N46B20 chodzi na 3 cylindry

Bardock93
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 lis 22, 17:10
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Płeć:

#1

Post autor: Bardock93 »

Witam, proszę o pomoc w naprowadzeniu mnie do przyczyny problemu z silnikiem N46. Auto na ciepłym silniku pali na 3 gary. Błąd wypadania zapłonów, falowanie obrotów gaśnięcie podczas ruszania.
Na zimnym silniku jest idealnie. Na wypiętym przepływomierzu jest lepiej. Do tej pory wymieniono:
- 4 świece
- cewka cyl. 1 ( nagle przestała podawać)
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#2

Post autor: PiotrWłocławek »

Na forum jest XXX tematów na ten temat. Musisz odczytac błędy. Diagnoza jest najwazniejsza. Cewkę i świece na 99% miałeś sprawne. Jedz do fachowca od bmw, bo na innych mechaników szkoda pieniędzy.

Odlacz okrągłą wtyczkę, która znajduje się na górze silnika przy korku od wlewu oleju. Powinno auto pracować dość poprawnie po odłączeniu wtyczki.

Pozdrawiam
Bardock93
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 lis 22, 17:10
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Płeć:

#3

Post autor: Bardock93 »

Czytałem wiele podobnych tematów. Byłem u jednego mechanika nic nie znalazł, pozostało otwieranie silnika. Sprawdzal błędy na komputerze, było wypadanie zaplonów.

Po jakimś czasie jedna cewka całkiem przestała podawać, widziałem brak iskry. U drugiego mechanika wymieniliśmy, pojeździło auto, jak się zagrzało powrót falowania obrotow I telepania na jalowym.
Nastepnego dnia podpięliśmy pod komputer, brak błędów, obroty nie falują.
Na razie będę jeździł testował. Auto stało kilka lat w krzakach, filtr oleju był caly w nagarze.
Orica
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 14 lis 22, 20:40
BMW: 316ti
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ostrołęka

#4

Post autor: Orica »

Nagar, stary-niewlasciwy olej, rozrząd, odma - te silniki są wrażliwe.

Ja też miałem wypadanie zapłonów,drgawki, gaśnięcie itp.

Świece, 1 cewka, ustawienie poprawne. Rozrządu, nowa odma, olej 5w30 motul.

Problemy znikły.
Auto jest dynamiczne i mało pali
Bardock93
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 lis 22, 17:10
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Płeć:

#5

Post autor: Bardock93 »

W takim razie muszę zajrzeć do rozrządu, odma, wtryskiwacze ale wymieniać to wszystko się nie opłaca...
Ostatnio aż tak nie falowały obroty, lekkie drgania na wolnych obrotach.
Zalałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy do baku. Od wczoraj znów co jakiś czas tłucze silnik jak młotem i telepie całą budą, ciepły zimny bez różnicy. Znowu wywaliło błędy, wypadanie zapłonu cyl. 1 , wypadanie zapłonów, błąd masy powietrza. Znowu padłaby cewka na cyl. 1 ?
Ciśnienie na cylindrach:
1)10 bar
2)12 bar
3)12 bar
4)12 bar
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#6

Post autor: PiotrWłocławek »

Odłącz okrągłą wtyczkę, która znajduje się na górze silnika przy korku od wlewu oleju i wtedy sprawdź jak zachowuje się auto.
Bardock93
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 lis 22, 17:10
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Płeć:

#7

Post autor: Bardock93 »

PiotrWłocławek pisze: 15 gru 22, 15:26 Odłącz okrągłą wtyczkę, która znajduje się na górze silnika przy korku od wlewu oleju i wtedy sprawdź jak zachowuje się auto.
Wyciagnelem wtyczkę, była odrobine w oleju, styki raczej nie, ale wchodzi bardzo luźno. Cewka ruszyłem przeskoczyła o 0.5cm jakby była nie dokręcona
Wyciagnelem wtyczkę vvt, odpalilem i chodzi rowno, zgasilem podpiąłem spowrotem i też chodzi jak ta lala. Pewnie zbieg okoliczności.
Będę czekał aż zacznie wypadać zaplon i szybko vvt odepnę na chodzie, będzie wtedy pomiar miarodajny?
Zauważyłem biały nalot na korku wlewu oleju, zakładam że to woda? Auto jezdzi krótkie odcinki.
Załączniki
N46B20 chodzi na 3 cylindry - 20221215_175755.jpg
N46B20 chodzi na 3 cylindry - 20221215_175755.jpg (2.1 MiB) Przejrzano 3227 razy
N46B20 chodzi na 3 cylindry - 20221215_175840.jpg
N46B20 chodzi na 3 cylindry - 20221215_175840.jpg (1.26 MiB) Przejrzano 3227 razy
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Tak, masło od niedogrzania.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bardock93
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 17 lis 22, 17:10
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin
Płeć:

#9

Post autor: Bardock93 »

Odpięta wtyczka vvt nic nie zmieniła, wypada zaplon.
Ogólnie to raz chodzi równo a raz wypada.
KaroMin
Posty: 5
Rejestracja: 11 wrz 22, 16:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
Płeć:

#10

Post autor: KaroMin »

Sprawdź wtryski, na zimnym silniku silnik działa na wyższych obrotach a po rozgrzaniu zmniejszają mu się obroty, może któryś wtrysk już nie ogarnia i przez to po schodzeniu na wolne obroty nie dawkuje odpowiedniej ilości paliwa a BMW ma to do siebie, że jak mu coś nie pasuje to wywala zapłon. Poza tym auto w czystej benzynie czy w LPG bo to też ma znaczenie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”