Napinacz n42b20

Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#1

Post autor: Lashie »

witam, wczoraj mój szrot odpalil za pierwszym razem, ale z jakim efektem :fu:

Wiadomo o co chodzi, rozrząd był luźny i napierda*** w pokrywę, auto jeździło odpalalo, nawet nie zgubiło mocy, jednak na jałowych obrotach się dusił i gasł, wizyta u mechanika, wiadomo rozrząd do wymiany, koszta koło 2,5tys za wszystko i to minimum (dodam ze od około 20tys, auto zaczyna wpierdal** ślizgi, pojawiają się plastiki w filtrze oleju) długo się nie zastanawiając, stwierdziłem ze kupie sam napinacz i zobaczymy czy to coś zmieni, po lekturze wielu forów podchodziłem do tego tematu bardzo niechętnie bo „i tak pewnie ch** to da”

Dzisiaj napinacz przyszedł, nie ukrywam ze bez płaskiego klucza 27 nie radzę do tego podchodzić, ja sobie musiałem radzić franzucem i kluczem nasadkowym, gdyby nie węże idące obok napinacza byłoby dużo prościej 😢 Udało się, ręce pocharatane ale wyciągnięty :poklon: oto efekt Obrazek

Nie ruszałem napinacza profilaktycznie bo wszystko działało ok, co się okazało Stary napinacz się zaciął, przez co rozrząd był luźny, tutaj efekt wymiany


To co zauważyłem, przy dojeżdżaniu do świateł, obroty nie spadają poniżej 600-700 co było częstym przypadkiem mojej buni, trzeba było dodać gazu przy ruszeniu dosyć mocno inaczej wpadal w wibracje, już jest ok, autko zbiera się równo i liniowo, bez zabkowania, nawet chce pomielic kołami przy ruszaniu co po roku użytkowania jest dla mnie miłym zaskoczeniem, bo po wielu walkach auto w końcu działa tak jak powinno :poklon:

Także w wielkim skrócie, użytkownicy n42b20, jeżeli jeszcze nie ruszaliscie napinacza a wystaje z bloku silnika gruba śruba, lepiej się tym zająć 8)
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Ty tak na serio czy to prowokacja jakas? :D
Obrazek
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#3

Post autor: Lashie »

Broder pisze: 23 mar 19, 18:09 Ty tak na serio czy to prowokacja jakas? :D
Serio serio, wiem jak to wyglada :ROFL:
Ale przy okazji udanej wymiany pomyślałem ze zostawię coś dla potomnych, długo szukałem konkretnego filmu pokazującego ta usterkę ale nie mogłem znaleść, wiec ułatwiam życie kolejnym szczęśliwcom :wink:
A auto jest dowodem na to, ze jednak niemiecka technologia dużo potrafi wytrzymać, przeżył już wiele, zaraz stuknie okrągłe 50tys km z nami dlatego w przyszłym tygodniu będzie plukany ropa i zobaczę ile ślizgów już opierdol**, bo jak narazie mu smakują :guma:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

co tu sie odpie.... :lol: :lol:
ile jezdziles z takim klekotem?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

Napinacz prawdopodobnie sie zacial od resztek sluzgu, wiec wyobraz sobie co sie dzieje w kanalach olejowych skoro nawet w filtrze oleju znalazlem plastik :D
Masz wygrzane slizgi a dales im mocniejszy napinacz wiec teraz jak jebnie to raz a porzadnie xD
Rozumiem ze juz pogodziles sie z wymiana silnika dlatego takie posuniecie, a nie wymiana rozrzadu?
Obrazek
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#6

Post autor: Lashie »

scghost pisze: 24 mar 19, 19:22 co tu sie odpie.... :lol: :lol:
ile jezdziles z takim klekotem?
Jakies hmm 80km, co ciekawe przy około 4tys obrotów do odciny chodził pierwsza klasa :evil:
Broder pisze: 24 mar 19, 19:41 Napinacz prawdopodobnie sie zacial od resztek sluzgu, wiec wyobraz sobie co sie dzieje w kanalach olejowych skoro nawet w filtrze oleju znalazlem plastik :D
Masz wygrzane slizgi a dales im mocniejszy napinacz wiec teraz jak jebnie to raz a porzadnie xD
Rozumiem ze juz pogodziles sie z wymiana silnika dlatego takie posuniecie, a nie wymiana rozrzadu?
Jestem i byłem tego świadom w momencie wymiany :supcio:
Co do jebniecia, wklejam filmik :Bravo:

Jak widać, jebło =@ samochód przejechał bezbłędnie 300km, tak na spokojnie 140-160, było git, przy mocniejszym depnieciu w okolicach 210km/h zobaczyłem czerwona lampke z olejem po czym stuk i usłyszałem jak ślizgi (lub cokolwiek to było, ale brzmiało plastikowo, rozrząd zmielił się później i brzmiał inaczej :paker: ) zaczynaja się mielić i wylatują wydechem razem z ogromna chmura dymu, potem seria nakurwiania z każdej strony silnika i auto zgaslo, szczęśliwie 500m dalej była stacja benzynowa wiec udało mi się dojechać. Po zatrzymaniu samochodu wielka chmura dymu spod maski, maska w górę, żywy ogień :Yahoo!: miła pani ze stacji benzynowej przybiegła i wręczyła mi wielka gaśnice, efekty widać wyżej, adac i do domu :poklon:
Czas szukac nowego auta :supcio:



Ogólnie rzecz biorąc zbieram się do zmiany auta odkąd kupiłem BMW z tym silnikiem, zardzewiałymi 4 nadkolami, lekko jebnieta maska i schodzącym z niej klarem, o braku progu po stronie kierowcy nie wspomnę :D miał być tanim gruzem a przelatalismy 50tys km, bardzo wdzięczne auto rozwijające pasje do mechaniki bo serwisy bawią a nie uczą :fu:
Ostatnio zmieniony 24 mar 19, 21:51 przez Lashie, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

No i to lubie, swiadome posuniecie i bez placzu :good:
Moglbym wymienic tutaj kilka osob ktore skorzystyalyby z twojej rady ze 100% wiara, ze wymiana napinacza calkowicie rozwiaze problem :lol:
Obrazek
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#8

Post autor: Lashie »

Broder pisze: 24 mar 19, 21:49 No i to lubie, swiadome posuniecie i bez placzu :good:
Moglbym wymienic tutaj kilka osob ktore skorzystyalyby z twojej rady ze 100% wiara, ze wymiana napinacza calkowicie rozwiaze problem :lol:
U mnie wymiana napinacza rozwiązała problem w 100%, wyleczyła mnie z wkładania siana w ten silnik, 200zl, jedno jebniecie, a ile przyszłych oszczędności :1st:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”