Napinacz pasa siedzenia pasażera, jaka rezystancja...

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#1

Post autor: Savage »

Witam!

Pacjent : e46 330CDA Coupe 3.0 Diesel Automat 2003r.

Problem : Miałem kontrolke airbaga, podłaczyłem INPE - błąd napinacza tj. za duża rezystancja. Wymontowałem, podpiąłem multimetr - 0.0 Ohm, piszczyk tak samo zero reakcji na pinach. Zamówiłem używkę (wiadomo loteria), ale sprawdziłem sobie rezystancje u kierowcy na napinaczu - wyszło 2.1 Ohm. Jak przyszedł nowy sprawdziłem go od razu, bo mam możliwość zwrotu - też 2,1 Ohm. No to pięknie, można montować. Zamontowałem i teraz mam po resecie błąd, że znowu rezystancja za mała..
Jaka powinna być rezystancja na tych napinaczach, bo jedyne info jakie znalazłem to ogólne o napinaczach, że 2-6Ohm.
Czy jest może jeszcze coś innego co powinienem zrobić..

Pozdro!
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Dwie sprawy - są dwa rodzaje napinaczy - zdaje sie, że przed i polift.

Po drugie - za duża rezystancja najczęściej oznacza zasyfione połączenia we wtyczkach.
Obrazek
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 420
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#3

Post autor: marcus330d »

Savage pisze: 13 gru 23, 17:49 Zamontowałem i teraz mam po resecie błąd, że znowu rezystancja za mała..
kosteg pisze: 14 gru 23, 9:03 Po drugie - za duża rezystancja najczęściej oznacza zasyfione połączenia we wtyczkach.
Kolega tu pisał, że ma za małą rezystancję, to oznacza, że gdzieś jest zwarcie, albo między tymi dwoma przewodami, albo jednego z nich (sygnałowego dla sterownika Airbag) do masy pojazdu. Sprawdz wiązkę czy nie ma gdzieś przetarć albo przecięć izolacji i nie dotyka do karoserii albo jakiegoś uchwytu metatowego. Napinacze, stary i "nowy" będą ok.
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#4

Post autor: Savage »

marcus330d pisze: 14 gru 23, 9:22 Kolega tu pisał, że ma za małą rezystancję, to oznacza, że gdzieś jest zwarcie, albo między tymi dwoma przewodami, albo jednego z nich (sygnałowego dla sterownika Airbag) do masy pojazdu. Sprawdz wiązkę czy nie ma gdzieś przetarć albo przecięć izolacji i nie dotyka do karoserii albo jakiegoś uchwytu metatowego. Napinacze, stary i "nowy" będą ok.
Ale nie czaje, że błąd od małej rezystancji jest od momentu przepięcia, na "nowy" napinacz.. A jak robiłem różne rzeczy to te wtyczki pod siedzeniem wypijałem i wspinałem kilka razy i nigdy nie było błędu że za mała rezystancja.
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 420
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#5

Post autor: marcus330d »

Savage pisze: 14 gru 23, 12:36
marcus330d pisze: 14 gru 23, 9:22 Kolega tu pisał, że ma za małą rezystancję, to oznacza, że gdzieś jest zwarcie, albo między tymi dwoma przewodami, albo jednego z nich (sygnałowego dla sterownika Airbag) do masy pojazdu. Sprawdz wiązkę czy nie ma gdzieś przetarć albo przecięć izolacji i nie dotyka do karoserii albo jakiegoś uchwytu metatowego. Napinacze, stary i "nowy" będą ok.
Ale nie czaje, że błąd od małej rezystancji jest od momentu przepięcia, na "nowy" napinacz.. A jak robiłem różne rzeczy to te wtyczki pod siedzeniem wypijałem i wspinałem kilka razy i nigdy nie było błędu że za mała rezystancja.
Niby nowy napinacz ma rezystancję w tolerancji, ale może jest nadal gdzieś problem z wiązką.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#6

Post autor: kosteg »

marcus330d pisze: 14 gru 23, 9:22 Kolega tu pisał, że ma za małą rezystancję, to oznacza, że gdzieś jest zwarcie, albo między tymi dwoma przewodami, albo jednego z nich (sygnałowego dla sterownika Airbag) do masy pojazdu. Sprawdz wiązkę czy nie ma gdzieś przetarć albo przecięć izolacji i nie dotyka do karoserii albo jakiegoś uchwytu metatowego. Napinacze, stary i "nowy" będą ok.
Na górę
Nie - to co sobie zmierzył to jedno (pytanie czy kwestia pomiarów czy coklwiek innego) ale od początku pisał o błędzie:
Savage pisze: 13 gru 23, 17:49 podłaczyłem INPE - błąd napinacza tj. za duża rezystancja
A to dla systemu oznacza przerwę obwodu bądź właśnie problemy we wtyczkach.

Następnie na nowym napinaczu napisał

Savage pisze: 13 gru 23, 17:49 . No to pięknie, można montować. Zamontowałem i teraz mam po resecie błąd, że znowu rezystancja za mała..

A to jak napisałeś może być np zwarciem.

Moim zdaniem ewidentnie problem jest w wiązce bo co dotknięcie to inne błędy.
Obrazek
Savage
Bywalec forum
Posty: 65
Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Podolsze
VIN: pk36104
Płeć:

#7

Post autor: Savage »

kosteg pisze: 14 gru 23, 16:11 Moim zdaniem ewidentnie problem jest w wiązce bo co dotknięcie to inne błędy.
(w sensie w obu przypadkach to jest ten sam tytuł błędu tylko w opisie inaczej - rezystancja "too large"/"too small")
Znaczy do momentu starego napinacza (brak połączenia między pinami napinacza - sprawdzane multimetrem - rezystancja [0.0 Ohm] i piszczykiem brak dźwięku) cały czas jeden błąd "too large".

WAŻNE błąd był kasowany gdzieś myślę około z 20 razy i poruszane wtyczką/wiązką

A po zmianie na "nowy" (na pinach napinacza piszczyk wydaje dźwięk a rezystancja te 2.1 Ohm) błąd "too small".

Może źle mi się wydaje, ale jeśli zwarcie by było już na wiązce to czy nie był by błąd "too small" już wcześniej? No bo zwierało by obwód przed dotarciem do napinacza - więc czy sprawny czy nie - nie ma znaczenia...

Chyba że uszkodziłem akurat tym razem wiązkę jak zmieniałem napinacz... :c
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1707
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#8

Post autor: kosteg »

Generalnie zwarcie dla podobnych układów podawane jest zależnie od tego jak komputer jest w stanie to wykryć (jeśli jest) i możesz miec błąd:
- zwarcie do masy
- zwarcie do +
- za mała rezystancja (zwarcie na obwodzie)

No i rezystacja za duża (co zwykle odnosi się do przerwy w obwodzie ale bez zwarcia).

A przynajmniej takie jest moje zrozumienie tych błędów - jeśli ktoś ma większe doświadczenie to niech mnie poprawia ale tak bywało w rozpoznawaniu podobnych u mnie. Co ciekawe - za duża pojawia sie chyba we wszystkich sterownikach dowolnego producenta. Na podobne problemy leczyłem już auta grupy vaga i alfę. I najczęściej jest to własnie któraś wtyczka która przestaje przewodzić.

W przypadku zbyt małej - ja bym zerknął dalej w wiązkę - zakładam, ze wymieniałeś napinacz przy wyciągniętym fotelu - może gdzieś ścisnąłeś kabelki albo coś podobnego?
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”