
Zacznijmy więc od początku, niedawno kupiłem samochód, przy zakupie sprzedający wspominał, że są problemy z odpalaniem bo akumulator jest słaby, nie pali na mrozie i trzeba wymienić. Dzień był akurat wyjątkowy, jak na tę porę roku, bo +7 stopni i słoneczko. Auto odpalało normalnie, podczas jazdy pukało w zawieszeniu, ale poza tym wydawało się że jest w porządku.
Teraz, kiedy temperatura spadła w okolice zera, miałem problemy z porannym odpalaniem(akumulator wymieniłem). Jak już auto odpaliłem to musiałem poczekać aż się zagrzeje, bo obroty falowały a po dodaniu gazu od razu gasło. Po rozgrzaniu nie było ani problemów z odpaleniem, ani z falowaniem, ani podczas jazdy.
Chcieliśmy zgłębić temat i zaczęliśmy auto rozkręcać. Po wyjęciu cewek i wykręceniu świec wydawało się że znaleźliśmy dwa problemy: Cewka na 3 i 4 cylindrze była zalana olejem. Szczególnie ta na 3 była w nim wręcz wykąpana. Świece też nie były najwyższej jakości.
Dziś odkręciliśmy pokrywę zaworów i uszczelka na niej nie jest problemem. Czy olej może się lać spod uszczelnienia tej tulei w którą wchodzi świeca i cewka? Tę plastikową tuleję pod 1 i 4 zaworem można wyjąć i uszczelnić, ale na 2 - 3 cylindrze nie da się tego zrobić bez dalszego rozbierania silnika i rozrządu, więc nie byliśmy w stanie sprawdzić.
Z komputera INPĄ usunąłem wcześniej wszystkie błędy, i dziś po odpaleniu i dodaniu gazu mam następujące błędy:
Kod: Zaznacz cały
2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet
274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure
2743 CDKMD01 - Misfire detection cyl.3
2745 CDKMD03 - Misfire detection cyl.2
Kilka faktów i pytań które mogą pomóc:
1. Zdążyłem wymienić świece na NSK
2. Silnik jest zalany olejem półsyntetycznym, mam już pełen syntetyk na wymianę, ale nie wiem czy jest sens wymieniać kiedy olej zalewa mi cewki. Filtr oleju nie jest jakiś super czysty, ale jest jakoś strasznie zasyfiony.
3. Silnik po zagrzaniu przełącza się na LPG, więc może to problem z doprowadzaniem paliwa?
Jeśli jest taka potrzeba udostępnię pełny raport silnika z INPY.