N46B20A Problem bez wystąpienia błędu
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 lis 19, 1:04
- BMW: E46 318
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
N46B20A Problem bez wystąpienia błędu
Witam wszystkich
Niedawno zostałem posiadaczem niesprawnego E46 318i 2004r (Silnik nie zapalał) wymieniłem pompę paliwa , filtr paliwa który był winowajcą "buczenia" w kabinie, czujniki wałków rozrządu na "hella" , oringi zaworów vanosa na oryginał. Autko po wszystkich zabiegach nie sprawiało najmniejszych problemów( około 6 tyś km), niestety od kilku dni jest problem tylko i wyłącznie przy zapalaniu.
Na zimno auto zapali poszarpie i zgaśnie , problem znika gdy dodamy odrobine gazu i podtrzymamy przez 3-5 sekund problem znika i szystko jest ok .
Na ciepło zapali zmuli go na obrotach poszarpując 2-5 sekund i wraca wszystko do normy ( chyba że podtrzymamy mu obroty na kilka sekund) . Na desce nic się nie świeci , podczas szarpania mam wrażenie że kontrolka EML sie zaświeci na około 3 sekundy. Komputer błędów nie pokazuje . Czujniki wałków na chwilę podmienione z innej E46, rura dolotowa cała, przepływka czysta i raczej sprawna ( wartości na laptopie podczas pracy się zmieniały ) . Nic nie pomogło
Panowie gdzie teras szukać problemu ?
Niedawno zostałem posiadaczem niesprawnego E46 318i 2004r (Silnik nie zapalał) wymieniłem pompę paliwa , filtr paliwa który był winowajcą "buczenia" w kabinie, czujniki wałków rozrządu na "hella" , oringi zaworów vanosa na oryginał. Autko po wszystkich zabiegach nie sprawiało najmniejszych problemów( około 6 tyś km), niestety od kilku dni jest problem tylko i wyłącznie przy zapalaniu.
Na zimno auto zapali poszarpie i zgaśnie , problem znika gdy dodamy odrobine gazu i podtrzymamy przez 3-5 sekund problem znika i szystko jest ok .
Na ciepło zapali zmuli go na obrotach poszarpując 2-5 sekund i wraca wszystko do normy ( chyba że podtrzymamy mu obroty na kilka sekund) . Na desce nic się nie świeci , podczas szarpania mam wrażenie że kontrolka EML sie zaświeci na około 3 sekundy. Komputer błędów nie pokazuje . Czujniki wałków na chwilę podmienione z innej E46, rura dolotowa cała, przepływka czysta i raczej sprawna ( wartości na laptopie podczas pracy się zmieniały ) . Nic nie pomogło
Panowie gdzie teras szukać problemu ?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Czym sprawdzasz błędy? Ista lub inpa i błędy z dme i dsc. Czujniki hella nie działają prawidłowo.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 lis 19, 1:04
- BMW: E46 318
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Interfejs od Delphi de150. Przekładałem czujniki z innego sprawnego samochodu i problem niestety nie znikał.
Zamówiłem interfejs pod inpe. Dam znać jak zrobię odczyty.
Zamówiłem interfejs pod inpe. Dam znać jak zrobię odczyty.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Prawdopodobnie rozrząd do wymiany, polecam zrobić od razu uszczelniacze zaworowe żeby dwa razy nie rozbierać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 lis 19, 1:04
- BMW: E46 318
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Dziwna sprawa bo dostałem od poprzedniego właściciela faktury na naprawy i wychodzi na to że głowica była robiona jakieś 10tyś km temu ( regeneracja głowicy, świece, uszczelniacze, uszczelka i górna prowadnica rozrządu) myślę że jeśli rozrząd byłby "wyciągnięty" to by go wymienili. Obecnie nie słychać żadnych objawów wyciągniętego łańcuszka.
Jedyne co nowego to stwierdzam że wielkość problemu uzależniona jest od temperatury, dziś gdy było +10⁰C problem trwa około 2 sekundy i wystarczy minimalnie dodać gazu, wczoraj + 30⁰C około 6 sekund dość mocno trzeba wcisnąć pedał.
Poza tym stwierdzam brak problemów z silnikiem.
Jedyne co nowego to stwierdzam że wielkość problemu uzależniona jest od temperatury, dziś gdy było +10⁰C problem trwa około 2 sekundy i wystarczy minimalnie dodać gazu, wczoraj + 30⁰C około 6 sekund dość mocno trzeba wcisnąć pedał.
Poza tym stwierdzam brak problemów z silnikiem.
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 lis 19, 1:04
- BMW: E46 318
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Umówiłem się z mechanikiem na sprawdzenie poprawności położenia/stanu rozrządu za dwa tygodnie, ale dorzucam jeszcze zdjęcia z inpy może ktoś na coś jeszcze wpadnie bo niechętnie chce zostawiać mechanikowi kase za niepotrzebne sprawdzenie.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Auto było odpalone? Nie masz wrażenia, że z wartościami jest coś nie tak? 

Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 lis 19, 1:04
- BMW: E46 318
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Witam po przerwie. Nie mogę ogarnąć poprawności działania Inpy, ale auto spędziło u mechanika 2 tygodnie i z tego co wiem to sprawdzili całą góre ( pozycje wałków/rozrządu i wyciągniecie łańcucha) i w sumie niestety nic nie stwierdzili. A problem dalej pozostał.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 1 Odpowiedzi
- 930 Odsłony
-
Ostatni post autor: Ralu
-
- 0 Odpowiedzi
- 621 Odsłony
-
Ostatni post autor: Jarek28823
-
- 7 Odpowiedzi
- 2743 Odsłony
-
Ostatni post autor: adi3d
-
- 11 Odpowiedzi
- 3743 Odsłony
-
Ostatni post autor: michal15qaz
-
- 8 Odpowiedzi
- 7527 Odsłony
-
Ostatni post autor: Broder