Napinacz pasa siedzenia pasażera, jaka rezystancja...
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
- BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Podolsze
- VIN: pk36104
- Płeć:
Witam!
Pacjent : e46 330CDA Coupe 3.0 Diesel Automat 2003r.
Problem : Miałem kontrolke airbaga, podłaczyłem INPE - błąd napinacza tj. za duża rezystancja. Wymontowałem, podpiąłem multimetr - 0.0 Ohm, piszczyk tak samo zero reakcji na pinach. Zamówiłem używkę (wiadomo loteria), ale sprawdziłem sobie rezystancje u kierowcy na napinaczu - wyszło 2.1 Ohm. Jak przyszedł nowy sprawdziłem go od razu, bo mam możliwość zwrotu - też 2,1 Ohm. No to pięknie, można montować. Zamontowałem i teraz mam po resecie błąd, że znowu rezystancja za mała..
Jaka powinna być rezystancja na tych napinaczach, bo jedyne info jakie znalazłem to ogólne o napinaczach, że 2-6Ohm.
Czy jest może jeszcze coś innego co powinienem zrobić..
Pozdro!
Pacjent : e46 330CDA Coupe 3.0 Diesel Automat 2003r.
Problem : Miałem kontrolke airbaga, podłaczyłem INPE - błąd napinacza tj. za duża rezystancja. Wymontowałem, podpiąłem multimetr - 0.0 Ohm, piszczyk tak samo zero reakcji na pinach. Zamówiłem używkę (wiadomo loteria), ale sprawdziłem sobie rezystancje u kierowcy na napinaczu - wyszło 2.1 Ohm. Jak przyszedł nowy sprawdziłem go od razu, bo mam możliwość zwrotu - też 2,1 Ohm. No to pięknie, można montować. Zamontowałem i teraz mam po resecie błąd, że znowu rezystancja za mała..
Jaka powinna być rezystancja na tych napinaczach, bo jedyne info jakie znalazłem to ogólne o napinaczach, że 2-6Ohm.
Czy jest może jeszcze coś innego co powinienem zrobić..
Pozdro!
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Dwie sprawy - są dwa rodzaje napinaczy - zdaje sie, że przed i polift.
Po drugie - za duża rezystancja najczęściej oznacza zasyfione połączenia we wtyczkach.
Po drugie - za duża rezystancja najczęściej oznacza zasyfione połączenia we wtyczkach.
-
- Bywalec forum
- Posty: 420
- Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
- BMW: e46 330d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: PH94151
- Płeć:
Kolega tu pisał, że ma za małą rezystancję, to oznacza, że gdzieś jest zwarcie, albo między tymi dwoma przewodami, albo jednego z nich (sygnałowego dla sterownika Airbag) do masy pojazdu. Sprawdz wiązkę czy nie ma gdzieś przetarć albo przecięć izolacji i nie dotyka do karoserii albo jakiegoś uchwytu metatowego. Napinacze, stary i "nowy" będą ok.
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
- BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Podolsze
- VIN: pk36104
- Płeć:
Ale nie czaje, że błąd od małej rezystancji jest od momentu przepięcia, na "nowy" napinacz.. A jak robiłem różne rzeczy to te wtyczki pod siedzeniem wypijałem i wspinałem kilka razy i nigdy nie było błędu że za mała rezystancja.marcus330d pisze: ↑14 gru 23, 9:22 Kolega tu pisał, że ma za małą rezystancję, to oznacza, że gdzieś jest zwarcie, albo między tymi dwoma przewodami, albo jednego z nich (sygnałowego dla sterownika Airbag) do masy pojazdu. Sprawdz wiązkę czy nie ma gdzieś przetarć albo przecięć izolacji i nie dotyka do karoserii albo jakiegoś uchwytu metatowego. Napinacze, stary i "nowy" będą ok.
-
- Bywalec forum
- Posty: 420
- Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
- BMW: e46 330d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: PH94151
- Płeć:
Niby nowy napinacz ma rezystancję w tolerancji, ale może jest nadal gdzieś problem z wiązką.Savage pisze: ↑14 gru 23, 12:36Ale nie czaje, że błąd od małej rezystancji jest od momentu przepięcia, na "nowy" napinacz.. A jak robiłem różne rzeczy to te wtyczki pod siedzeniem wypijałem i wspinałem kilka razy i nigdy nie było błędu że za mała rezystancja.marcus330d pisze: ↑14 gru 23, 9:22 Kolega tu pisał, że ma za małą rezystancję, to oznacza, że gdzieś jest zwarcie, albo między tymi dwoma przewodami, albo jednego z nich (sygnałowego dla sterownika Airbag) do masy pojazdu. Sprawdz wiązkę czy nie ma gdzieś przetarć albo przecięć izolacji i nie dotyka do karoserii albo jakiegoś uchwytu metatowego. Napinacze, stary i "nowy" będą ok.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Nie - to co sobie zmierzył to jedno (pytanie czy kwestia pomiarów czy coklwiek innego) ale od początku pisał o błędzie:marcus330d pisze: ↑14 gru 23, 9:22 Kolega tu pisał, że ma za małą rezystancję, to oznacza, że gdzieś jest zwarcie, albo między tymi dwoma przewodami, albo jednego z nich (sygnałowego dla sterownika Airbag) do masy pojazdu. Sprawdz wiązkę czy nie ma gdzieś przetarć albo przecięć izolacji i nie dotyka do karoserii albo jakiegoś uchwytu metatowego. Napinacze, stary i "nowy" będą ok.
Na górę
A to dla systemu oznacza przerwę obwodu bądź właśnie problemy we wtyczkach.
Następnie na nowym napinaczu napisał
A to jak napisałeś może być np zwarciem.
Moim zdaniem ewidentnie problem jest w wiązce bo co dotknięcie to inne błędy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 65
- Rejestracja: 15 kwie 23, 20:34
- BMW: e46 330CDA Coupe Diesel Automat
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Podolsze
- VIN: pk36104
- Płeć:
(w sensie w obu przypadkach to jest ten sam tytuł błędu tylko w opisie inaczej - rezystancja "too large"/"too small")
Znaczy do momentu starego napinacza (brak połączenia między pinami napinacza - sprawdzane multimetrem - rezystancja [0.0 Ohm] i piszczykiem brak dźwięku) cały czas jeden błąd "too large".
WAŻNE błąd był kasowany gdzieś myślę około z 20 razy i poruszane wtyczką/wiązką
A po zmianie na "nowy" (na pinach napinacza piszczyk wydaje dźwięk a rezystancja te 2.1 Ohm) błąd "too small".
Może źle mi się wydaje, ale jeśli zwarcie by było już na wiązce to czy nie był by błąd "too small" już wcześniej? No bo zwierało by obwód przed dotarciem do napinacza - więc czy sprawny czy nie - nie ma znaczenia...
Chyba że uszkodziłem akurat tym razem wiązkę jak zmieniałem napinacz... :c
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Generalnie zwarcie dla podobnych układów podawane jest zależnie od tego jak komputer jest w stanie to wykryć (jeśli jest) i możesz miec błąd:
- zwarcie do masy
- zwarcie do +
- za mała rezystancja (zwarcie na obwodzie)
No i rezystacja za duża (co zwykle odnosi się do przerwy w obwodzie ale bez zwarcia).
A przynajmniej takie jest moje zrozumienie tych błędów - jeśli ktoś ma większe doświadczenie to niech mnie poprawia ale tak bywało w rozpoznawaniu podobnych u mnie. Co ciekawe - za duża pojawia sie chyba we wszystkich sterownikach dowolnego producenta. Na podobne problemy leczyłem już auta grupy vaga i alfę. I najczęściej jest to własnie któraś wtyczka która przestaje przewodzić.
W przypadku zbyt małej - ja bym zerknął dalej w wiązkę - zakładam, ze wymieniałeś napinacz przy wyciągniętym fotelu - może gdzieś ścisnąłeś kabelki albo coś podobnego?
- zwarcie do masy
- zwarcie do +
- za mała rezystancja (zwarcie na obwodzie)
No i rezystacja za duża (co zwykle odnosi się do przerwy w obwodzie ale bez zwarcia).
A przynajmniej takie jest moje zrozumienie tych błędów - jeśli ktoś ma większe doświadczenie to niech mnie poprawia ale tak bywało w rozpoznawaniu podobnych u mnie. Co ciekawe - za duża pojawia sie chyba we wszystkich sterownikach dowolnego producenta. Na podobne problemy leczyłem już auta grupy vaga i alfę. I najczęściej jest to własnie któraś wtyczka która przestaje przewodzić.
W przypadku zbyt małej - ja bym zerknął dalej w wiązkę - zakładam, ze wymieniałeś napinacz przy wyciągniętym fotelu - może gdzieś ścisnąłeś kabelki albo coś podobnego?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 4421 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pajunk93
-
- 0 Odpowiedzi
- 1004 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piterpogodynka
-
- 3 Odpowiedzi
- 3245 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 1 Odpowiedzi
- 579 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 6 Odpowiedzi
- 5370 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 0 Odpowiedzi
- 898 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tombaxxx
-
- 7 Odpowiedzi
- 6660 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 6 Odpowiedzi
- 5056 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Smily
-
- 2 Odpowiedzi
- 1646 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BxBatman