N46B20A nie odpala po rozgrzaniu.
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 kwie 18, 7:26
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: ostrołęka
N46B20A nie odpala po rozgrzaniu.
Witam wszystkich.
Prośba o pomoc bo już brak pomysłów co dalej robić.
Jestem posiadaczem e46 ze słynnym już chyba silnikiem N46B20. Wszystko zaczęło się od tego że po rozgrzaniu silnika były problemy z uruchomieniem. Odpalał i gasł, trzeba było czekać około 30min żeby uruchomić silnik. A więc wymiana czujnika położenia wału, pompy paliwowej, itd..itd bez rezultatu. W końcu test chemiczny szczelności uszczelki głowicy. Wynik nie pozostawia wątpliwości CO2 w układzie. No to decyzja jak robić to porządnie głowica w górę, szlif bloku, nowa uszczelka, nowe vanosy nowy rozrząd i co??? Dalej to samo. Jedziemy dalej. Praktycznie cały osprzęt w postaci czujników zaworów itp. wymieniony na nowy lub podmieniany ze sprawnego auta. Żadnych ale to żadnych zmian dalej to samo.. Dodam tylko że na zimnym odpala bez żadnego problemu. Zimny czy rozgrzany jak już chodzi to chodzi idealnie nie faluje, nie dymi nie stuka po prostu idealnie. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły??? BO MI W TYM MOMENCIE RĘCE OPADAJĄ.
Prośba o pomoc bo już brak pomysłów co dalej robić.
Jestem posiadaczem e46 ze słynnym już chyba silnikiem N46B20. Wszystko zaczęło się od tego że po rozgrzaniu silnika były problemy z uruchomieniem. Odpalał i gasł, trzeba było czekać około 30min żeby uruchomić silnik. A więc wymiana czujnika położenia wału, pompy paliwowej, itd..itd bez rezultatu. W końcu test chemiczny szczelności uszczelki głowicy. Wynik nie pozostawia wątpliwości CO2 w układzie. No to decyzja jak robić to porządnie głowica w górę, szlif bloku, nowa uszczelka, nowe vanosy nowy rozrząd i co??? Dalej to samo. Jedziemy dalej. Praktycznie cały osprzęt w postaci czujników zaworów itp. wymieniony na nowy lub podmieniany ze sprawnego auta. Żadnych ale to żadnych zmian dalej to samo.. Dodam tylko że na zimnym odpala bez żadnego problemu. Zimny czy rozgrzany jak już chodzi to chodzi idealnie nie faluje, nie dymi nie stuka po prostu idealnie. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły??? BO MI W TYM MOMENCIE RĘCE OPADAJĄ.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9863
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Ten czujnik położenia wału to jakiej firmy jest teraz? Błędy jakieś są?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 kwie 18, 7:26
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: ostrołęka
czujnik wymieniany dwa razy pierwszy zamiennik a drugi ori ze sprawnego auta, diagnostyka nie zgłasza żadnych błędów, podmieniany był DME z innego e46 też żadnych błędów
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 kwie 18, 7:26
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: ostrołęka
Podpinałem dziś pod oscyloskop. Nie mam doświadczenia co do interpretacji przebiegu ale sygnał z czujnika położenia wału jest powtarzalny i dla mnie wygląda wzorowo. Rozgrzane auto odpala i po chwili gaśnie przyjmując za punkt odniesienia sygnał z czujnika wału to na przebiegu z cewek i wtrysków widać że ewidentnie zanika sterowanie nimi. Czy ktoś może się wypowiedzieć jak działa i co dokładnie odcina EWS3 i jak logicznie powiązać to z temperaturą silnika ???
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 3987
- Rejestracja: 8 wrz 10, 6:56
- BMW: 320d/524td
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Gadu-Gadu: 3231748
- Tlen: potrzebny codziennie do życia
- VIN: ke68470
- Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Z tego co kojarzę to ews komunikuje się z kluczem tylko przy rozruchu silnika. Jeżeli nie zgłasza błędu do can to sterownik silnika pozwala na jego uruchomienie.
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Sorki, gapa że mnie. Nie doczytałem ostatniego postu
Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Sorki, gapa że mnie. Nie doczytałem ostatniego postu

Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G

-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 kwie 18, 7:26
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: ostrołęka
Czy po odpięciu przepustnicy da się uruchomić silnik? Ja rozumiem to tak że jeśli zdejmę wtyczkę to przepustnica pozostaje zamknięta i brak powietrza czyli silnik nie powinien odpalić. U mnie odpala bez problemu tylko falują obroty.
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Przepustnica w pozycji spoczynkowej jest minimalnie uchylona. Jeśli ja odlaczysz to tak pozostanie i nie raczej nie ma opcji, Evy Wkręcić silnik na wysokie obroty bo powietrza zabraknie. Ale najlepiej odlacz i ściągnij dolot do samej przepustnicy i sprawdź czy działa na włączonym silniku
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 0 Odpowiedzi
- 622 Odsłony
-
Ostatni post autor: Jarek28823
-
- 1 Odpowiedzi
- 940 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 930 Odsłony
-
Ostatni post autor: Ralu
-
- 3 Odpowiedzi
- 770 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 820 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112