N42b20 Ubytki oleju (Kapiący olej ..!)

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Palec11 »

1.Ile wchodzi oleju do N42B20 ? (4,25 l ? )

2.Od wymiany oleju zrobiłem około 1200km (Olej Motul 8100 X-Clean+ 5W30) i mam pół bagnetu oleju (to raczej nie jest normalne) w czym może tkwić problem ?? (Podejrzewam że może być gdzieś wyciek oleju (uszczelniałem pompe Vacum i robiona była uszczelka pokrywy zaworów) ale to zweryfikuje jeszcze u mechaników )

Jeśli nie ma żadnego wycieku oleju to co to może być czym się zainteresować ? (Wiem że te silniki biorą olej bla bla bla ale z tego co mi się wydaje powinny to być naprawdę niewielkie ilości że od wymiany do wymiany nie powinienem się martwić że oleju nie ma)
Ostatnio zmieniony 15 lis 16, 9:23 przez Palec11, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
harus
Bywalec forum
Posty: 139
Rejestracja: 13 kwie 14, 22:02
BMW: E46 316i N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: SJZ

#2

Post autor: harus »

Standardowa przypadłość silników n42 - do wymiany uszczelniacze zaworowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

A ile taka wymiana kosztuje może ktoś się orientuje ? Dodam również że chwile po odpaleniu leci biały dym z rury ale jak sinik się rozgrzeje przestaje.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Palec11 pisze:A ile taka wymiana kosztuje może ktoś się orientuje ? Dodam również że chwile po odpaleniu leci biały dym z rury ale jak sinik się rozgrzeje przestaje.
Raczej na bank uszczelniacze a kosztuje coś koło chyba tysiaca jeśli się nie mylę i też zależy czy znajdzie,iesz magika który wymieni je bez ściągania głowicy czy ze ściąganiem to wtedy pewnie koszty wzrosną napis pw do kolegi waldek1978 on to przerabiał u siebie .
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

Ehh czyli widzę czeka mnie kolejna poważna robota przy aucie ... A na co jeszcze zwrócić uwagę ??
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#6

Post autor: Samniewiemkto »

Jeśli chodzi o idpowiedz na twoje pytanie
Wpisujesz w Google bmw vin
Jako druga pokaże się strona etc.cc. wchodzisz wpisujesz 7 ostatnich znaków z vin i pokaże Ci dokładnie ile płynów wchodzi do czego. Silnik skrzynia układ chłodzenia itd.
Awatar użytkownika
harus
Bywalec forum
Posty: 139
Rejestracja: 13 kwie 14, 22:02
BMW: E46 316i N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: SJZ

#7

Post autor: harus »

Palec11 pisze:Ehh czyli widzę czeka mnie kolejna poważna robota przy aucie ... A na co jeszcze zwrócić uwagę ??
Jaki masz przebieg? Jak będziesz robił uszczelniacze, to warto sprawdzić rozrząd. Ślizgi, łańcuch, napinacz, vanosy, wałek valvetronica. Właściwie, to napinacz powinieneś mimo wszystko wymienić. No chyba, że już wymieniałeś.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#8

Post autor: waldek1978 »

WKRENTEK77 pisze:
Palec11 pisze:A ile taka wymiana kosztuje może ktoś się orientuje ? Dodam również że chwile po odpaleniu leci biały dym z rury ale jak sinik się rozgrzeje przestaje.
Raczej na bank uszczelniacze a kosztuje coś koło chyba tysiaca jeśli się nie mylę i też zależy czy znajdzie,iesz magika który wymieni je bez ściągania głowicy czy ze ściąganiem to wtedy pewnie koszty wzrosną napis pw do kolegi waldek1978 on to przerabiał u siebie .
WKRENTEK77, tak jest, wymieniałem uszczelniacze zaworów bez ściągania głowicy. Uszczelniacze ori to koszt trochę ponad 200 zł, robocizna 1100 zł. Od razu wymieniłem też uszczelkę pokrywy zaworów. :)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: Palec11 »

Przebiegu mam na liczniku 205 realny wydaje mi się że z 250 tysięcy wiem że rozrząd był wymieniany kompletny w latach 2002-2010
A tak z ciekawości ile kosztuje kapitalny remont ? Coś mi kumpel wspominał o tym że może się to kapitalnym skończyć (akurat się rozchorował i nie mogę mu auta podstawić żeby zerkną a ja szczerze mówiąc boje się że koszty będą ogromne (myślał bym o przejściu na jakieś R6 ale że mam automat to koszty już kosmiczne bd...
EDIT: NIE PISZ POSTA POD POSTEM!!!
radekt51
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 26 paź 16, 16:31
BMW: 316TI N42
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sierpc

#10

Post autor: radekt51 »

1250zł zapłaciłem za wymianę uszczelniaczy, pierścieni, 2 rolek paska, 1 ślizgu łańcucha i coś tam jeszcze. Zużycie oleju żadne. mechanik stwierdził że 80% spalanego oleju to wina uszczelniaczy bo były w fatalnej kondycji
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”