[N46B20] E46 318i Problem z silnikiem
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 wrz 17, 16:51
- BMW: E46 Coupe
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Witam,
Pacjent N46B20 E46 318i z 2004r. z instalacją gazową STAG 4 ECO
Mam problem. Mianowicie. Auto po rozgrzaniu praktycznie w ogóle nie chce chodzić na benzynie, na LPG jako tako da się jeździć, ale czuć że ją coś boli.
Okazało się, że mam wycięty katalizator. Na zimnym jeszcze w miare się kuleje, jak rozgrzeje się i przełączy na gaz jest znacznie lepiej - ale bez szału.
Auto było u elektronika/mechanika 2 razy. Najpierw uszkodzony był nastawnik Valvetronika (okazało się że kupiłem go z odpiętym nastawinikiem) - został zregenerowany. Na drugiej wizycie wymienione zostały 2 cewki (niestety używki, bo potrzebny mi był samochód, a mechanik zwlekał zwlekał z zamowieniem nowych po czym okazalo sie ze bede musial czekac kilka dni na nie). Auto 2 razy odbierałem które naprawdę dobrze chodziło, po czym po jakimś czasie było coraz gorzej i gorzej, po raz kolejny gdy zwróciłem się do mechanika, był check -błąd mieszanki - powiedział że na benzynie jest wszystko okej i że to wina gazu, żebym pojechał do gazownika. Niestety auto dalej słabo jeździ, a mija już długi okres, robię spore przebiegi i boje się, że w ten sposób wykończe autko. Podpiąłem pod INPE i wyskakują mi 3 błędy.
1. 29f4 cdkat - katalysator-konvertierung
2. LR-Adaption multipikativ Bereich1 Bank 1
3. Zeundspule Zylinder 3 in 2. Zuendreiehenfolge
zdjecia błędów:
https://drive.google.com/drive/folders/1E8ALp-SImOLyg5PuAd75k6_qcmKlHfdA?usp=sharing
Jest ktoś w stanie mnie naprowadzić co robić?
Pacjent N46B20 E46 318i z 2004r. z instalacją gazową STAG 4 ECO
Mam problem. Mianowicie. Auto po rozgrzaniu praktycznie w ogóle nie chce chodzić na benzynie, na LPG jako tako da się jeździć, ale czuć że ją coś boli.
Okazało się, że mam wycięty katalizator. Na zimnym jeszcze w miare się kuleje, jak rozgrzeje się i przełączy na gaz jest znacznie lepiej - ale bez szału.
Auto było u elektronika/mechanika 2 razy. Najpierw uszkodzony był nastawnik Valvetronika (okazało się że kupiłem go z odpiętym nastawinikiem) - został zregenerowany. Na drugiej wizycie wymienione zostały 2 cewki (niestety używki, bo potrzebny mi był samochód, a mechanik zwlekał zwlekał z zamowieniem nowych po czym okazalo sie ze bede musial czekac kilka dni na nie). Auto 2 razy odbierałem które naprawdę dobrze chodziło, po czym po jakimś czasie było coraz gorzej i gorzej, po raz kolejny gdy zwróciłem się do mechanika, był check -błąd mieszanki - powiedział że na benzynie jest wszystko okej i że to wina gazu, żebym pojechał do gazownika. Niestety auto dalej słabo jeździ, a mija już długi okres, robię spore przebiegi i boje się, że w ten sposób wykończe autko. Podpiąłem pod INPE i wyskakują mi 3 błędy.
1. 29f4 cdkat - katalysator-konvertierung
2. LR-Adaption multipikativ Bereich1 Bank 1
3. Zeundspule Zylinder 3 in 2. Zuendreiehenfolge
zdjecia błędów:
https://drive.google.com/drive/folders/1E8ALp-SImOLyg5PuAd75k6_qcmKlHfdA?usp=sharing
Jest ktoś w stanie mnie naprowadzić co robić?
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Standardowo zakręć gaz przy zbiorniku i pojeździj na benzynie. Możesz pokasować sobie adaptacje wszystkie. Jeśli to coś pomoże to wina gazu. Jeśli nie to gdzieś jest problem.
Silnik nie ma tylko mocy? Pracuje równo?
Silnik nie ma tylko mocy? Pracuje równo?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 wrz 17, 16:51
- BMW: E46 Coupe
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Może źle się wyraziłem - na benzynie - na zimnym silniku w miare trzyma obroty, na rozgrzanym tak falują, że aż gaśnie. Dodam również że delikatnie strzela z wydechu, taki popcornik - przypomina mi troche zachowanie jak odpinałem krokowy w m43b19, rowniez sie tak działo. Na gazie tez potrafi przyfalować ale dużo delikatniej - no i nie gaśnie.
PS. Jak usunąć adaptacje w inpie?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zamień cewkę 3 cylindra z 4, błąd pewnie przejdzie więc do wymiany. Odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu, skasuj adaptacje i zrób 100 km na pb. Adaptacje w tym silniku kasujesz chyba w zakładce aktywacja lub po wejściu w błędy, ewentualnie po wejściu w silnik jest jakiś skrót z shift-em.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 1264 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariuszBMW
-
- 7 Odpowiedzi
- 10865 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 0 Odpowiedzi
- 1252 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: JanuszRadom
-
- 0 Odpowiedzi
- 357 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Damiannn
-
- 14 Odpowiedzi
- 3718 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: matus33
-
- 4 Odpowiedzi
- 1426 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Asfaldin
-
- 17 Odpowiedzi
- 4094 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DeZ325i
-
- 2 Odpowiedzi
- 1301 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: natcomp712
-
- 1 Odpowiedzi
- 1271 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112