N46B20 - wypadanie zapłonu

krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

N46B20 - wypadanie zapłonu

Post autor: krzysztof4101997 »

Witajcie

Posiadam silnik n46b20. Samochód ma przebieg 120 tys. Czasem gdy samochód jest rozgrzany i go wyłączę idąc np do sklepu to po powrocie zachowuje się jak traktor. Cały drży i słychać że nie działa chyba na wszystkich cylindrach ( nie znam się raczej na mechanice). Potrafi wtedy czasem zgasnąć zaraz po odpaleniu. Miałem z dwa takie przypadki. Gdy tak chodzi i kawałek się nim przejadę i się zatrzymam to już jego praca wygląda na normalną.
Skanowałem błędy i nic nie było aż postanowiłem zrobić to dzisiaj i wyskoczył błąd:
29CC - błąd sumy wykrywania porzuceń
29D0 -przerwa zapłonu, cylinder 4 w 3 sekwencji zapłonu
Tzn że na 3 i 4 cylindrze jest coś nie tak?

Dodam że nigdy nie były wymieniane np świece.

ps. 4 cylinder jest od strony kabiny?

Proszę o jakąś poradę co może być tego przyczyną.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2088
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

Post autor: Broder »

swiece/cewki
Zamien miejscem 3 cewke z 4 i bedziesz cos wiedzial.
Jesli to cewka (a 90% ze tak) to ja bym wymienil wszystkie 4 sztuki chyba, ze regularnie lubisz grzebac przy aucie to wymieniaj po kolei jak padnie nastepna ;)
4cyl to najblizszy od sciany grodziowej
Obrazek
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

Post autor: krzysztof4101997 »

Bardzo dziękuję za odpowiedz. Mam ściągniętą osłonę silnika i tak czułem że 4 cewka to jest najbliżej szyby i nie będzie taka łatwa podmiana.
Na już kupię jedną nową cewkę i podmienię ja na 4 cylindrze.
Czy ta cewka będzie dobra?
https://allegro.pl/oferta/bosch-cewka-zaplonowa-bmw-1-e81-e82-e87-f20-f21-10051912660

Ps. Widzę że aby dostać się do tej cewki to wystarczy odkręcić 4 śruby trzymające obudowę filtra kabinowego:)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Tak, to odpowiednia cewka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

Post autor: krzysztof4101997 »

Podmieniłem rano cewkę 4 z 1 i odpalił jak zawsze normalnie gdy jest zimny. Przejechałem 10 km i po kilku minutach znowu go odpaliłem i niestety nadal bardzo nierówna praca silnika i ten sam błąd:
29CC - błąd sumy wykrywania porzuceń
29D0 -przerwa zapłonu, cylinder 4 w 3 sekwencji zapłonu
kierownik
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 10 cze 19, 22:14
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Jawor

Post autor: kierownik »

Winowajca moze byc valvetronic, czyli wytarty walek ,badz dzwigienki. Najwieksze objawy sa przy przyspieszaniu tak do 2tys obr. Im wiecej w gaz tym gorzej. Na komputerku pokazuje wypadanie zaplonu. Mechaniki cewki wymieniaja ,a to nie w tym rzecz..
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

Post autor: krzysztof4101997 »

Kierownik a możesz mi powiedzieć dlaczego tak się zaczyna dziać gdy odpalam silnik na cieplym silniku?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2088
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

Post autor: Broder »

kierownik pisze: 14 maja 23, 19:20 Winowajca moze byc valvetronic, czyli wytarty walek ,badz dzwigienki. Najwieksze objawy sa przy przyspieszaniu tak do 2tys obr. Im wiecej w gaz tym gorzej. Na komputerku pokazuje wypadanie zaplonu. Mechaniki cewki wymieniaja ,a to nie w tym rzecz..
Jaklas aluzja?
Jak sam napisales MOZE BYC valvetronic, ale nie musi. MOGA BYC CEWKI/SWIECE, ale nie musza.
Mechanik najpierw sprawdza i wyklucza po kolei mozliwe przyczyny, a nie rzuca sie od razu do rozbierania silnika i wymiany walka mimosrodowego.
Wg mojego doswiadczenia czesciej padaja cewki w tym silniku niz wyciera sie walek vvt. Poza tym autor postu pisze o swiecach ktore nie byly wymieniane, do tego padlo pytanie o to gdzie znajduje sie dany cylinder, wiec walkiem raczej sie nie zajmie, a cewki/swiece moze sprawdzic sam zanim odda auto do mechanika.

krzysztof4101997
Jesli podmieniles cewke i dalej jest to samo, sprawdzilbym jeszcze swiece, a najlepiej tez podmienil z innym cylindrem.
Obrazek
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

Post autor: krzysztof4101997 »

Dziękuję za odpowiedź. Zamówiłem dzisiaj rano jedna świece aby już wkręcić tam nowa nie podmieniać jej. Jak pomoże to wymienię pozostałe trzy.
No gdzie cylinder czwarty to nie wiem ale sam wymieniałem silniczek valvetronic oczywiście z filmem nakręconym przez Niemkę :). Raczej banalna sprawa.
Co do walka to bym się nie podjął bo tu można coś skopać pewnie. No i nie potrafiłbym ocenić czy mój wałek jest wytarty. Prawda jest taka że wielu z nas przez filmy nakręcone przez innych kolegów potrafi wymienić dużo gdy ktoś mu powie wymień to lub podmień tamto.
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 33
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

Post autor: krzysztof4101997 »

Witajcie ponownie.
Przypomnę problem.
Gdy silnik jest gorący i chcę odpalić samochód to jest nierówna praca silnika. Chodzi jak traktor. Dałem mu tak pochodzić na wolnych obrotach i jak zgasł wyskoczyły błędy:
29CC - błąd sumy wykrywania porzuceń
29D0 -przerwa zapłonu, cylinder 4 w 3 sekwencji zapłonu

Podmieniłem cewkę 1 z 4. Nadal wyskoczył ten sam błąd.
Wymieniłem na nową świece w czwartym cylindrze i problem nadal występuje.
Ktoś wspominał o wałku. Odłączyłem dzisiaj wtyczkę to która jest przy wlewie oleju i samochód zachowuje się tak samo.
Co może być jeszcze odpowiedzialne za ten problem?
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”