n46b18 samodzielna wymiana rozrzadu

otek41
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 16 sty 15, 18:52
BMW: e46 n46b18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: ujazdslaski

#1

Post autor: otek41 »

http://www.e46forum.pl/posting.php?mode=post&f=22#" onclick="window.open(this.href);return false; witam kolegow niedawno zakupilem boja mala bete (316i) z silnikiem n46b18 85kw zamierzam zabrac sie za wymiane szyn prowadzacych wraz z lancuchem i napinaczem rozrzadu,poniewaz we wczesniejszych samochodach jaakie mialem wymienialem paski samemu i tym razem kusi mnie by dac sie poniesc spontanicznosci problem zaczyna sie gdy zauwazylem jakies zestawy do ustawiania czy tez blokowania rozrzadu,i to mnie martwi nigdy wczesniej nic nie blokowalem,nic nie ustawialem po zamianie paskow i napinaczy,jedynie co bylo wymagane to zaznaczenie na kolach aktualnych ustawien tego tez rozrzadu i tu nasowa mi sie pytanie czy w tych silnikach z lancuchami jest inaczej i trzeba kupowac te zestawy z allegro czy jest jakis podobny sposob aby zaznaczyc co trzeba wymienic zestaw i wszycho bedzie zajebicho?jak tak prosil bym o opis tych czynnosci.za wszelkie rady z gory dziekuje.http://www.e46forum.pl/posting.php?mode=post&f=22#" onclick="window.open(this.href);return false;
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#2

Post autor: wandii »

No jak nie naciągałeś paska do odpowiedniej wartości to Ty zaje.... musiałeś te rozrządy wymieniać.
Ściągnij sobie program autodata i w nim masz napisane krok po kroku co robić i jakie narzędzia potrzeba. Nawet rysunki są dla słabo czytających.
otek41
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 16 sty 15, 18:52
BMW: e46 n46b18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: ujazdslaski

#3

Post autor: otek41 »

[quote="wandii"]No jak nie naciągałeś paska do odpowiedniej wartości to Ty zaje.... musiałeś te rozrządy wymieniać.
z kad ten wniosek kolego?wszystkie auta nadal jezda wiec naciag w sam raz,dzieki za odpowiedz
otek41
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 16 sty 15, 18:52
BMW: e46 n46b18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: ujazdslaski

#4

Post autor: otek41 »

nikt nie wymienial samemu?czy wymieniacie same napinacze i spoko?panowie jakies konkluzje beda, trzeba ten zestaw http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-bmw-1-8-2-0-valvetronic-tarnow-i4943545573.html czy mozna sobie darowac?
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#5

Post autor: wandii »

otek41 pisze:z kad ten wniosek kolego?wszystkie auta nadal jezda wiec naciag w sam raz,dzieki za odpowiedz
Stąd
otek41 pisze:nic nie ustawialem po zamianie paskow i napinaczy,jedynie co bylo wymagane to zaznaczenie na kolach aktualnych ustawien tego tez rozrzadu
Napięcie paska jest bardzo ważne, liczy się nawet w którą stronę naciągasz rolkę. Jeśli jeżdżą to bardzo dobrze, ciekawe tylko czy pasek nie jest tak naciągnięty, że zerwie się w każdej chwili albo przeskoczy przy pierwszej okazji.

Łańcuch w przeciwieństwie do paska rozciąga się z czasem więc możliwe, że też będzie do wymiany.
Druga sprawa to vanos. Nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie ustawia się go w n46 ale same blokady nie wystarczą.
Ściągnij sobie autodatę i będziesz miał opis czego potrzebujesz i wtedy sam zadecyduj czy jesteś w stanie to zrobić.
otek41
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 16 sty 15, 18:52
BMW: e46 n46b18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: ujazdslaski

#6

Post autor: otek41 »

dzieki Wandii za profesjonalne podejscie do sprawy ale jak juz wspominalem chce tylko wymienic ten zestaw lancucha napinacza i prowadnic a nie ustawiac calego rozrzadu od nowa itd.a wyczytalem na elektrodzie zacytuje pewnego magika-coperfilda "Potrzebne blokady , ale jak tylko wymieniasz to , ustawiasz tak żeby zablokować wał ( rys.1) , wałki zaznacz ich położenie tylko nie na zębatkach , poluzuj zębatki i wykręć napinacz , po założeniu nowego najpierw wkręć napinacz , a potem dokręć zębatki na wałkach" a wiec chcialem tylko potwiedzic co i jak,ale spoko damy rade jak wymienie opowiem czy ciezko czy nie,jakas podpora dla amatorow tez sie przyda.
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#7

Post autor: wandii »

No życzę powodzenia i obyś odpalił auto po wymianie.
Zrób zdjęcia jak dasz radę to może jakieś DIY zamieścisz. Na pewno się przyda.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: rysiektr »

ostek46, do ustawienia rozrządu potrzebujesz blokady, w tym silniku nie ma znaków nastawczych. Te co pokazałeś są nawet ok, sam takie mam ale radzę przed rozpięciem rozrządu założyć te blokady i zrobić małe korekty, bo nie są idealnie wykonane - przynajmniej u mnie jedna z blokad miała luz, że 2 żyletki wchodziły, co daje kilka stopni a nie może być o tym mowy. Szukałbym na Twoim miejscu frezowanych, trafiają się takie w sprzedaży.
Odnośnie zmiany łańcucha, to musisz ściągnąć pokrywę zaworów i prawdopodobnie miskę olejową bo łańcuch nie jest rozpinany i nie wiem, czy uda się go zdjąć z koła zębatego na wale - nie wymieniałem nigdy łańcucha w N42, jedynie uszczelniacze robiłem. Będziesz widział, jak rozbierzesz.
W necie znajdziesz rysunki jak użyć blokad i jak to poustawiać oraz kiedy napiąć łańcuch wstępnym ręcznym napinaczem, ja na szybko znalazłem foto z autodaty, którego sam używałem

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”