N42B20A - wysoka temperatura płynu chłodniczego

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#1

Post autor: roque »

Witam

Wydaję mi się, że mam mały problem z temperatura pracy silnika po rozgrzaniu.

Pacjent E46 318i Touring 2003 z N42B20A automat.

Problem jest taki. Gdy się rozgrzeje to temperatura pracy waha się od 108 do 112 stopni C bez względu na prędkość jazdy.
Testowałem na autostradzie z podpietym OBD oraz przez test na zegarach. Oba pokazują to samo.

Czyli jak jade na tempomacie np: 90 km/h to temperatura jest od 108 do 112 i tak sobie skacze.
Jak zmienie na 120 km/h na tempomacie to nadal to samo.

Temperatura na postoju 111-112 C non stop.

Gdy mu depnę to na moment temperatura potrafi spaść do 105, ale gdy odpuszczę i jadę jednostajnie to znów 108-112

Wiem, że termostat w tym modeli otwiera się przy 105, ale powinien utrzymać temperaturę od 105 do 107, a nie 112. Czy jest on wadliwy i do wymiany?

Auto ma moc, nic się nie dzieje niepokojącego.

Podobno w poprzedniej wersji termostatu otwierał się on przy 95 i trzymał tej granicy, a nowe maję 105.

Dodam, że wskazówka jest w pionie i nie wychyla się na czerwone pole. Pion 100%.

Co może być problemem? Termostat czy coś innego?

Pozdro
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Błędu grzałki nie ma przypadkiem? Bo po obciążeniu temperatura powinna spadać w okolice 90 stopni.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#3

Post autor: roque »

Błędów nie mam. Czy powinienem szukać błędów w innym module niż silnik? Jeśli tak to w jakim? Mam inpa lub pasoft. A gdzie ta grzałka jest? Można ją sprawdzić inaczej?
PiotrWłocławek
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 23 wrz 19, 20:28
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

#4

Post autor: PiotrWłocławek »

Grzałkę masz w termostacie. Chcesz to Ci sprzedam termostat z grzałką używany ale trzymał 105stopni albo termostat nowy febi 95stopni i trzymał 98-99stopni. Używany tydzień czasu.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Możesz sprawdzić działanie grzałki w zakładce aktywacja.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#6

Post autor: roque »

Dzięki, sprawdzę i dam znać.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”