N42B20 Rozrząd/vanosy

WGR0
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 8 paź 17, 13:48
BMW: Black E46 Benzin Only
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Tak

#1

Post autor: WGR0 »

Witam . Postaram się odpowiedzieć jak najkrócej .
Silnik n42b20 brał olej : wymieniony 10k km i wlane 2l i już brakuje .Były lekkie wycieki ale po dobrym nagrzaniu dymił . Uszczelniacze do wymiany .
Po przegazowaniu do 6k pracował na 3cylindry przez jakieś 15s . Tak samo przy rzruchu z zimnego . Do wymiany wałek walvetronic .
Skoro już rozbieramy to od razu łańcuch i napinacze też by wypadało .
Dzień 1: rozkręcamy szukamy miejsc na blokady na wałki są , pasują , z przodu też na talerzyki ciaskno ale pasuje .Blokady wału nie ma .. ( pewnie gmp to rozkręcamy dalej )
Dzień 2: wszystko rozkręcone do końca wałki wyciągnięte wymieniamy uszczelniacze ( nigdy tego nie robiłem idzie mozolnie ale cały czas do przodu zrobiłem 4 .. jeszcze 12
Dzień 3 : wpadł zawór do głowicy :O ... wyciągneliśmy ( wierzcie lub nie ) uszcelniacze wymienione
Dzień 4 : montuje wydechowy wałek , ssący montuję w podstawę valvetronica z innego silnika bo kupiłem podstaweę z wałkiem mimośrodowym .
Wkładam rozrząd i wszystko do kupy
Dzień 5 : Ustawiamy wałki na blokady wał idealnie w gmp ( bez zegara ale oczy mamy ) z 5x dla pewności .Napinacz pokrywa do kupy wszystko .
Reeeeszta dni ( z kolejne 5 ) : Odpalamy kaszana straszna silnik kosiarka , przy trzymaniu na 2k rmp chodzi lekko wypadają zapłony . Błedy z obu wałków czyli rozrząd przestawiony .
Rozkręcamy a jeden wałek względem drugiego przestawiony , czyli przestawia sie na wałkach nie na wale ( na wale oba były by przestawione tyle samo )
Składamy jeszcze raz ( doczytujemy że wałki 25Nm + 2x 90st , tak też dokręcamy ( wał ponad 300NM był od razu )
Odpalamy i to samo błędy i tak jeszcze z 5 prób ....
Wydechowy przestawia sie o około 15st ( naocznie ) a ssący z 35
Wyczytałem żeby poodpalać kilka razy żeby naszło olejem .
Pomogło troszeczke ,auto potrafiło już utrzymać bieg jałowy ale mułowate nierówno pracuje .
Wałki znowu przestawione myśl że skoro ssący dużo sie przestawia to ta podstawa z wałkiem jest ciasna . Przerzuciliśmy wałek na moją org podstawe . To samo .Ale wywala błąd tylko ssącego . Kolejna próba błedy obu wałków .

Wkońcu nowe świece i badanie komprechy , na każdym ponad 14bar
To samo równiej ale to samo .
Przyjrzeliśmy sie vanosom , i kręcąc czasami potrafi zatrzymać sie talerzyk z całym wałkiem na chwile i rozrząd sie przestawia , kręcąc dalej rozrząd schodzi sie tak jak być powinien . Po odpaleniu rozchodzi sie dalej .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tak gdzie jest 77 i 120 przy innuch próbach było też 120 i 80 przy odpaleniu ( nierówna praca ) i po chwili 120 i 100 i już rowno pracował .
Czy to uszkodzone vanosy ?
jcvda
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 16, 19:26
BMW: E46 M54B30
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków

#2

Post autor: jcvda »

Raczej nie vanosy, robiłem ten silnik u siebie i tobie się rozrząd przestawia, widocznie coś źle założone, ustawione itp. Trza po skreceniu blokad 2 razy na sucho wałem obrócić i zobaczyć gdzie i czy się przestawia. Łańcuch naprężany odpowiednio przed dokręcaniem kół vanosy? Sprężyna założona na wałek?
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#3

Post autor: Spectron »

Uważaj na wałmi balansowe bo Ci sie przestawia i beda cyrki. Ustaw na zegar gmp i tak jak kolega napisal obroc walem. Czy wymieniasz rozrząd z kołem na wale? Dobrze dokrecasz kolo pasowe od wału korbowego? Jak nie dokrecisz mocno to Ci sie rozjedzie zawsze.

Dwa, zrobiles uszelniacze ok. Pierscienie też masz do roboty ;) dalej bedzie palil olej na wolnych obrotach
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

Pierscienie w tych silnikach sa do wymiany jesli dlugo byly robione dolewki z powodu uszczelniaczy i nie byly one wymienione.
Co do walkow balansujacych one sa spiete ze soba zebatkami w pompie oleju wiec raczej niemozliwe jest je przestawic przy wymianie rozrzadu.

O co chodzi ze nie ma blokady walu?
Skoro vanosy sie przestawiaja to daj nowe sruby, od czegos trzeba zaczac.
Obrazek
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#5

Post autor: Spectron »

Broder u mnie po wymianie rozrządu wałki balansowe się przestawiły o 180 stopni.
Zgadza sie ;) na wolnych obrotach mozna sprawdzić czy pali.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”