N46B20 - wypadanie zapłonu
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
- BMW: E46 coupe
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: wawa
N46B20 - wypadanie zapłonu
Witajcie
Posiadam silnik n46b20. Samochód ma przebieg 120 tys. Czasem gdy samochód jest rozgrzany i go wyłączę idąc np do sklepu to po powrocie zachowuje się jak traktor. Cały drży i słychać że nie działa chyba na wszystkich cylindrach ( nie znam się raczej na mechanice). Potrafi wtedy czasem zgasnąć zaraz po odpaleniu. Miałem z dwa takie przypadki. Gdy tak chodzi i kawałek się nim przejadę i się zatrzymam to już jego praca wygląda na normalną.
Skanowałem błędy i nic nie było aż postanowiłem zrobić to dzisiaj i wyskoczył błąd:
29CC - błąd sumy wykrywania porzuceń
29D0 -przerwa zapłonu, cylinder 4 w 3 sekwencji zapłonu
Tzn że na 3 i 4 cylindrze jest coś nie tak?
Dodam że nigdy nie były wymieniane np świece.
ps. 4 cylinder jest od strony kabiny?
Proszę o jakąś poradę co może być tego przyczyną.
Pozdrawiam
Posiadam silnik n46b20. Samochód ma przebieg 120 tys. Czasem gdy samochód jest rozgrzany i go wyłączę idąc np do sklepu to po powrocie zachowuje się jak traktor. Cały drży i słychać że nie działa chyba na wszystkich cylindrach ( nie znam się raczej na mechanice). Potrafi wtedy czasem zgasnąć zaraz po odpaleniu. Miałem z dwa takie przypadki. Gdy tak chodzi i kawałek się nim przejadę i się zatrzymam to już jego praca wygląda na normalną.
Skanowałem błędy i nic nie było aż postanowiłem zrobić to dzisiaj i wyskoczył błąd:
29CC - błąd sumy wykrywania porzuceń
29D0 -przerwa zapłonu, cylinder 4 w 3 sekwencji zapłonu
Tzn że na 3 i 4 cylindrze jest coś nie tak?
Dodam że nigdy nie były wymieniane np świece.
ps. 4 cylinder jest od strony kabiny?
Proszę o jakąś poradę co może być tego przyczyną.
Pozdrawiam
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2088
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
swiece/cewki
Zamien miejscem 3 cewke z 4 i bedziesz cos wiedzial.
Jesli to cewka (a 90% ze tak) to ja bym wymienil wszystkie 4 sztuki chyba, ze regularnie lubisz grzebac przy aucie to wymieniaj po kolei jak padnie nastepna
4cyl to najblizszy od sciany grodziowej
Zamien miejscem 3 cewke z 4 i bedziesz cos wiedzial.
Jesli to cewka (a 90% ze tak) to ja bym wymienil wszystkie 4 sztuki chyba, ze regularnie lubisz grzebac przy aucie to wymieniaj po kolei jak padnie nastepna

4cyl to najblizszy od sciany grodziowej

-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
- BMW: E46 coupe
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: wawa
Bardzo dziękuję za odpowiedz. Mam ściągniętą osłonę silnika i tak czułem że 4 cewka to jest najbliżej szyby i nie będzie taka łatwa podmiana.
Na już kupię jedną nową cewkę i podmienię ja na 4 cylindrze.
Czy ta cewka będzie dobra?
https://allegro.pl/oferta/bosch-cewka-zaplonowa-bmw-1-e81-e82-e87-f20-f21-10051912660
Ps. Widzę że aby dostać się do tej cewki to wystarczy odkręcić 4 śruby trzymające obudowę filtra kabinowego:)
Na już kupię jedną nową cewkę i podmienię ja na 4 cylindrze.
Czy ta cewka będzie dobra?
https://allegro.pl/oferta/bosch-cewka-zaplonowa-bmw-1-e81-e82-e87-f20-f21-10051912660
Ps. Widzę że aby dostać się do tej cewki to wystarczy odkręcić 4 śruby trzymające obudowę filtra kabinowego:)
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10162
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tak, to odpowiednia cewka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
- BMW: E46 coupe
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: wawa
Podmieniłem rano cewkę 4 z 1 i odpalił jak zawsze normalnie gdy jest zimny. Przejechałem 10 km i po kilku minutach znowu go odpaliłem i niestety nadal bardzo nierówna praca silnika i ten sam błąd:
29CC - błąd sumy wykrywania porzuceń
29D0 -przerwa zapłonu, cylinder 4 w 3 sekwencji zapłonu
29CC - błąd sumy wykrywania porzuceń
29D0 -przerwa zapłonu, cylinder 4 w 3 sekwencji zapłonu
-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 cze 19, 22:14
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Jawor
Winowajca moze byc valvetronic, czyli wytarty walek ,badz dzwigienki. Najwieksze objawy sa przy przyspieszaniu tak do 2tys obr. Im wiecej w gaz tym gorzej. Na komputerku pokazuje wypadanie zaplonu. Mechaniki cewki wymieniaja ,a to nie w tym rzecz..
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
- BMW: E46 coupe
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: wawa
Kierownik a możesz mi powiedzieć dlaczego tak się zaczyna dziać gdy odpalam silnik na cieplym silniku?
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2088
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Jaklas aluzja?
Jak sam napisales MOZE BYC valvetronic, ale nie musi. MOGA BYC CEWKI/SWIECE, ale nie musza.
Mechanik najpierw sprawdza i wyklucza po kolei mozliwe przyczyny, a nie rzuca sie od razu do rozbierania silnika i wymiany walka mimosrodowego.
Wg mojego doswiadczenia czesciej padaja cewki w tym silniku niz wyciera sie walek vvt. Poza tym autor postu pisze o swiecach ktore nie byly wymieniane, do tego padlo pytanie o to gdzie znajduje sie dany cylinder, wiec walkiem raczej sie nie zajmie, a cewki/swiece moze sprawdzic sam zanim odda auto do mechanika.
krzysztof4101997
Jesli podmieniles cewke i dalej jest to samo, sprawdzilbym jeszcze swiece, a najlepiej tez podmienil z innym cylindrem.

