N46 kręci nie odpala

piodo
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

#1

Post autor: piodo »

Cześć,

chciałbym się was poradzić zanim wymienię połowę auta :D

E46 316i 2004r touring. Autem jeździ moja kobita.

Po kolei:

Ponad miesiąc temu auto zaczęło się dławić i od razu gasło - miałem pod ręką używaną ale działająca cewkę. Wymieniłem z wadliwą i wszystko ok.
Następnie po ok miesiącu dziewczyna skarżyła się, że miała sytuację, że auto raz się dusiło nienaturalnie przy niskich obrotach podczas jazdy pod górę na benzynie, ale poza tym wszystko ok.

BMW stało w garażu nieużywane około 1,5 tygodnia. Dziewczyna odpaliła, auto się dusiło, przejechała 1 metr i zgasło. Przy próbie odpalenia kręci się tylko rozrusznik.

I teraz po kolei czego próbowałem:
- Wymieniłem wszystkie świecie na nowe - nic nie dało
- Wymieniłem wszystkie cewki na nowe - nic nie dało
- Pompa paliwa wydaje mi się, że ją słyszę po przekręceniu kluczyka. Przy wymianie świec jedna była cała mokra. Próbowałem odpalić na samym LPG (na 90% dobrze to robiłem) i taki sam rezultat kreci nie odpala.
- W międzyczasie rozładował się akumulator do 11,2V. Po nocy ładowania miał 12,4V. Ma już ponad 5 lat i jest do wymiany lecz powinien dać radę odpalić. Dla testu wyciągnąłem akumulator z drugiego auta. Bez zmian dalej kręci nie odpala

Podłączyłem kompa.
Sprawa wygląda tak, że najpierw jest czysto zero błędów i jak kilka razy pokręcę to wyskakuje 2a63 od valvetronika. Istotne jest to, że nie od razu dopiero jak się długo pomęczy - stąd mam wrażenie, że ten błąd może nie być przyczyną a rezultatem kręcenia bez odpalenia.

Zrobiłem test z odłączoną (po zapłonie odłączyłem) wtyczkę od czujnika wałka z góry i brak różnicy w zachowaniu (doszły dwa błędy ale to normalne bo była odpięta wtyczka)

Zdjąłem tylną kanapę i na 100% słyszę jak się pompa paliwa uruchamia.

Filtr paliwa raczej bym wykluczył. Wymieniany regularnie co roku (ostatnio w lutym). Ponadto auto używane b rzadko (średnio raz na tydzień) oraz jeździ głownie na LPG. Nie zdążył by się zapchać.

Przypomniała mi się sytuacja gdzie dziewczyna skarżyła się, że ostatnio jak jechała pod górę na benzynie to silnik się dusił - może jednak pompa się kończy? Ale na LPG tak samo nie mógł odpalić. A może źle to robiłem?

Gościu na forum miał identyczny problem i wymienił rozrząd (bo przeskoczył?):
https://www.bimmerforums.co.uk/threads/2005-e46-318i-giving-fault-code-2a63.132009/

Sam już nie wiem.

Podejrzane:
- czujnik wałka rozrządu
- czujnik wału korbowego
- silnik valvetronic
- czujnik temp płynu chłodniczego
- pompa paliwa
- rozrząd
...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10271
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Podczas próby rozruchu widać ruch obrotomierza? Wejdź w ukryte menu (test 7.2) i potwierdź czy jest odczyt obrotów silnika.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
piodo
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

#3

Post autor: piodo »

maniek21112 pisze: 24 paź 23, 22:06 Podczas próby rozruchu widać ruch obrotomierza? Wejdź w ukryte menu (test 7.2) i potwierdź czy jest odczyt obrotów silnika.
Czasami raz na 10 kręceń lekko drgnie obrotomierz jak coś tam silnik załapie ale o wiele za mało do odpalenia.

Jutro sprawdzę test 7.2.

Jeszcze zastanawia mnie kwestia paliwa. Pamiętam jak wymieniałem świece to tylko jedna z czterech była mokra. Ciekawy jestem czy nadal tak będzie. Teoretycznie wszystkie powinny być zalane od tego kręcenia. Ale gdyby to była wina pompy to by odpalił z LPG.
piodo
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

#4

Post autor: piodo »

Ok to tak:

uruchomiłem test 7.2.

