N42B20A problemy z odpalanie zimnego silnika

MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#1

Post autor: MichałJ »

Witam kolegów,

proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki (bo taka na pewno gdzieś istnieje). Sprawa wygląda następująco: podczas odpalania zimnego silnika, tudzież po dłuższym, kilkugodzinnym postoju silnik bardzo brzydko odpala tzn. trzeba długo kręcić rozrusznikiem, następnie jak już zaskoczy to pracuje nierówno, mocno się trzęsie. Trzeba go zgasić i odpalić ponownie, nierzadko taki restart trzeba robić 2-3 razy, żeby zaczął normalnie pracować.

Moje spostrzeżenia: na zaworku na listwie wtryskowej nie ma ciśnienia (sprawdzając po postoju, jeszcze przed odpaleniem), czyli wciskając zaworek nie leci paliwo, a ciśnienie powinno się utrzymywać.

Wymieniłem: filtr i pompę paliwa.

Podsumowując, oznaki "cofającego" się paliwa i zapowietrzania układu.

Z góry dzięki za jakiekolwiek pomysły co sprawdzić, ostatecznie wiadomo pozostanie montaż zaworka zwrotnego ale nie jest to dla mnie pełne usunięcie usterki.
Pozdrawiam
Michał
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#2

Post autor: MichałJ »

W takim razie sam odpowiem sobie na pytanie. Prawdopodobnie przytkany jest katalizator, który utrudnia rozruch. A czemu jest przytkany? Może przez duże dolewki oleju... Zaaplikowałem już ponad 3 litry po około 8tys. km od wymiany. Więc tutaj kłania się remont głowicy. Ale o tym w następnym odcinku.
Gdyby ktoś miał jakieś zdanie na temat tej diagnozy to chętnie poczytam.
Dobrej nocy
Pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#3

Post autor: piotrek1474 »

A może wystarczy wymienić uszczelniacze zaworów i przestanie brać olej. Częsta przypadłość tych silników. Można go zrobić bez ściągania głowicy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#4

Post autor: Jarando »

A podłączałeś samochód pod kompa aby sprawdzić czy nie sypie jakimiś błędami?

Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#5

Post autor: MichałJ »

Bardzo chętnie nie ściągałbym głowicy i wymienił same uszczelniacze. Ale mechanik zaradził aby zdjąć głowice i wymienić też prowadnice. Co Wy na to? Silnik na sprawdzone 190tys. przebiegu.
Co do błędów, ponoć nic nie wykazuje. Sprawdzał znany i polecany mechanik od BMW.
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#6

Post autor: waldek1978 »

piotrek1474 pisze:A może wystarczy wymienić uszczelniacze zaworów i przestanie brać olej. Częsta przypadłość tych silników. Można go zrobić bez ściągania głowicy.
Wymieniłem same uszczelniacze zaworowe (założone ori), oczywiście bez ściągania głowicy. Dodatkowo wymieniłem też uszczelkę pod pokrywą zaworów. Mi palił ok 0,4/500 km. Po wymianie problem zniknął.
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#7

Post autor: MichałJ »

Taka odpowiedź mi pasuje :D

Czyli zakupić taki zestawik:
http://sklep.auto-voll.pl/usczelka-oryginal-bmw.html
+uszczelkę pod dekiel dla pewności?

Czy "ogólny" dobry mechanik poradzi sobie z tym tematem? Czy trzeba być specjalistą od BMW?
A myślicie, że z czasem katalizator wypali się i stanie się drożny tj. bardziej niż jest teraz? Ja dużo jeżdżę w trasach, około 70-80% przebiegów auta, więc silnik i kat są raczej dobrze dogrzane.
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#8

Post autor: waldek1978 »

Mi ogarniał magik od BMW w Toruniu. Części też on kupował z ASO. To jest koleś, który ogarnia większość bawarek w Toruniu i okolicach. Jeżeli masz kogoś sprawdzonego to niech robi, ale jak taki sobie mechanior to ja bym się dwa razy zastanowił czy oddać mu auto.
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#9

Post autor: MichałJ »

A na Mazowszu (Wawa i okolice najlepiej) jest ktoś w stanie to zrobić??? Nie licząc Pana Adama z ACS oczywiście? :)
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#10

Post autor: MichałJ »

Koledzy, jest druga alternatywna teoria mechanika od BMW: separator oleju. Czy faktycznie może mieć wpływ na znikanie oleju?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”