-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
- BMW: E46 coupe
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: wawa
Dziękuję za odpowiedź. Zamówiłem dzisiaj rano jedna świece aby już wkręcić tam nowa nie podmieniać jej. Jak pomoże to wymienię pozostałe trzy.
No gdzie cylinder czwarty to nie wiem ale sam wymieniałem silniczek valvetronic oczywiście z filmem nakręconym przez Niemkę
. Raczej banalna sprawa.
Co do walka to bym się nie podjął bo tu można coś skopać pewnie. No i nie potrafiłbym ocenić czy mój wałek jest wytarty. Prawda jest taka że wielu z nas przez filmy nakręcone przez innych kolegów potrafi wymienić dużo gdy ktoś mu powie wymień to lub podmień tamto.
No gdzie cylinder czwarty to nie wiem ale sam wymieniałem silniczek valvetronic oczywiście z filmem nakręconym przez Niemkę

Co do walka to bym się nie podjął bo tu można coś skopać pewnie. No i nie potrafiłbym ocenić czy mój wałek jest wytarty. Prawda jest taka że wielu z nas przez filmy nakręcone przez innych kolegów potrafi wymienić dużo gdy ktoś mu powie wymień to lub podmień tamto.
-
- Bywalec forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
- BMW: E46 coupe
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: wawa
Witajcie ponownie.
Przypomnę problem.
Gdy silnik jest gorący i chcę odpalić samochód to jest nierówna praca silnika. Chodzi jak traktor. Dałem mu tak pochodzić na wolnych obrotach i jak zgasł wyskoczyły błędy:
29CC - błąd sumy wykrywania porzuceń
29D0 -przerwa zapłonu, cylinder 4 w 3 sekwencji zapłonu
Podmieniłem cewkę 1 z 4. Nadal wyskoczył ten sam błąd.
Wymieniłem na nową świece w czwartym cylindrze i problem nadal występuje.
Ktoś wspominał o wałku. Odłączyłem dzisiaj wtyczkę to która jest przy wlewie oleju i samochód zachowuje się tak samo.
Co może być jeszcze odpowiedzialne za ten problem?
Przypomnę problem.
Gdy silnik jest gorący i chcę odpalić samochód to jest nierówna praca silnika. Chodzi jak traktor. Dałem mu tak pochodzić na wolnych obrotach i jak zgasł wyskoczyły błędy:
29CC - błąd sumy wykrywania porzuceń
29D0 -przerwa zapłonu, cylinder 4 w 3 sekwencji zapłonu
Podmieniłem cewkę 1 z 4. Nadal wyskoczył ten sam błąd.
Wymieniłem na nową świece w czwartym cylindrze i problem nadal występuje.
Ktoś wspominał o wałku. Odłączyłem dzisiaj wtyczkę to która jest przy wlewie oleju i samochód zachowuje się tak samo.
Co może być jeszcze odpowiedzialne za ten problem?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 1 Odpowiedzi
- 1986 Odsłony
-
Ostatni post autor: dwoogeee
-
- 1 Odpowiedzi
- 2736 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 15 Odpowiedzi
- 5986 Odsłony
-
Ostatni post autor: toyomochi
-
- 2 Odpowiedzi
- 1642 Odsłony
-
Ostatni post autor: jackson
-
- 11 Odpowiedzi
- 7496 Odsłony
-
Ostatni post autor: silver46
-
- 4 Odpowiedzi
- 2757 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 53 Odpowiedzi
- 25762 Odsłony
-
Ostatni post autor: koziol992
-
- 16 Odpowiedzi
- 13280 Odsłony
-
Ostatni post autor: MichalG7
-
- 10 Odpowiedzi
- 5184 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 3428 Odsłony
-
Ostatni post autor: kenji25