N42B20 - wypadanie zapłonu, falowanie obrotów
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 lut 20, 11:40
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Płock
N42B20 - wypadanie zapłonu, falowanie obrotów
Witam,
mam problem z silnikiem N42B20, E46 12.2003r. Zaczęło się od grzechotania koła zmiennych faz rozrządu na wydechu, potem doszło falowanie obrotów. Mechanik wymienił oba koła Vanosów, rozrząd, świece oraz samoregulatory luzów zaworowych. Problem grzechotania ustąpił, ale obroty nadal falują, dodatkowo od około 2,5 do 3,5 tys. obrotów silnik okropnie hałasuje. Inpa pokazuje wypadanie zapłonu, jednak dość losowo, głównie na 1 cylindrze ale czasem też na 2 i 3, bardzo rzadko na 4. Zamieniłem cewki 1 i 4, nadal to samo. Czasem też błąd pokazuje przepływomierz (odłączenie nie pomoaga, pokazuje poprawne wartości - na biegu jałowym około 8 kg/h). Na zimnym silniku objawy nie są przeszkadzające (ale słychać że wypada zapłon), im cieplejszy problem się nasila, nie da się jeździć, dojeżdżając do świateł itp. gdy obroty spadają, samochód gaśnie. Samochód ma LPG, problem występuję i na benzynie i na LPG, od wystąpienia problemów jeżdżę tylko na benzynie. Parę miesięcy temu wymieniłem odmę (separator oleju), dolot jest szczelny. Problem czasem nie występuje i silnik działa OK, ale bardzo rzadko.
Błędy z inpy:
274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure
2742 CDKMD00 - Misfire detection cyl.1
i czasem przepływomierz:
2783 CDKLM - Hot film air mass meter
mam problem z silnikiem N42B20, E46 12.2003r. Zaczęło się od grzechotania koła zmiennych faz rozrządu na wydechu, potem doszło falowanie obrotów. Mechanik wymienił oba koła Vanosów, rozrząd, świece oraz samoregulatory luzów zaworowych. Problem grzechotania ustąpił, ale obroty nadal falują, dodatkowo od około 2,5 do 3,5 tys. obrotów silnik okropnie hałasuje. Inpa pokazuje wypadanie zapłonu, jednak dość losowo, głównie na 1 cylindrze ale czasem też na 2 i 3, bardzo rzadko na 4. Zamieniłem cewki 1 i 4, nadal to samo. Czasem też błąd pokazuje przepływomierz (odłączenie nie pomoaga, pokazuje poprawne wartości - na biegu jałowym około 8 kg/h). Na zimnym silniku objawy nie są przeszkadzające (ale słychać że wypada zapłon), im cieplejszy problem się nasila, nie da się jeździć, dojeżdżając do świateł itp. gdy obroty spadają, samochód gaśnie. Samochód ma LPG, problem występuję i na benzynie i na LPG, od wystąpienia problemów jeżdżę tylko na benzynie. Parę miesięcy temu wymieniłem odmę (separator oleju), dolot jest szczelny. Problem czasem nie występuje i silnik działa OK, ale bardzo rzadko.
Błędy z inpy:
274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure
2742 CDKMD00 - Misfire detection cyl.1
i czasem przepływomierz:
2783 CDKLM - Hot film air mass meter
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10159
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zapewne klasycznie wytarty wałek mimośrodowy, odepnij wtyczkę jego czujnika (jest koło wlewu oleju) o daj znać czy problem ustąpił. Odpiąłeś cewkę przy zbiorniku lpg?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Prawdopodobne do wymiany walka dojdzie nowy przepływomierz bo o ile wiem to jego błędu nie będzie generować nic innego jak on sam bądź brak komunikacji z nim
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 lut 20, 11:40
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Płock
Witam ponownie.
niestety po drodze przyszła jeszcze usterka układu chłodzenia, ale już się z tym uporałem. Wypiąłem czujnik, niestety nie miałem jeszcze czasu zrobić jakieś dłuższej przejażdżki, ale na pierwszy rzut oka wydaje się że jest znaczna poprawa. Samochód chodzi równo, nie gaśnie, jest ok. Jednak mam pytanie czy to oznacza wytarty wałek, czy może też szwankujący silnik valvtronika, a może sam czujnik położenia tego wałka ?
niestety po drodze przyszła jeszcze usterka układu chłodzenia, ale już się z tym uporałem. Wypiąłem czujnik, niestety nie miałem jeszcze czasu zrobić jakieś dłuższej przejażdżki, ale na pierwszy rzut oka wydaje się że jest znaczna poprawa. Samochód chodzi równo, nie gaśnie, jest ok. Jednak mam pytanie czy to oznacza wytarty wałek, czy może też szwankujący silnik valvtronika, a może sam czujnik położenia tego wałka ?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10159
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wałek.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau