N46B20 - błąd 2A6B

kedzior106
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 3 lut 19, 17:32
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Myślenice

#1

Post autor: kedzior106 »

Witam,

Ostatnio odebrałem auto od mechanika, robiłem standardowy problem N46 czyli klekotanie. O ile wszystko udało się zrobić, Problemem był zawieszający się zespół regulacyjny wałka od strony wydechowej. Profilaktycznie wymieniliśmy też na silniczek Valvetronica. Założyliśmy siłownik firmy NTY. I tu jest pytanie.

Po odebraniu auto śmiga elegancko, ale przy jeździe na wyższych obrotach po pewnym czasie wyskakuje EML. Po sprawdzeniu ISTĄ wywala błąd 2A6B - ograniczenie mocy siłownika.

Co dziwne auto nie traci kompletnie na mocy i nie wpada w tryb awaryjny. Mogę normalnie wykręcić go powyżej 4 tysięcy obrotów i jeździ normalnie. Po ponownym odpaleniu auta EML gaśnie i tak dalej i tak dalej. Po kilku takich przejazdach zapala się Check bez żadnego innego błędu. Czy szukać problemu bezpośrednio w siłowniku czy może być to coś jeszcze innego?

Dodatkowo zauważyłem, że wyrzuca adaptację silniczka. Była robiona wielokrotnie. Słychać, że ustawia się poprawnie, ale nie znika błąd od adaptacji. Wymieniać od razu na oryginał czy ktoś ma jakiś inny pomysł? %)
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#2

Post autor: pixma »

Wszystko na to wskazuje ...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

kedzior106 pisze: 8 maja 21, 0:13 Wymieniać od razu na oryginał czy ktoś ma jakiś inny pomysł? %)
Zbytnia rozrzutność, vdo jest tym samym a kosztuje sporo mniej:
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11377548387
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kedzior106
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 3 lut 19, 17:32
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Myślenice

#4

Post autor: kedzior106 »

maniek21112 pisze: 8 maja 21, 12:19
kedzior106 pisze: 8 maja 21, 0:13 Wymieniać od razu na oryginał czy ktoś ma jakiś inny pomysł? %)
Zbytnia rozrzutność, vdo jest tym samym a kosztuje sporo mniej:
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11377548387
Pytanie czy nie lepiej kupić oryginalną używkę na test?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Jak będzie sprawny to tak, jak nie to nie, jak z każdą używaną częścią a to jest często wymieniany element.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kedzior106
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 3 lut 19, 17:32
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Myślenice

#6

Post autor: kedzior106 »

Odkopuje temat. Wymieniłem dziś silniczek na VDO. Póki co jest git. Auto żwawsze, nie wyskakuje EML. Zrobiłem około 7-8km testowo. Ale pojawił się nowy problem.

Przy zakręcaniu pokrywy zaworów zauważyłem, że prawdopodobnie są zerwane 2 gwinty bo śruba się obkręca. Loctite da radę bo jeden z zerwanych gwintów znajduje się na tyle silnika i może być ciężko z gwintowaniem tego. Przerabiał ktoś temat i doradzi?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Użyj innych śrub, dłuższych o 5 mm. Niestety tak kończy się dociąganie śrub na chama, niby ma to zapobiec wyciekom :fool:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”