N46B20 - Wycieki oleju

Lukas9
Posty: 3
Rejestracja: 10/05/22, 18:18
BMW: 318i
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Kontakt:

N46B20 - Wycieki oleju

Post autor: Lukas9 »

Witajcie.
Mam problem z dużymi wyciekami oleju w mojej buni.
Mechanik stwierdził że olej cieknie z obudowy rozrządu oraz pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów i wycenił naprawę na 2500zł za samą robociznę.
Z tego co ja zauważyłem cieknie olej z korka wlewu (który próbowałem już na 3 różne wymieniać i wciąż stamtąd wywala) oraz z podstawy filtra oleju. Leci prosto na kolektor wydechowy przez co w samochodzie niesamowicie śmierdzi olejem plus czasami dymi do środka.
Pod samochodem codziennie robi się plama i muszę dolewać co kilka dni.
Dodatkowo przy odkręceniu korka wlewu olej chlapie z taką siłą że leci po całym silniku i w twarz. (Załączam film)
Nie zauważyłem żeby się przyduszał po odkręceniu korka czy wyjęciu bagnetu.
Raz na jakiś czas zakopci na szaro, czy może być to wina kapiącego oleju na kolektor czy coś poważniejszego?

Jak myślicie, co to może być ?

Myślałem żeby zacząć od wymiany odmy z przewodami.

Przemqtm
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 14/04/21, 19:12
BMW: BMW E46 silnik n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kowalowa
Kontakt:

Re: N46B20 - Wycieki oleju

Post autor: Przemqtm »

Na początek wymień korek wlewu oleju bo nie oryginalny. U mnie też był taki i ciekło. Dałem oryginalny i już z pod niego nie cieknie
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 117
Rejestracja: 23/09/19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek
Kontakt:

Re: N46B20 - Wycieki oleju

Post autor: PiotrWłocławek »

Tak jak kolega pisze. Korek nieszczelny, może jak przełożysz uszczelkę na drugą stronę to będzie git, choć zawsze nowe to nowe. Po odkręcenie korka powinien chwilę gubić obroty. Jak nie gubi to zapchana lub nieszczelna odma. U siebie czyściłem bo była szczelna i jest dobrze. Musisz wymienić uszczelki spod filtra oleju, stała przypadłość w tym silniku. Od razu odmę sprawdzisz choć tutaj najlepszy dostęp po zdjęciu kolektora dolotowego. Olej jeszcze Ci pewnie cieknie nie z uszczelniacza wału po stronie skrzyni ale leci albo z pompy vacuum albo spod uszczelki pokrywy zaworów. Najlepiej zdejmij podszybie i tam to zauważysz. Bez zdjęcia podszybia też można wymacać skad wyciek z tyłu silnika ale dość ciasno. Uszczelniacze zaworowe też masz do wymiany, zrób test na rozgrzanym silniku. Zostaw auto na biegu jałowym przez np 3 minuty. Depnij mu do 6tys obrotow i puść gaz. Chmura dymu to uszczelniacze. Też stała przypadłość tego silnika, wymiana co ok 100tys km.
Najważniejsze!
Jak jesteś pewny mechanika, że zna się na silnikach bmw to ok. W większości przypadków lepiej jest jechać nawet gdzieś dalej ale do gościa, który robi te silniki.
Jak masz ogarniętego forumowicza gdzieś blisko to dużo już może powiedzieć po obejrzeniu silnika. Musisz poszukać w okolicy.

Pozdrawiam
Lukas9
Posty: 3
Rejestracja: 10/05/22, 18:18
BMW: 318i
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: N46B20 - Wycieki oleju

Post autor: Lukas9 »

Dzięki za odpowiedzi.
Zrobiłem test na uszczelniacze. Pochodził 5min na jałowym i dałem mu gazu kilka razy i zero dymu. Więc chyba uszczelniacze ok, szczególnie że poprzedni właściciel robił je ok. 50tys temu.
Co do odmy to nie spadają obroty po odkręceniu korka ani go nie zasysa więc będę ją wymieniać.
Jeżeli chodzi o korek to wymieniałem już go kilka razy i za każdym razem to samo. Jeżeli po wymianie odmy dalej będzie tu problem to kupie oryginalny.
Zamówione uszczelki podstawy filtra wraz z origami,.oringi do pompy vaccum i odma wraz z przewodami. W przyszły weekend będę działać z tematem. Mam nadzieję że wymiana tego wszystkiego pomoże :)
Przemqtm
Bywalec forum
Posty: 96
Rejestracja: 14/04/21, 19:12
BMW: BMW E46 silnik n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kowalowa
Kontakt:

Re: N46B20 - Wycieki oleju

Post autor: Przemqtm »

Kup oryginalny korek używany i zda egzamin. Ja tak zrobiłem. Dałem 20zł i nie leci z niego nic.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”