N42B20 Wartości przepływomierza

Bakoma
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 lut 19, 14:37
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: T

#1

Post autor: Bakoma »

Cześć, Mam krótkie pytanie, gdzyż nigdzie na żadnym forum nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi.
Sprawny przepływomierz w tym silniku jakie powinien wskazywać wartości? U mnie na rozgrzanym silniku przy 700obr/min wskazuje:
7 - 7,5 kg/h
lub
2 - 2,2g/s zależy jaki program.
A jak jest u Was?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Dobrze wskazuje, sprawdź jeszcze przy pełnym obciążeniu na trzecim biegu, pod koniec skali obrotomierza.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#3

Post autor: adi3d »

W inpa na jałowym mi wskazuje ok 10kg ale mam minimalnie obroty podniesione
Bakoma
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 lut 19, 14:37
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: T

#4

Post autor: Bakoma »

Przy 6500obr/min wartość wskazuje 112-115 g/s, jednorazowo wskazało 118g/s.

Ogólnie to mam problem ze zbyt uboga mieszanka. Błędy P0171 i P0174. Wyskakują po przejechaniu okolo 100km. Po usunięciu błędów do około 2500obr/min jest szarpanie na 1,2,3 biegu, a jak juz jest bliżej tych przejechanych 100km wtedy szarpnie coraz mniej aż do wywalenia błędów.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Pod obciążeniem ok, masz lpg? Wolne obroty były bez klimy, nawiewu, radia itp.?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bakoma
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 lut 19, 14:37
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: T

#6

Post autor: Bakoma »

Nie mam lpg. Na wolnych obrotach chodził bez klimy, bez radia, bez nawiewu, bez niczego.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Szukaj nieszczelności w dolocie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#8

Post autor: adi3d »

Te wartości patrzysz w inpa? Bo jak tak to pod obciążeniem masz 1/3 tego co mi pokazuje
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Zwróć uwagę na jednostkę :roll:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Bakoma
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 23 lut 19, 14:37
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: T

#10

Post autor: Bakoma »

Dolot szczelny, sprawdzony dymem.
Przy okazji ciśnienie na listwie wtryskowej wynosiło ze 3,2bar na odpalonym silniku ("tester" do zmierzenia ciśnienia był dorabiany)
Bawiłem się aplikacjami na androida do diagnostyki i zaciekawiły mnie dwie rzeczy.
Pierwsza to wykres przepływomierza podczas przyspieszania. Między 1000-2500obr/min jest widoczny na wykresie skok. Masa powietrza rośnie nagle jest odczuwalny i widoczny na wykresie spadek, takie jakby zadławienie i znow rośnie.
Druga to korekty krótkoterminowe i długoterminowe.
Po skasowaniu błędów są zerowe. Potem z czasem rosną a szarpanie samochoden sie zmniejsza. Tak mniej wiecej przez 100km aż do wywalenia błędów P0171 i P0174 gdzie korekty długoterminowe wynoszą wtedy 25% na obu bankach.
Ktoś ma jakiś pomysł o co chodzi?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”