N46 gaśnie jak się rozgrzeje.

radzio88
Posty: 6
Rejestracja: 16 lut 14, 14:28
BMW: E46 318i N46B20
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sochaczew

#1

Post autor: radzio88 »

Witam wszystkich posiadaczy BMW E46.
Temat wielokrotnie poruszany na forum, niemniej jednak nigdzie nie znalazłem rozwiązania problemu. Posiadam E46 z silnikiem N46B20A 143KM. Problem polega na tym, że gdy moja 318i rozgrzeje się to po pewnym czasie (niezależnie od stylu jazdy) gaśnie. Jadąc spadają obroty i nie można nic zrobić, czasami od razu zapalają się kontrolki i gaśnie.Odpala wtedy różnie, czasami od razu, a czasmi trzeba troche pokręcic :( Tak jak by mu prąd odcieło :/ Podjechałem do mechanika i na kompie wywaliło kilka błędów, udało się je wykasować. Jednak auto nadal potrafi zgasnąć. Po ponownym podłączeniu kompa wyświetlił bąd VALVETRONIC INTERNAL FAULT oraz VALVETRONIC POWER LIMITATION SERVOMOTOR.
Również warte uwagi jest fakt iż auto ma zamontowane LPG ale to nie ma chyba istotnego znaczenie iż auto bez reguły gaśnie na LPG i na benzynie. Dodam jeszcze, że przed zgaśnięciem silnik pracuje idealnie, nie faluje nie wariuje, przyśpiesza prawidłowo i w dodatku jest w miarę oszczędny ;)

Czy spotkaliście się z podobnymi objawami, od czego zacząć sprawdzanie??
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Romanikxxl
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#3

Post autor: paleta »

jaki olej masz zalany ?
radzio88
Posty: 6
Rejestracja: 16 lut 14, 14:28
BMW: E46 318i N46B20
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sochaczew

#4

Post autor: radzio88 »

To jes swiezy nabytek, niby poprzedni wlasciciel mowil mi ze silnik jeet zalany 5w40 mobil, ale ile w tym prawdy to nie potrafie powiedziec.
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#5

Post autor: paleta »

Mialem przypadek ze po zakupie omylnie silnik zostal zalany polsyntetykiem w wyniku czego w krotkim czasie nastapilo przestawienie rozrzadu. Auto robilem pozniej u pana Adama w Raszynie i mowil ze te silniki sa bardzo wrazliwe na olej i to jest czesta przyczyna usterek. Juz w momencie gdy przez telefon opowiedzialem mu jakie sa objawy ( a byly takie jak u Ciebie) to pierwsze pytanie jakie mi zadal: czy nie zmienialem ostatnio oleju na slabszy? Dodam tylko ze wymiana regulatorow vanosa do tanich nie nalezy... :/
radzio88
Posty: 6
Rejestracja: 16 lut 14, 14:28
BMW: E46 318i N46B20
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sochaczew

#6

Post autor: radzio88 »

Czyli kolego uważasz, że ewentualna zmiana oleju w tym wypadku nic nie pomoże?? Powiedz mi jeszcze co zrobiłeś u siebie, tzn jakie naprawy robili Ci w silniku.
OSA BMW

#7

Post autor: OSA BMW »

Na kompie podaje ci błędy na valvetrpnic dokładniej na cześć nr 9 z linka Romanikxxl ,sprawdź nr 4
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#8

Post autor: romanikxxl »

Auto musi obejrzeć ogarnięty mechanik bo równie dobrze może to być siłownik,elektrozawór bądź któryś z czujników.Aczkolwiek błąd wskazuje na siłownik. :(
Romanikxxl
radzio88
Posty: 6
Rejestracja: 16 lut 14, 14:28
BMW: E46 318i N46B20
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sochaczew

#9

Post autor: radzio88 »

Jak tylko cos bede wiedzial wiecej to na pewno podziele sie wiadomosciami, poki co dziekuje za pomoc.
W piatek oddaje auto do zaufanego mechanika :) Oby to byla glupota...
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#10

Post autor: paleta »

radzio88 pisze:Czyli kolego uważasz, że ewentualna zmiana oleju w tym wypadku nic nie pomoże?? Powiedz mi jeszcze co zrobiłeś u siebie, tzn jakie naprawy robili Ci w silniku.
Obawiam się, że już nie... U mnie skutkiem kiepskiego oleju był przestawiony rozrząd. Jak wlejesz dobry olej to nie przeskoczy spowrotem :ROFL:
Wymieniane miałem oba zespoły regulujące(używane ale podobno w dobrym stanie), napinacz i ślizgi łańcucha z tego co pamiętam. Oczywiście dodatkowo płukanie silnika i nowy olej. Wcześniej zakupiłem nowy ori czujnik wałka rozrządu ale jak się okazało - niepotrzebnie. Stary podawał zły sygnał bo rozrząd źle pracował ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”