N42B20A problemy z odpalanie zimnego silnika
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 mar 15, 1:44
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
N42B20A problemy z odpalanie zimnego silnika
Witam kolegów,
proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki (bo taka na pewno gdzieś istnieje). Sprawa wygląda następująco: podczas odpalania zimnego silnika, tudzież po dłuższym, kilkugodzinnym postoju silnik bardzo brzydko odpala tzn. trzeba długo kręcić rozrusznikiem, następnie jak już zaskoczy to pracuje nierówno, mocno się trzęsie. Trzeba go zgasić i odpalić ponownie, nierzadko taki restart trzeba robić 2-3 razy, żeby zaczął normalnie pracować.
Moje spostrzeżenia: na zaworku na listwie wtryskowej nie ma ciśnienia (sprawdzając po postoju, jeszcze przed odpaleniem), czyli wciskając zaworek nie leci paliwo, a ciśnienie powinno się utrzymywać.
Wymieniłem: filtr i pompę paliwa.
Podsumowując, oznaki "cofającego" się paliwa i zapowietrzania układu.
Z góry dzięki za jakiekolwiek pomysły co sprawdzić, ostatecznie wiadomo pozostanie montaż zaworka zwrotnego ale nie jest to dla mnie pełne usunięcie usterki.
Pozdrawiam
Michał
proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki (bo taka na pewno gdzieś istnieje). Sprawa wygląda następująco: podczas odpalania zimnego silnika, tudzież po dłuższym, kilkugodzinnym postoju silnik bardzo brzydko odpala tzn. trzeba długo kręcić rozrusznikiem, następnie jak już zaskoczy to pracuje nierówno, mocno się trzęsie. Trzeba go zgasić i odpalić ponownie, nierzadko taki restart trzeba robić 2-3 razy, żeby zaczął normalnie pracować.
Moje spostrzeżenia: na zaworku na listwie wtryskowej nie ma ciśnienia (sprawdzając po postoju, jeszcze przed odpaleniem), czyli wciskając zaworek nie leci paliwo, a ciśnienie powinno się utrzymywać.
Wymieniłem: filtr i pompę paliwa.
Podsumowując, oznaki "cofającego" się paliwa i zapowietrzania układu.
Z góry dzięki za jakiekolwiek pomysły co sprawdzić, ostatecznie wiadomo pozostanie montaż zaworka zwrotnego ale nie jest to dla mnie pełne usunięcie usterki.
Pozdrawiam
Michał
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 mar 15, 1:44
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
W takim razie sam odpowiem sobie na pytanie. Prawdopodobnie przytkany jest katalizator, który utrudnia rozruch. A czemu jest przytkany? Może przez duże dolewki oleju... Zaaplikowałem już ponad 3 litry po około 8tys. km od wymiany. Więc tutaj kłania się remont głowicy. Ale o tym w następnym odcinku.
Gdyby ktoś miał jakieś zdanie na temat tej diagnozy to chętnie poczytam.
Dobrej nocy
Pozdrawiam
Michał
Gdyby ktoś miał jakieś zdanie na temat tej diagnozy to chętnie poczytam.
Dobrej nocy
Pozdrawiam
Michał
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 8:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
A może wystarczy wymienić uszczelniacze zaworów i przestanie brać olej. Częsta przypadłość tych silników. Można go zrobić bez ściągania głowicy.

- Jarando
- Moderator
- Posty: 2159
- Rejestracja: 14 lip 15, 6:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Tlen: jarando
- Gender:
A podłączałeś samochód pod kompa aby sprawdzić czy nie sypie jakimiś błędami?
Stuknięte fonem
Stuknięte fonem
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 mar 15, 1:44
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Bardzo chętnie nie ściągałbym głowicy i wymienił same uszczelniacze. Ale mechanik zaradził aby zdjąć głowice i wymienić też prowadnice. Co Wy na to? Silnik na sprawdzone 190tys. przebiegu.
Co do błędów, ponoć nic nie wykazuje. Sprawdzał znany i polecany mechanik od BMW.
Co do błędów, ponoć nic nie wykazuje. Sprawdzał znany i polecany mechanik od BMW.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1499
- Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Wymieniłem same uszczelniacze zaworowe (założone ori), oczywiście bez ściągania głowicy. Dodatkowo wymieniłem też uszczelkę pod pokrywą zaworów. Mi palił ok 0,4/500 km. Po wymianie problem zniknął.piotrek1474 pisze:A może wystarczy wymienić uszczelniacze zaworów i przestanie brać olej. Częsta przypadłość tych silników. Można go zrobić bez ściągania głowicy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 mar 15, 1:44
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Taka odpowiedź mi pasuje
Czyli zakupić taki zestawik:
http://sklep.auto-voll.pl/usczelka-oryginal-bmw.html
+uszczelkę pod dekiel dla pewności?
Czy "ogólny" dobry mechanik poradzi sobie z tym tematem? Czy trzeba być specjalistą od BMW?
A myślicie, że z czasem katalizator wypali się i stanie się drożny tj. bardziej niż jest teraz? Ja dużo jeżdżę w trasach, około 70-80% przebiegów auta, więc silnik i kat są raczej dobrze dogrzane.

Czyli zakupić taki zestawik:
http://sklep.auto-voll.pl/usczelka-oryginal-bmw.html
+uszczelkę pod dekiel dla pewności?
Czy "ogólny" dobry mechanik poradzi sobie z tym tematem? Czy trzeba być specjalistą od BMW?
A myślicie, że z czasem katalizator wypali się i stanie się drożny tj. bardziej niż jest teraz? Ja dużo jeżdżę w trasach, około 70-80% przebiegów auta, więc silnik i kat są raczej dobrze dogrzane.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1499
- Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Mi ogarniał magik od BMW w Toruniu. Części też on kupował z ASO. To jest koleś, który ogarnia większość bawarek w Toruniu i okolicach. Jeżeli masz kogoś sprawdzonego to niech robi, ale jak taki sobie mechanior to ja bym się dwa razy zastanowił czy oddać mu auto.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 1 Odpowiedzi
- 358 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 6886 Odsłony
-
Ostatni post autor: Workaholic
-
- 2 Odpowiedzi
- 1156 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112