[N46b20] Stan wałka valvetronic

Dydek47
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 20, 2:11
BMW: Jeszcze nie posiadam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Brak

#1

Post autor: Dydek47 »

Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc jeśli występuje jakiś błąd w dodaniu posta proszę o uwagę.

Tak jak wyżej. Silnik N46b20 + gaz. Główny problem jaki występuję to wypadanie zapłonu i falowanie obrotów na biegu jałowym do tego stopnia, że silnik potrafił zgasnąć. Po przeczytaniu wielu postów postanowiłem odpiąć czujnik od valvetronica. Po odpięciu czujnika problem z wypadaniem zapłonu nie występuję, falowanie obrotów również znacząco się zmniejszyło. Z tego co udało mi się wyczytać na forum jest to wina wytartego wałka mimośrodowego od valvetronica. Zdjąłem pokrywę zaworów (uszczelka i tak była do wymiany ponieważ puszczała olej), żeby obejrzeć w jakim stanie jest ten wałek.

Moje pytanie do was to: jak zdiagnozować czy wałek jest wytarty?
Widać drobne wytarcia powłoki na krzywkach ale czy to ma aż taki wpływ na jego pracę?
Dodam jeszcze, że wypadanie zapłonu przy wpiętym czujniku od valvetronica było bardzo duże, tzn. Szarpało tak, że nie dało się jeździć poniżej 2000 tys. Obrotów, a wypięciu czujnika silnik pracuje prawie idealnie (nie licząc spadku mocy).

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Zdjęcia wałka:
https://e46forum.pl/images/upload/cf41014397b6b3ce83398d2163a6f42c.jpg
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Bardzo często wałek jest do wymiany jeśli nie jest wytarty to może być też wygięty. Czasem winne są dźwigienki pośrednie a czasem trochę to i to. Bez demontażu całego Valvetronic się nie dowiesz. Koszty nowych części są ogromne niestety. A używki to nie wiadomo co trafisz
Dydek47
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 20, 2:11
BMW: Jeszcze nie posiadam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Brak

#3

Post autor: Dydek47 »

Myślałem właśnie nad kupnem używanego wałka, bo nawet dają gwarancję rozruchową na 14 dni, więc jak ten używany byłby w kiepskim stanie to można go zwrócić. Jutro jeszcze, będę podłączał pod komputer, bo dopiero dzisiaj wieczorem przyszedł mi kabel diagnostyczny. Możliwe jeszczę, że silnik lub czujnik szwankuję, bo na moję oko ten wałek jakoś źlę nie wygląda no ale ja się w sumie nie znam dlatego chciałem poradzić się u kogoś tutaj.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Pokaż to jakiemuś mechanikowi, który ma pojęcie o tym silniku i niech oceni, zdjęcie niewiele mówi, tam są takie nieregularne rysy czy to jakieś paprochy?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#5

Post autor: PiotrWłocławek »

Czy program DIS pokazałby stan wałka?

Coś to mam valvetronic z przebiegiem 260tys na użyczenie celem porównania. Zmieniłem cały silnik przez zużyte pierścienie i łańcuch rozrządu ale nie wiem w jakim stanie był valvetronic, pewnie tragedia:).

pozrawiam
Dydek47
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 20, 2:11
BMW: Jeszcze nie posiadam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Brak

#6

Post autor: Dydek47 »

maniek21112 pisze: 18 kwie 20, 17:41 Pokaż to jakiemuś mechanikowi, który ma pojęcie o tym silniku i niech oceni, zdjęcie niewiele mówi, tam są takie nieregularne rysy czy to jakieś paprochy?
Mój mechanik powiedział, że wałek jest w porządku. To paprochy nie rysy.
Dydek47
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 20, 2:11
BMW: Jeszcze nie posiadam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Brak

#7

Post autor: Dydek47 »

PiotrWłocławek pisze: 19 kwie 20, 10:02 Czy program DIS pokazałby stan wałka?

Coś to mam valvetronic z przebiegiem 260tys na użyczenie celem porównania. Zmieniłem cały silnik przez zużyte pierścienie i łańcuch rozrządu ale nie wiem w jakim stanie był valvetronic, pewnie tragedia:).

pozrawiam
Moja ma obecnie 166tys najechane, więc wałek chyba będzie w lepszym stanie, ale dzięki :D
Dydek47
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 20, 2:11
BMW: Jeszcze nie posiadam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Brak

#8

Post autor: Dydek47 »

Silniczek od Valvetronica miał przebicie. Zamontowałem już nowy, ale ułamał mi się przewód od odmy. Zamówiłem już nowy. Jutro go zamontuję i napiszę czy wymiana śilniczka pomogła.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”