N46B20 chodzi na 3 cylindry
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 lis 22, 5:10
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- Gender:
N46B20 chodzi na 3 cylindry
Witam, proszę o pomoc w naprowadzeniu mnie do przyczyny problemu z silnikiem N46. Auto na ciepłym silniku pali na 3 gary. Błąd wypadania zapłonów, falowanie obrotów gaśnięcie podczas ruszania.
Na zimnym silniku jest idealnie. Na wypiętym przepływomierzu jest lepiej. Do tej pory wymieniono:
- 4 świece
- cewka cyl. 1 ( nagle przestała podawać)
Na zimnym silniku jest idealnie. Na wypiętym przepływomierzu jest lepiej. Do tej pory wymieniono:
- 4 świece
- cewka cyl. 1 ( nagle przestała podawać)
-
- Bywalec forum
- Posty: 148
- Rejestracja: 23 wrz 19, 8:28
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Na forum jest XXX tematów na ten temat. Musisz odczytac błędy. Diagnoza jest najwazniejsza. Cewkę i świece na 99% miałeś sprawne. Jedz do fachowca od bmw, bo na innych mechaników szkoda pieniędzy.
Odlacz okrągłą wtyczkę, która znajduje się na górze silnika przy korku od wlewu oleju. Powinno auto pracować dość poprawnie po odłączeniu wtyczki.
Pozdrawiam
Odlacz okrągłą wtyczkę, która znajduje się na górze silnika przy korku od wlewu oleju. Powinno auto pracować dość poprawnie po odłączeniu wtyczki.
Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 lis 22, 5:10
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- Gender:
Czytałem wiele podobnych tematów. Byłem u jednego mechanika nic nie znalazł, pozostało otwieranie silnika. Sprawdzal błędy na komputerze, było wypadanie zaplonów.
Po jakimś czasie jedna cewka całkiem przestała podawać, widziałem brak iskry. U drugiego mechanika wymieniliśmy, pojeździło auto, jak się zagrzało powrót falowania obrotow I telepania na jalowym.
Nastepnego dnia podpięliśmy pod komputer, brak błędów, obroty nie falują.
Na razie będę jeździł testował. Auto stało kilka lat w krzakach, filtr oleju był caly w nagarze.
Po jakimś czasie jedna cewka całkiem przestała podawać, widziałem brak iskry. U drugiego mechanika wymieniliśmy, pojeździło auto, jak się zagrzało powrót falowania obrotow I telepania na jalowym.
Nastepnego dnia podpięliśmy pod komputer, brak błędów, obroty nie falują.
Na razie będę jeździł testował. Auto stało kilka lat w krzakach, filtr oleju był caly w nagarze.
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 14 lis 22, 8:40
- BMW: 316ti
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Ostrołęka
Nagar, stary-niewlasciwy olej, rozrząd, odma - te silniki są wrażliwe.
Ja też miałem wypadanie zapłonów,drgawki, gaśnięcie itp.
Świece, 1 cewka, ustawienie poprawne. Rozrządu, nowa odma, olej 5w30 motul.
Problemy znikły.
Auto jest dynamiczne i mało pali
Ja też miałem wypadanie zapłonów,drgawki, gaśnięcie itp.
Świece, 1 cewka, ustawienie poprawne. Rozrządu, nowa odma, olej 5w30 motul.
Problemy znikły.
Auto jest dynamiczne i mało pali
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 lis 22, 5:10
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- Gender:
W takim razie muszę zajrzeć do rozrządu, odma, wtryskiwacze ale wymieniać to wszystko się nie opłaca...
Ostatnio aż tak nie falowały obroty, lekkie drgania na wolnych obrotach.
Zalałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy do baku. Od wczoraj znów co jakiś czas tłucze silnik jak młotem i telepie całą budą, ciepły zimny bez różnicy. Znowu wywaliło błędy, wypadanie zapłonu cyl. 1 , wypadanie zapłonów, błąd masy powietrza. Znowu padłaby cewka na cyl. 1 ?
Ciśnienie na cylindrach:
1)10 bar
2)12 bar
3)12 bar
4)12 bar
Ostatnio aż tak nie falowały obroty, lekkie drgania na wolnych obrotach.
Zalałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy do baku. Od wczoraj znów co jakiś czas tłucze silnik jak młotem i telepie całą budą, ciepły zimny bez różnicy. Znowu wywaliło błędy, wypadanie zapłonu cyl. 1 , wypadanie zapłonów, błąd masy powietrza. Znowu padłaby cewka na cyl. 1 ?
Ciśnienie na cylindrach:
1)10 bar
2)12 bar
3)12 bar
4)12 bar
-
- Bywalec forum
- Posty: 148
- Rejestracja: 23 wrz 19, 8:28
- BMW: 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Włocławek
Odłącz okrągłą wtyczkę, która znajduje się na górze silnika przy korku od wlewu oleju i wtedy sprawdź jak zachowuje się auto.
-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 17 lis 22, 5:10
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- Gender:
Wyciagnelem wtyczkę, była odrobine w oleju, styki raczej nie, ale wchodzi bardzo luźno. Cewka ruszyłem przeskoczyła o 0.5cm jakby była nie dokręconaPiotrWłocławek pisze: ↑15 gru 22, 3:26 Odłącz okrągłą wtyczkę, która znajduje się na górze silnika przy korku od wlewu oleju i wtedy sprawdź jak zachowuje się auto.
Wyciagnelem wtyczkę vvt, odpalilem i chodzi rowno, zgasilem podpiąłem spowrotem i też chodzi jak ta lala. Pewnie zbieg okoliczności.
Będę czekał aż zacznie wypadać zaplon i szybko vvt odepnę na chodzie, będzie wtedy pomiar miarodajny?
Zauważyłem biały nalot na korku wlewu oleju, zakładam że to woda? Auto jezdzi krótkie odcinki.
- Załączniki
-
- N46B20 chodzi na 3 cylindry - 20221215_175755.jpg (2.1 MiB) Przejrzano 1236 razy
-
- N46B20 chodzi na 3 cylindry - 20221215_175840.jpg (1.26 MiB) Przejrzano 1236 razy
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tak, masło od niedogrzania.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 wrz 22, 4:50
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Rzeszów
- Gender:
Sprawdź wtryski, na zimnym silniku silnik działa na wyższych obrotach a po rozgrzaniu zmniejszają mu się obroty, może któryś wtrysk już nie ogarnia i przez to po schodzeniu na wolne obroty nie dawkuje odpowiedniej ilości paliwa a BMW ma to do siebie, że jak mu coś nie pasuje to wywala zapłon. Poza tym auto w czystej benzynie czy w LPG bo to też ma znaczenie.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 1 Odpowiedzi
- 1809 Odsłony
-
Ostatni post autor: Gixer010
-
- 34 Odpowiedzi
- 15496 Odsłony
-
Ostatni post autor: danielo6666
-
- 3 Odpowiedzi
- 1883 Odsłony
-
Ostatni post autor: Goldi90
-
- 29 Odpowiedzi
- 10106 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1351 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112