Pokazuję obroty. około 300 na starcie potem nie przekracza 200.

Po kręceniu wykręciłem świecie. Teraz się dokładniej przyjrzałem i raczej były mokre końcówki i pachniały benzyną.

Wytarłem do sucha wkręciłem. Uruchomiłem test 7.2. Ustawiłem na awaryjne odpalanie LPG. I ten sam rezultat.
piodo
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

#5

Post autor: piodo »

Ok jednak test z odpiętym valvetronikiem źle wykonałem bo odpiąłem czujnik a nie silnik. Teraz na zapłonie odpiąłem silnik i auto odpaliło w trybie awaryjnym. Co jest do wymiany? Czujnik wału korbowego, czujnik wałka rozrządu czy silnik valvetronika? Silnik jest w miare nowy wymieniałem go 1,5 roku temu, reszta nie wie czy nie fabryczna.
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#6

Post autor: w0jta5 »

Jeżeli to uszkodzony zespół valvetronica, to zużyte mogą być następujące elementy:
1. hydropopychacze (str. ssąca)
2. wałek mimośrodowy valvetronica
3. dźwigienki pośrednie valvetronica (powierzchnia ślizgu)

To najczęstsze przyczyny powodujące problemy w pracy valvetronica - słabe napełnienie cylindra. Trzeba rozbierać i dobrze zdiagnozować uszkodzone elementy.
piodo
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

#7

Post autor: piodo »

na razie podmieniłem czujnik wałka rozrządu na nowy ale bez zmian. Auto dalej odpala tylko po odłączeniu po zapłonie siłownika valvetronica. Po podłączeniu z powrotem siłownika jak auto już odpali nic nie zmienia.
piodo
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

#8

Post autor: piodo »

Kupiłem dla testu nowy siłownik VVT. Czyli miałem sytuację gdzie na otwartej pokrywie zaworów miałem podłączony nowy siłownik VVT i nowy czujnik wałka mimośrodowego. Podpiąłem kompa i na zapłonie były 2 errory: 2A59 (FUEHRUNGSSENSOR) i 2A5B(REFERENZSENSOR). Powyłączałem i włączałem zapłon kilka razy, odpiąłem i podpiąłem wtyczki jeszcze raz pokasowałem błędy i wszystkie zniknęły. Zrobiłem adaptacje serwomotoru i na moich oczach siłownik poprawnie się skalibrował. Zero błędów w kompie to testowo składam.

Założyłem pokrywę, powkładałem i podpiąłem cewki, podpiąłem siłownik i czujnik VVT. I na kompie jeden błąd: 2A5B(REFERENZSENSOR). Nie da się go pozbyć w żaden sposób. Adaptacja nie możliwa do wykonania. Odpaliłem auto - odpala się od razu teraz bez żadnych zabaw z odłączaniem wtyczek ale chodzi nadal bez mocy.

Zastanawiam się co teraz mu nie pasuje. Z elektryki doszły tylko podpięte cewki. Może sprawdzę czy błędy nie znikną jak odepnę cewki. Albo wytestuje sytuację jak zostawię stary czujnik wałka mimośrodowego (ten nowy to tani zamiennik kupiłem na test).

W drodze mam czujnik wału korbowego i czujnik temperatury płynu chłodniczego. Jak nic nie pomoże to nawet profilaktycznie ściągnę kolektor i je powymieniam na nowe.
piodo
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

#9

Post autor: piodo »

Wyjąłem i wyczyściłem elektrozawory i na ten moment wszystko śmiga bez żadnej wymienionej części
w0jta5
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 26 lis 21, 8:02
BMW: E46 318+
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Karkonosze
VIN: JT02111

#10

Post autor: w0jta5 »

piodo pisze: 8 lis 23, 19:46 Wyjąłem i wyczyściłem elektrozawory i na ten moment wszystko śmiga bez żadnej wymienionej części
No to niezły glut musi pływać w silniku, skoro trzeba było je czyścić.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”