Naprawa przeciekających drzwi

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#1

Post autor: scghost »

Temat wałkowany wielokrotnie, ale wciąż powraca jak bumerang :)
Przedstawiam metody jak ja sobie z tym poradziłem. Naprawy wykonywałem pół roku temu,
od tej pory w środku suchutko, więc metodę uważam za sprawdzoną ;)

Objawy problemu: Woda w kabinie, mokry dywan w pobliżu drzwi, krople wody na progach po wiekszym deszczu.
Jeżeli czuć wilgoć, a dywan jest suchy, to warto sprawdzić, czy nie przecieka uszczelka pod podszybiem. Widać to
po mokrym filtrze kabinowym.

Przyczyna - przeciekajace drzwi, powszechna przypadłość w e46, po tylu latach od wyjechania
z fabryki klej wysycha i przepuszcza wodę.


Pierwsza sprawa - sciągamy tapicerkę drzwi. Zdjęcia nie mam ale myślę, że każdy sobie poradzi.
Wpychamy paluchy przy krawędzi drzwi i wyciągamy listwę ozdrobną, jest wciskana na kołki.
Wykrecamy śrubki torx trzymające boczek, w sumie jest ich 5. Boczek siedzi też na kołkach, które wyskakują
jak się mocniej pociągnie. Wygląda to tak:

Obrazek

Teraz oglądamy dokładnie dolną cześć drzwi, gdzie przyklejona jest pianka wygłuszająca i szukamy zacieków po spływającej wodzie.
Druga istotna rzecz - sprawdzamy dziury po kołkach! Patrzymy, czy drzwi wyglądają tak:

Obrazek

Ewidentnie są zacieki przez dziury po kołkach. Jeżeli widzicie
coś takiego, to kołki (albo przynajmniej uszczelki na nich) należy bezwzlędnie wymienić! Dlaczego?
Oto różnica pomiędzy kołkiem z nową uszczelką a starą, 15-letnią:

Obrazek

Sama pianka wygluszająca jest przyklejona na czarnym kleju butylowym. Klej może
z czasem wyschnąć i puszczać wodę. Jeżeli nie mamy ubytków kleju, to wystarczy podgrzać
istniejący klej opalarką i przykleić na ciepło piankę. To samo należy zrobić, jeżeli
coś grzebiemy w drzwiach, dokładnie przyklejamy piankę. Jeżeli pianka jest porwana,
należy ja wymienić.

Jeżeli fabryczny klej jest już w kiepskim stanie, albo nie mamy go w ogóle, to trzeba go zastąpić.
Wiele osób poleca klejenie klejem Soudalseal HT. Ja zastosowałem inną metodę, mianowicie taśmę butylową,
tak jak jest fabrycznie. Zdecydowanie odradzam klejenie na silkonie!

Taśma butylowa wygląda tak, jest to wąski pasek butylu na papierze, który się odrywa po przyklejeniu.
Jedna taka taśma spokojnie powinna wystarczyc na obklejenie 4 drzwi.
ObrazekObrazek

Przy aplikowaniu butylu polecam pracować bez rękawiczek, do skóry aż tak się nie lepi ;)

Jeżeli chcemy tylko uzupełnić małe miejsce gdzie brakuje kleju, można taki butyl nakleić
bezpośrednio na stary klej, albo zerwać go całkowicie i wyczyścic blachę benzyną ekstrakcyjną.

Jako, że ja wymieniałem piankę, zerwałem klej z całego obwodu, odtluściłem i nakleiłem taśmę butylową
dookoła.
Obrazek
Po zerwaniu papieru i przyklejeniu pianki wygląda to tak:
Obrazek

Od czasu tej naprawy ani kropla nie pojawiła się na progu a dywan suchy jak pieprz.

Gdzie dostać materialy:
Kołki w drzwiach występują w dwóch wariantach: białe i szare, oba rodzaje są w drzwiach
nr cześci to:
biały 51 41 8 224 768
szary 51 41 8 224 781

Można je kupić w aso, u Maćka z czescidobmw.pl albo na znanym portalu aukcyjnym. Uszczelka jest w komplecie.
Klej soudala: http://www.soudal.pl/profi-uszczel-klej/item/447-soudaseal-ht
Taśma butylowa:
Ja stosowałem tą http://www.fuhmateo.pl/produkt,tasma-dwustronna-butylowa-25-mb-do-klejenia-membran-i-folii,108.htm
mozna tez znalezc na znanym portalu aukcyjnym ;)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
TomE4689
Posty: 6
Rejestracja: 2 lis 18, 9:39
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Kce
VIN: EZ48225

#2

Post autor: TomE4689 »

Witam. Mam nadzieję,że nie dostanę bana za odświeżenie kotleta.
Czy przez to, że dałem butyl w miejscu zaznaczonym na foto może zalać mi air bag'a w drzwiach i silnik od szyby? Bo oryginalnie chyba tego tak nie ma, tylko dookoła maty. Proszę o pomoc, bo nie wiem czy nie przedobrzyłem. No chyba, że oryginalnie też tak powinno być? Pytam, bo się tak zastanawiam czy woda przez tą dziurę nie powinna spływać do drzwi właśnie... 🤔
TomE4689
Posty: 6
Rejestracja: 2 lis 18, 9:39
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Kce
VIN: EZ48225

#3

Post autor: TomE4689 »

Witam. Mam nadzieję,że nie dostanę bana za odświeżenie kotleta.
Czy przez to, że dałem butyl w miejscu zaznaczonym na foto może zalać mi air bag'a w drzwiach i silnik od szyby? Bo oryginalnie chyba tego tak nie ma, tylko dookoła maty. Proszę o pomoc, bo nie wiem czy nie przedobrzyłem. No chyba, że oryginalnie też tak powinno być? Pytam, bo się tak zastanawiam czy woda przez tą dziurę nie powinna spływać do drzwi właśnie... 🤔
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

nic sie nie powinno stac
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
TomE4689
Posty: 6
Rejestracja: 2 lis 18, 9:39
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Kce
VIN: EZ48225

#5

Post autor: TomE4689 »

scghost pisze: 12 wrz 19, 12:14 nic sie nie powinno stac
Kurczę mam taką nadzieję, bo chodzi mi pomyśli żeby odkleić matę i oderwać ten fragment. Bo trochę nie fajnie by było, gdyby do wtyczki poduszki dostała się woda i w czasie jazdy doszłoby do wystrzału 😐
Ty u siebie tylko dookoła dałeś butyl?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Myślę, że to wyjaśnia wątpliwości:
Jako, że ja wymieniałem piankę, zerwałem klej z całego obwodu, odtluściłem i nakleiłem taśmę butylową
dookoła.
Obrazek
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
TomE4689
Posty: 6
Rejestracja: 2 lis 18, 9:39
BMW: E46 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Kce
VIN: EZ48225

#7

Post autor: TomE4689 »

maniek21112 pisze: 12 wrz 19, 20:27 Myślę, że to wyjaśnia wątpliwości:
Jako, że ja wymieniałem piankę, zerwałem klej z całego obwodu, odtluściłem i nakleiłem taśmę butylową
dookoła.
Obrazek
Fakt, nie zauważyłem tego sorry. Myślę jednak, żeby jutro oderwać ten fragment i zostawić tak jak powinno być bez tego co ja dałem butyl, bo obawa jest że jednak może się tam woda zbierać...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”