N42B20A Złe obroty i telepanie
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Cześć W mojej E46 od "nowości" był problem nierównej pracy silnika. Obroty czasami falują mocniej, czasami słabiej, czasami się dusi, zwłaszcza na 1 i 2 biegu przy ruszaniu, czasem też kiedy nagle muszę zahamować ze wciśniętym sprzęgłem obroty polecą do 0 i zgaśnie, a czasami odbiją się od 0 na swoje normalne ok 600/650.
Olej, wszystkie filtry zrobione od razu po zakupie. Wymieniona była też sonda którą komputer wskazywał jako uszkodzoną i od tej pory jest lepiej, ale nie doskonale. Wymieniłem też dziurawe elementy dolotu powietrza, ale dalej nie ma poprawy. Co dalej? Świece? Jeśli tak bo w tym kierunku podpowiada mechanik, to czy od razu z przewodami i cewkami, czy same świece?
A teraz dokładniej z czym mamy do czynienia :
E46 2001 touring 318i N42B20A bez gazu. 315k przelotu
Olej, wszystkie filtry zrobione od razu po zakupie. Wymieniona była też sonda którą komputer wskazywał jako uszkodzoną i od tej pory jest lepiej, ale nie doskonale. Wymieniłem też dziurawe elementy dolotu powietrza, ale dalej nie ma poprawy. Co dalej? Świece? Jeśli tak bo w tym kierunku podpowiada mechanik, to czy od razu z przewodami i cewkami, czy same świece?
A teraz dokładniej z czym mamy do czynienia :
E46 2001 touring 318i N42B20A bez gazu. 315k przelotu
Ostatnio zmieniony 23 paź 17, 15:21 przez 3gary, łącznie zmieniany 1 raz.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7218
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
wystarczy same swiece jesli nie byly wymieniane od lat
na poczatek bardzo dokladne szukanie lewego powietrza by sie przydalo
i
na poczatek bardzo dokladne szukanie lewego powietrza by sie przydalo
i
Witam podobne się pod temat posiadam e46 330d 184km z chipem na 204km od jakiegoś czasu mam problem przy 4 tys obrotów na 2 i 3 biegu szarpie i nie dochodzi do czerwonego pola szukałem już wielu rozwiązań ale ręce już mi opadają może ktoś z was miał podobny problem.
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Świece wymienione, komplet NGK 3199. Poprawa jest, nawet znacząca bym powiedział, ale do ideału troszeczkę jeszcze brakuje. Kiedy ma małe obroty na dwójce, strasznie powoli rosną, dopiero od ok 1.5k rpm zachowuje się normalnie.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Inpa i test podczas jazdy, wtedy można szukać przyczyny.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Popraw tytuł wątku na regulaminowy bo poleci do kosza.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Inpa w końcu ogarnięta, z braku lepszego kompa, zdjęcia ekranu, a nie screenymaniek21112 pisze:Inpa i test podczas jazdy, wtedy można szukać przyczyny.
Kody błędów 1, 2, 3 i 4: Z tego co ogarniam, to błędy czujnika oleju, wałka rozrządu zaworu/ów wlotowych i coś z lambdą(wymieniana 1 sonda przed katem 11.09.17 przy 315304km- nowy Bosch)?
Po jeździe(jakieś 10 minut, dla zapoznania się z programem) pojawił się znowu olej(i oczywiście bolączki mojej bety, o których dalej): Wykresy, robione na postoju, na zimnym silniku, jakieś 5-10 minut na chodzie: Aktualnie beta po wymianie świec pozbyła się problemu że przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy, obroty spadały czasami do 0 i gasła, teraz spadają do 600-700 i jest ok. Czasami podczas postoju, a najczęściej podczas jazdy w korku(start, stop, start...) obroty zaczynają szaleć w zakresie 0-1500, dodanie gazu czasami pomaga i się uspokaja, czasami samo przejdzie, a czasami zgaśnie. Podczas jazdy często, jakby się dławi, traci moc-raz bardziej odczuwalnie, raz mniej, w tym czasie momentalne spalanie to zawsze 20, a czasami śmiga jak gdyby nigdy nic. Jeżdżąc po mieście cały czas, spalanie urosło ze stabilnego 9 do 9,5( w tym czasie zacząłem używać nawiewów po naprawie), potem gdy zaczęły się problemy skoczyło do 12-13l. Aktualnie 12.2l. W między czasie oczywiście dolewałem olej, od września ok 3500km przebiegu dało 0,5l na dolewkę, wymieniłem 2 cewki-te na których silnik gorzej pracował- 1 i 4 cylinder. Nie wiem czy wymieniać 2 kolejne czy szukać przyczyny w czym innym.
AKTUALIZACJA DZIEŃ PÓŹNIEJ-18.11.17:
Po kilkudziesięciu kilometrach i porządnym nagrzaniu silnika znowu podłączyłem kompa- efekt?
Kody błędów oleju i sondy te co wyżej i jeden nowy: Oprócz tego wstawiam wykresy z pracy ciepłego silnika:
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Na początek zmień czujnik położenia wałka rozrządu dolotowego z wydechowym (są takie same) i zobacz czy błąd przejdzie razem z czujnikiem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Właśnie spróbowałem. Ten po lewej patrząc od przodu odkręcony bez problemu, a drugi ma rozjechaną śrubę :/ Czyli chyba kiedyś ktoś już tu gmerał. Jakaś porada jak to odkręcić? 2 śruby takie same torxy.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 9 Odpowiedzi
- 2326 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 11 Odpowiedzi
- 2946 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 815 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 786 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: chmelu5
-
- 0 Odpowiedzi
- 574 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: giyke
-
- 5 Odpowiedzi
- 1474 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 6 Odpowiedzi
- 2395 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: danielo6666
-
- 33 Odpowiedzi
- 9351 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sikormen94
-
- 14 Odpowiedzi
- 7700 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: SmartCheetah
-
- 1 Odpowiedzi
- 4240 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mobilek25