N46 Demontaż kolektora. Czy to odma?

piodo
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

N46 Demontaż kolektora. Czy to odma?

Post autor: piodo »

316i z silnikiem N46 użytkowane przez moją dziewczynę. Wróciła i skarżyła się na dziwną pracę silnika oraz brak mocy.

Spojrzałem, uruchomiłem i faktycznie bardzo nierówna praca silnika. Check engine błędy wypadające zapłony 1 i 2. Problem pojawił się nagle z dnia na dzień.

Mam bardzo duże przekonanie, że winna jest odma. Po odkręceniu korka oleju buchneło we mnie powietrzem. Wyciągnąłem bagnet i wydaje mi się, że słyszę z niego dźwięki, których wcześniej nie słyszałem. Auto przy ostatnim użytkowaniu działało bez zastrzeżeń. Z relacji dziewczyny problem pojawił się po nagrzaniu auta, ale nie jest tego do końca pewna. Wczytując się w internety stawiam na zapchaną odmę.

Jak zabrać się za kolektor wydechowy i czy dam radę to zrobić w parkingu podziemnym czy rezerwować kanał? Zdjąłem już osłony, podszybie, filtr powietrza i przepustnice. Przed dalszymi pracami chcę się poradzić bardziej doświadczonych kolegów.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Najpierw wypada zamienić cewki miejscami, czyli 1 i 2 z 3 i 4, jak błędy zostaną na swoich miejscach to należy zajrzeć do świec. Odnośnie odmy kolektor dolotowy nie wydechowy, filozofii tu nie ma, trzeba odkręcić i wyjąć go.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
piodo
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

Post autor: piodo »

Tak racja chodzi o kolektor dolotowy.

Jak wygląda jego demontaż w N46? Wyczytałem, że trzeba od dołu odkręcać śruby, no to jak rozkręcę go na parkingu to mogę już nie dojechać na kanał. Zakupić jakieś elementy przed pracą np uszczelki?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Zdecydowanie warto wymienić uszczelki przy demontażu, przy okazji polecam wymienić o-ring bagnetu w misce (łatwiejszy dostęp). Szczerze to dawno nie demontowałem dolotu w tym silniku i nie pamiętam ale jakoś niewyobrażam sobie konieczności wchodzenia pod auto żeby go odkręcić.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”