N46 gaśnie jak się rozgrzeje.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 lut 14, 14:28
- BMW: E46 318i N46B20
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Sochaczew
Witam wszystkich posiadaczy BMW E46.
Temat wielokrotnie poruszany na forum, niemniej jednak nigdzie nie znalazłem rozwiązania problemu. Posiadam E46 z silnikiem N46B20A 143KM. Problem polega na tym, że gdy moja 318i rozgrzeje się to po pewnym czasie (niezależnie od stylu jazdy) gaśnie. Jadąc spadają obroty i nie można nic zrobić, czasami od razu zapalają się kontrolki i gaśnie.Odpala wtedy różnie, czasami od razu, a czasmi trzeba troche pokręcic Tak jak by mu prąd odcieło :/ Podjechałem do mechanika i na kompie wywaliło kilka błędów, udało się je wykasować. Jednak auto nadal potrafi zgasnąć. Po ponownym podłączeniu kompa wyświetlił bąd VALVETRONIC INTERNAL FAULT oraz VALVETRONIC POWER LIMITATION SERVOMOTOR.
Również warte uwagi jest fakt iż auto ma zamontowane LPG ale to nie ma chyba istotnego znaczenie iż auto bez reguły gaśnie na LPG i na benzynie. Dodam jeszcze, że przed zgaśnięciem silnik pracuje idealnie, nie faluje nie wariuje, przyśpiesza prawidłowo i w dodatku jest w miarę oszczędny
Czy spotkaliście się z podobnymi objawami, od czego zacząć sprawdzanie??
Temat wielokrotnie poruszany na forum, niemniej jednak nigdzie nie znalazłem rozwiązania problemu. Posiadam E46 z silnikiem N46B20A 143KM. Problem polega na tym, że gdy moja 318i rozgrzeje się to po pewnym czasie (niezależnie od stylu jazdy) gaśnie. Jadąc spadają obroty i nie można nic zrobić, czasami od razu zapalają się kontrolki i gaśnie.Odpala wtedy różnie, czasami od razu, a czasmi trzeba troche pokręcic Tak jak by mu prąd odcieło :/ Podjechałem do mechanika i na kompie wywaliło kilka błędów, udało się je wykasować. Jednak auto nadal potrafi zgasnąć. Po ponownym podłączeniu kompa wyświetlił bąd VALVETRONIC INTERNAL FAULT oraz VALVETRONIC POWER LIMITATION SERVOMOTOR.
Również warte uwagi jest fakt iż auto ma zamontowane LPG ale to nie ma chyba istotnego znaczenie iż auto bez reguły gaśnie na LPG i na benzynie. Dodam jeszcze, że przed zgaśnięciem silnik pracuje idealnie, nie faluje nie wariuje, przyśpiesza prawidłowo i w dodatku jest w miarę oszczędny
Czy spotkaliście się z podobnymi objawami, od czego zacząć sprawdzanie??
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Kłopoty z Valvetronikiem czyli z rozrządem. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=ET75&mospid=47633&btnr=11_3296&hg=11&fg=15
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 399
- Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
- BMW: 316
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
Mialem przypadek ze po zakupie omylnie silnik zostal zalany polsyntetykiem w wyniku czego w krotkim czasie nastapilo przestawienie rozrzadu. Auto robilem pozniej u pana Adama w Raszynie i mowil ze te silniki sa bardzo wrazliwe na olej i to jest czesta przyczyna usterek. Juz w momencie gdy przez telefon opowiedzialem mu jakie sa objawy ( a byly takie jak u Ciebie) to pierwsze pytanie jakie mi zadal: czy nie zmienialem ostatnio oleju na slabszy? Dodam tylko ze wymiana regulatorow vanosa do tanich nie nalezy... :/
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 lut 14, 14:28
- BMW: E46 318i N46B20
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Sochaczew
Czyli kolego uważasz, że ewentualna zmiana oleju w tym wypadku nic nie pomoże?? Powiedz mi jeszcze co zrobiłeś u siebie, tzn jakie naprawy robili Ci w silniku.
Na kompie podaje ci błędy na valvetrpnic dokładniej na cześć nr 9 z linka Romanikxxl ,sprawdź nr 4
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Auto musi obejrzeć ogarnięty mechanik bo równie dobrze może to być siłownik,elektrozawór bądź któryś z czujników.Aczkolwiek błąd wskazuje na siłownik.
Romanikxxl
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 lut 14, 14:28
- BMW: E46 318i N46B20
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Sochaczew
Jak tylko cos bede wiedzial wiecej to na pewno podziele sie wiadomosciami, poki co dziekuje za pomoc.
W piatek oddaje auto do zaufanego mechanika Oby to byla glupota...
W piatek oddaje auto do zaufanego mechanika Oby to byla glupota...
-
- Bywalec forum
- Posty: 399
- Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
- BMW: 316
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
Obawiam się, że już nie... U mnie skutkiem kiepskiego oleju był przestawiony rozrząd. Jak wlejesz dobry olej to nie przeskoczy spowrotemradzio88 pisze:Czyli kolego uważasz, że ewentualna zmiana oleju w tym wypadku nic nie pomoże?? Powiedz mi jeszcze co zrobiłeś u siebie, tzn jakie naprawy robili Ci w silniku.
Wymieniane miałem oba zespoły regulujące(używane ale podobno w dobrym stanie), napinacz i ślizgi łańcucha z tego co pamiętam. Oczywiście dodatkowo płukanie silnika i nowy olej. Wcześniej zakupiłem nowy ori czujnik wałka rozrządu ale jak się okazało - niepotrzebnie. Stary podawał zły sygnał bo rozrząd źle pracował
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 1100 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: alb3rt
-
- 0 Odpowiedzi
- 898 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: IKAN
-
- 1 Odpowiedzi
- 1272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 2473 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Qnek
-
- 3 Odpowiedzi
- 2053 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tantin10
-
- 4 Odpowiedzi
- 1190 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1906 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adamusiek
-
- 10 Odpowiedzi
- 5187 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sebekwwl
-
- 1 Odpowiedzi
- 1944 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 14 Odpowiedzi
- 7656 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: SmartCheetah