Napięcie n42b220

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#1

Post autor: 14seba15 »

Witam. Mam taki problem.
Napięcie skakało mi z wartości 11-16 (przy skakaniu napięcia silnik zaczyna falować nie ma mocy i nie jedzie, trzeba stanąć poczekać aż się uspokoi) czyli pierwsza myśl alternator. Został wydarty oddany do regeneracji i założony. Wszystko okej było przez 1 dzień i znów zaczęło skakać napięcie. Samochód pojechał na sprawdzenie do ludzi co robili alternator- instalacja i alternator jest okej. Ponoć coś w jakimś sterowniku tylko nie wiedzą co.
Miał ktoś podobny problem? Jakieś pomysły co sprawdzić?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post autor: Lashie »

Wymienili szczotki a regulator napięcia został stary, zużyty, nie dzialajacy

A na tekst „coś w jakimś sterowniku”, natychmiast szukałbym kogoś kto ma pojęcie co robi.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

Jak wyzej, zaden sterownik raczej nie wytworzy wiekszego napiecia w instalacji niz alternator. Regulator do wymiany
Obrazek
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#4

Post autor: 14seba15 »

Broder pisze: 29 sty 21, 9:27 Jak wyzej, zaden sterownik raczej nie wytworzy wiekszego napiecia w instalacji niz alternator. Regulator do wymiany
Czyli sterownik silnika nie ma nic z tym wspólnego ?
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#5

Post autor: 14seba15 »

Podobno bez alternatora samochód dalej łapał ten błąd
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#6

Post autor: 14seba15 »

Lashie pisze: 29 sty 21, 9:06 Wymienili szczotki a regulator napięcia został stary, zużyty, nie dzialajacy

A na tekst „coś w jakimś sterowniku”, natychmiast szukałbym kogoś kto ma pojęcie co robi.
Broder pisze: 29 sty 21, 9:27 Jak wyzej, zaden sterownik raczej nie wytworzy wiekszego napiecia w instalacji niz alternator. Regulator do wymiany

Więc tak. Samochód po sprawdzeniu przez gości co robili alternator- sprawdzenie ponowne alternatora, sprawdzenie instalacji w samochodzie, bez alternatora samochód zachowuje się tak samo skoki napięcia.

Problem jest taki że jadę wywala kontrolkę akumulatora i wskazówka od obrotów żyje własnym życiem ( lata od 1.5-4 tys obrotów)

Na postoju sprawa wygląda tak :
- delikatnie naciskam gaz nie ma problemu ale jak odpuszczę napięcie spadnie do 12

- gaz w podłogę i samochód wariuje kontrolka akumulatora i obroty wariują. Co teraz zauważyłem że na dodatek mruga (nie zawsze) trójkąt od trakcji po mimo że samochód stoi na luzie
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post autor: Lashie »

14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#8

Post autor: 14seba15 »

No to znów wywalam alternator i wymieniam
Dzięki za nakierowanie dam znać tu co wyszło
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#9

Post autor: Broder »

druga opcja to akumulator do wymiany. Raz mialem podobny przypadek ze skokami napiecia grubo ponad 12V (juz nie pamietam ile dokladnie, ale nie bylo to normalne) i winny byl wlasnie on.
Co do trakcji to w N42 najczesciej uszkodzona zostaje wiazka przpeustnicy, a ze bylo grzebane wjej rejonach to zwroc na to uwage.
Obrazek
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#10

Post autor: 14seba15 »

Broder pisze: 29 sty 21, 18:29 druga opcja to akumulator do wymiany. Raz mialem podobny przypadek ze skokami napiecia grubo ponad 12V (juz nie pamietam ile dokladnie, ale nie bylo to normalne) i winny byl wlasnie on.
Co do trakcji to w N42 najczesciej uszkodzona zostaje wiazka przpeustnicy, a ze bylo grzebane wjej rejonach to zwroc na to uwage.

Więc tak. Przyszedł nowy regulator oryginalny. Założyłem sprawdzam i fajnie. Napięcie 14.2-14.4 ładnie się utrzymuje.
Jadę się przejechać i znów. Przy mocniejszym dodaniu gazu napięcie spada do 12. Wziąłem inny akumulator to samo.

Alternator regenerowany, instalacja sprawdzona do alternatora, regulator napięcia nowy Ori Valeo. I dalej to samo.

Na wolnych obrotach tak samo. Lekko gazu i mogę do odcięcia
Mocno pedał gazu spada napięcie
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”