Napięcie n42b220
Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
-
- Bywalec forum
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Mielec
Witam. Mam taki problem.
Napięcie skakało mi z wartości 11-16 (przy skakaniu napięcia silnik zaczyna falować nie ma mocy i nie jedzie, trzeba stanąć poczekać aż się uspokoi) czyli pierwsza myśl alternator. Został wydarty oddany do regeneracji i założony. Wszystko okej było przez 1 dzień i znów zaczęło skakać napięcie. Samochód pojechał na sprawdzenie do ludzi co robili alternator- instalacja i alternator jest okej. Ponoć coś w jakimś sterowniku tylko nie wiedzą co.
Miał ktoś podobny problem? Jakieś pomysły co sprawdzić?
Napięcie skakało mi z wartości 11-16 (przy skakaniu napięcia silnik zaczyna falować nie ma mocy i nie jedzie, trzeba stanąć poczekać aż się uspokoi) czyli pierwsza myśl alternator. Został wydarty oddany do regeneracji i założony. Wszystko okej było przez 1 dzień i znów zaczęło skakać napięcie. Samochód pojechał na sprawdzenie do ludzi co robili alternator- instalacja i alternator jest okej. Ponoć coś w jakimś sterowniku tylko nie wiedzą co.
Miał ktoś podobny problem? Jakieś pomysły co sprawdzić?
-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
Wymienili szczotki a regulator napięcia został stary, zużyty, nie dzialajacy
A na tekst „coś w jakimś sterowniku”, natychmiast szukałbym kogoś kto ma pojęcie co robi.
A na tekst „coś w jakimś sterowniku”, natychmiast szukałbym kogoś kto ma pojęcie co robi.
-
- Bywalec forum
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Mielec
Więc tak. Samochód po sprawdzeniu przez gości co robili alternator- sprawdzenie ponowne alternatora, sprawdzenie instalacji w samochodzie, bez alternatora samochód zachowuje się tak samo skoki napięcia.
Problem jest taki że jadę wywala kontrolkę akumulatora i wskazówka od obrotów żyje własnym życiem ( lata od 1.5-4 tys obrotów)
Na postoju sprawa wygląda tak :
- delikatnie naciskam gaz nie ma problemu ale jak odpuszczę napięcie spadnie do 12
- gaz w podłogę i samochód wariuje kontrolka akumulatora i obroty wariują. Co teraz zauważyłem że na dodatek mruga (nie zawsze) trójkąt od trakcji po mimo że samochód stoi na luzie
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
druga opcja to akumulator do wymiany. Raz mialem podobny przypadek ze skokami napiecia grubo ponad 12V (juz nie pamietam ile dokladnie, ale nie bylo to normalne) i winny byl wlasnie on.
Co do trakcji to w N42 najczesciej uszkodzona zostaje wiazka przpeustnicy, a ze bylo grzebane wjej rejonach to zwroc na to uwage.
Co do trakcji to w N42 najczesciej uszkodzona zostaje wiazka przpeustnicy, a ze bylo grzebane wjej rejonach to zwroc na to uwage.
-
- Bywalec forum
- Posty: 69
- Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Mielec
Broder pisze: ↑29 sty 21, 18:29 druga opcja to akumulator do wymiany. Raz mialem podobny przypadek ze skokami napiecia grubo ponad 12V (juz nie pamietam ile dokladnie, ale nie bylo to normalne) i winny byl wlasnie on.
Co do trakcji to w N42 najczesciej uszkodzona zostaje wiazka przpeustnicy, a ze bylo grzebane wjej rejonach to zwroc na to uwage.
Więc tak. Przyszedł nowy regulator oryginalny. Założyłem sprawdzam i fajnie. Napięcie 14.2-14.4 ładnie się utrzymuje.
Jadę się przejechać i znów. Przy mocniejszym dodaniu gazu napięcie spada do 12. Wziąłem inny akumulator to samo.
Alternator regenerowany, instalacja sprawdzona do alternatora, regulator napięcia nowy Ori Valeo. I dalej to samo.
Na wolnych obrotach tak samo. Lekko gazu i mogę do odcięcia
Mocno pedał gazu spada napięcie
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 3089 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 0 Odpowiedzi
- 922 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Qbek
-
- 4 Odpowiedzi
- 1666 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 5 Odpowiedzi
- 1351 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 0 Odpowiedzi
- 1501 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: taldeko
-
- 0 Odpowiedzi
- 1323 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: radek35Ciechocinek
-
- 6 Odpowiedzi
- 1209 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: RichardLahey
-
- 1 Odpowiedzi
- 1652 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: taldeko
-
- 2 Odpowiedzi
- 1259 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KeniT8
-
- 7 Odpowiedzi
- 2491 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg