Naprawa pompy wtryskowej i sterownika

Spis polecanych/odradzanych warsztatów. Szukasz warsztatu w swojej okolicy? Pytaj tutaj
Bobek33
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 23 wrz 21, 1:02
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: Bobek33 »

Witam pacjent BMW e46 320D 2004r
Auto czasami pali od strzała a czasami się ,,męczy,,
Byłem u mechanika sprawdził, przejechał się i powiedział, ze do naprawy sterownik i pompa wtryskiwaczy niestety oni się tym nie zajmują.
Może na forum znajdzie się osoba z okolic Warszawy która by to ogarnęła? :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jaki sterownik? Jaka pompa? Mechanikowi silniki się pomyliły, znajdź kogoś kto go zdiagnozuje a nie przejedzie się tylko.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bobek33
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 23 wrz 21, 1:02
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: Bobek33 »

maniek21112 pisze: 19 paź 21, 8:13 Jaki sterownik? Jaka pompa? Mechanikowi silniki się pomyliły, znajdź kogoś kto go zdiagnozuje a nie przejedzie się tylko.
Po swiętach będę wysyłał sterownik do firmy, która go zdiagnozuje i ewentualnie naprawi. Wszystko wskazuje ze w tym siedzi problem, nie wiem jak z pompą bo dużo się cenią za regeneracje :P
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#4

Post autor: kosteg »

Nie czytasz tego co maniek21112 napisał czy masz złe auto w stopce?

M47n jaki był montowany w e46 320d w 2004 jest na CR a nie wadliwej pompie vp44. Tu nie ma wadliwego sterownika i wycierającej się pompy. Uciekaj od tego mechanika albo doprecyzuj o jaki silnik chodzi...
Obrazek
Bobek33
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 23 wrz 21, 1:02
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: Bobek33 »

kosteg pisze: 20 paź 21, 1:15 Nie czytasz tego co maniek21112 napisał czy masz złe auto w stopce?

M47n jaki był montowany w e46 320d w 2004 jest na CR a nie wadliwej pompie vp44. Tu nie ma wadliwego sterownika i wycierającej się pompy. Uciekaj od tego mechanika albo doprecyzuj o jaki silnik chodzi...
Dobra spojrzałem na to jeszcze raz i czaje, w takim razie co jest przyczyną tego ze na rozgrzanym silniku na biegu jałowym falują obroty(800-1000) i auto czasami trzeba długo krecic żeby odpaliło(to tez na rozgrzanym) dodam ze samochód bardzo dobrze sie zbiera. BMW jest z koncówki 2004r chyba z grudnia
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

Podłącz kompa i diagnozuj. Tak najlatwiej. Powodów może być trochę więc bez sensu zgadywać.
Obrazek
Bobek33
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 23 wrz 21, 1:02
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: Bobek33 »

kosteg pisze: 21 paź 21, 14:40 Podłącz kompa i diagnozuj. Tak najlatwiej. Powodów może być trochę więc bez sensu zgadywać.
Zdiagnozowane
4212 Obwód pradowy swiecy zaworowej cylindra 1 (nieciagły)
4207 Sonda lambda
4b10 Wartosc wygladzenia pracy silnika (nieciagly)
4b11 Wartosc wygladzenia pracy silnika (nieciagly)
3F40 Czujnik cisnienia paliwa
Takie błędy pokazał program.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Spalona świeca na 1 cylindrze lub uszkodzona ścieżka w sterowniku świec.
Sonda do wymiany.
Te dwa błędy informują o korekcji na cylindrach, która przekracza normę w obie strony (na + i -).
Sprawdź wtyczkę i wiązkę czujnika.
Zrób test przelewowy (problem z rozruchem na ciepłym) i sprawdź korekcje na zimnym i rozgrzanym silniku oraz podczas jazdy aby wytypować wtryskiwacz/wtryskiwacze do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Norek636
Posty: 3
Rejestracja: 24 lis 21, 22:45
BMW: E46 320d 136 KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Trójmiasto
VIN: PE68444

#9

Post autor: Norek636 »

Witam wszystkich ,jestem tutaj nowy ,jednak forum i mnóstwo tematów jest mi znanych ,bliskich i przeczytanych tysiąca razy.
Przede wszystkim dziękuję Wam, poniewaz niejednokrotnie ,dzieki informacjom znalezionym na tym forum ,udalo mi sie rozwiazac wiele problemow ,oraz liznac nieco wiedzy o tych autkach.
Do rzeczy.
Auto
bmw e46
320d
136KM
2001 rok
Auto po wymianie pompy Wtryskowej, 100 procent sprawnej ,kolega wpadl w poslizg 14.11.2021r - pompa wyjęta z Jego autka.zalozona do mojego bmw , ponieważ moja klekla jakiś czas temu.
Ustawiona ,zamontowana ,kat wtrysku wg.INPA pokrywał się z dokładnością do 0.1 stopnia ( udało mi się naprawdę, prawie idealnie :cool2: ) .Autko po wymianie pracowalo idealnie , stało na podjeździe oddalone i było sprzatane przed jazdą ,stało tak około 45 minut ,wszystko idealnie ,cichutko ,żadnych wycieków.
Po tych 45 minutach ja ,ogarnięty, szczęśliwy wsiadam ,wyjeżdżam za bramę, skręcam w lewo podjeżdżam do skrzyżowania i nagle zgasl.
Auta nie da się odpalić Inpa pokazuje dwa błędy

45 Electical immobilisation system (EWS)
Error frequency 50
Not EWS signal avalibe
Error curently not avalibe
Errorcode 2D 04 32 7B 00 12 2D 7A 00 12 2D

66 Control minut dwa EPROM nad configuration
Error frequency 52
Adjustment checksume
Error curently avalaibe
Errorcode 42 50 34 00 2F 12 2D 00 30 12 2D


Nie rozumiem ,czy jest to brak pomiędzy ecu - immo - sterownik pompy wtryskowej
Czy wyspała się elektronika pompy

Jestem w trakcie instalowania programu ISTA + , czy program ten będzie pomocny

Dzięki za zainteresowanie tematem i proszę o pomoc i burze mózgów
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Tak jak pisałem na innym forum - ista i na oba błędy jest procedura.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Warsztaty - mechanika”