[N46B18] Kontrolka EML

damiang

#1

Post autor: damiang »

Witam, po wykasowaniu adaptacji przepustnicy (na zapłonie 10 sekund pedał gazu do oporu) pojawiła się kontrolka EML, bez check'a. Samochód jedzie w miarę normalnie, wkręca się na obroty może trochę ma muła. Dziwnie reaguje na dodanie gazu z jałowych obrotów, tak jakby na dwa razy podbija obroty.

Miał ktoś z czymś takim do czynienia? Uszkodzona przepustnica?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Ehhh.... jedz normalnie na komputer. Moze byc kilkadzieisat powodow palacej sie kontrolki, komp ulatwi sprawe.
Przepustnice raczej rzadko padaly w tych silnikach, ale nie wykluczone tylko zastanawia mnie skad w ogole taka diagnoza i podejrzenie. Jak powiem ze to uszczelka pod glowica (lol) to prawdopodobnie beda takie same szanse zgadniecia usterki jak twoja sugestia uszkodzonej przepustnicy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

Jak coś mam INPA to możemy podłączyć jak byś potrzebował
damiang

#4

Post autor: damiang »

Broder pisze:Ehhh.... jedz normalnie na komputer. Moze byc kilkadzieisat powodow palacej sie kontrolki, komp ulatwi sprawe.
Przepustnice raczej rzadko padaly w tych silnikach, ale nie wykluczone tylko zastanawia mnie skad w ogole taka diagnoza i podejrzenie. Jak powiem ze to uszczelka pod glowica (lol) to prawdopodobnie beda takie same szanse zgadniecia usterki jak twoja sugestia uszkodzonej przepustnicy.
Skąd takie podejrzenie? Poprzedni właściciel był u mechanika jakiegoś i mu powiedział, że coś jest nie tak z przepustnicą. Osobiście też w to nie wierzyłem ale tak powiedział "mechanik"... Że musiał ją adaptować, się napracował...

Sprawa rozwiązana, błąd 2A69 (VVT-Power Supply), o dziwo skasowałem błąd i śmiga. Z ciekawostek jazda na przepustnicy, a nie VVT inna bajka. Mniej mocy ale jaki płynny :)

Po skasowaniu błędu i odpaleniu słychac mocno było ten serwomotor spod maski, coś ala diesel ale jeździ normalnie. Tak samo po wymianie uszczelki pod czapą (odpiąłem aku) przez jakiś czas rzęził, być może jest na wykończeniu.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”