma butylowa:
Ja stosowałem tą http://www.fuhmateo.pl/produkt,tasma-dwustronna-butylowa-25-mb-do-klejenia-membran-i-folii,108.htm
mozna tez znalezc na znanym portalu aukcyjnym