N42B20 rosnące obroty

Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#1

Post autor: Tomos »

Witajcie, od niedawna jestem użytkownikiem E46 z silnikiem 2.0 N42 i borykam się (z tego co wyczytałem) z typowymi usterkami. Mianowicie: uszczelniacze zaworowe do wymiany: odma zrobiona, a pali dalej olej. Ale co mnie zastanawia to rosnące obroty od 900 do 1600 obr/min po rozgrzaniu silnika do temp roboczej. Do tej pory miałem rozwaloną gumę za przepływką - wymienione. Zrobiłem małą dziurkę w samej przepływce - nic to nie dało. Wyczytałem, że wymiana tego serwomotorka od valvetronica może pomóc i jego adaptacja (mam nowy). Błędów brak, mam inpę. Co ciekawe jak jeździłem z pękniętą gumą to takiego czegoś nie było, ale falował 500-750 obr/min. :help:

Edit:

Przeszukałem już chyba pół googla i ile tematów tyle rozwiązań i opinii :(
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#2

Post autor: Spectron »

A czemu twierdzisz ze uszczelniacze? Jak falują to możesz mieć pierścienie do roboty...
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#3

Post autor: Tomos »

No jakby pierścienie poszły to by dymiło cały czas, a tak postoi 10 min, depnie się gazu to zakopci chwile i przestaje. Poza tym chyba przy pierścieniach nie falują obroty? ;>
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#4

Post autor: Spectron »

Moga falowac przy pierscieniach, zaworach i uszczelce. Na zimnym dymi? Jak dlugo? Masz moze jakis filmik na zimnym rozruchu? Sprawdz swiece i przewody odmy, sama gola odma nie zawsze jest ratunkiem.
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#5

Post autor: Tomos »

Na zimnym praktycznie nie dymi, jak było zimniej owszem dymił na siwo póki się nie rozgrzał. Przy odmie wymieniałem też wąż ten co idzie nad kolektorem, a reszta wydawał się ok. Świece na pewno do wymiany. mam dokładnie to samo co na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=sbfiWRq-B1Y
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: rysiektr »

Spectrom z całym szacunkiem ale widziałeś jak pracuje silnik jak ma pierścienie jak żyletki, wypalone zawory albo wywalona uszczelkę pod głowicą? Na pewno nie tylko faluje, ale tym się jechać nie da i masz 100 mln błędów w sterowniku ze skladu mieszanki. Z reszta bardzo larwo to zweryfikować robiąc próbę olejowa.
Tomos zmień uszczelniacze, uszczelkę pokrywy zaworów i oring bagnetu, zapewne standardowo już jest plastikowy i tamtędy ssie lewe powietrze. Wrzuć jeszcze screena z inpy na pracującym silniku z analog 3 i analog 4, będzie widać mniej więcej co jest grane.
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#7

Post autor: Tomos »

Uszczelniacze na pewno pójdą na śmietnik, ale myślę nad zrzuceniem czapy żeby to miało ręce i nogi, to przy okazji uszczelka dekla wjedzie no i tak jak piszesz bagnetu. No i ten serwomotorek jak i tak już mam nowy. Jutro wrzucę screeny z inpy, bo dzisiaj już późno.
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#8

Post autor: Sikormen94 »

Adaptacje kasowałeś po wymianie gumy ?

U mnie była dokładnie ta sama historia i chyba skasowanie adaptacji pomogła, albo odpięcie i podpięcie wtyczek od przepływomierza i przepustnicy.

Już nie pamiętam ale to była jakaś taka właśnie błachostka.

Co do brania oleju to pewnie uszczelniacze.

Kupiłes już serwomotor ? Według mnie niepotrzebnie.
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#9

Post autor: Spectron »

rysiektr pisze:Spectrom z całym szacunkiem ale widziałeś jak pracuje silnik jak ma pierścienie jak żyletki, wypalone zawory albo wywalona uszczelkę pod głowicą? Na pewno nie tylko faluje, ale tym się jechać nie da i masz 100 mln błędów w sterowniku ze skladu mieszanki. Z reszta bardzo larwo to zweryfikować robiąc próbę olejowa.
Tomos zmień uszczelniacze, uszczelkę pokrywy zaworów i oring bagnetu, zapewne standardowo już jest plastikowy i tamtędy ssie lewe powietrze. Wrzuć jeszcze screena z inpy na pracującym silniku z analog 3 i analog 4, będzie widać mniej więcej co jest grane.
Tak bo w innym aucie robiliśmy auto z zapieczonym pierscieniem olejowym. Normalnie trzymał ciśnienie troche mniejsze o około 0,5. Miał moc a spalał masę oleju. Są 3 pierścienie na tłoku. Jak uszczelniający nie padł i zgarniający to będzie normalnie jeździć w miarę.

Rysiek, może masz wiedzę i odpowiesz na pytanie? Olej nie wycieka, uszczelniacze zrobione, pierscienie nie puszczają oleju, a olej ubywa w prędkości 1000ml na 1500km. Brak dymienia z rury, trzyma ciśnienie na wszystkich cylindrach, nowa uszczelka pod głowicą, nie falują obroty, jest moc:)

Kolego, zrób głowicę w 1000 się zmieścisz ze wszystkim, tylko niech Ci to zrobi ktoś dobrze i kompleksowo, sprawdz sobie gniazda zaworowe też dla rzetelności naprawy i spokojnej głowy.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: rysiektr »

Wiedze jakąś mam bo własnymi rękoma robię swapy i generalne remonty silników. Nie jestem alfa i omega ale standardem w n42 są uszczelniacze, pierścienie rzadzej choć tez znam taki przpadek.
Jeśli uklad tlokowo pierścieniowy jest ok, glowica ani blok nie jest pekniety a uszczelniacze i prowadnice cale to może wciągać jedynie odma jak w słynnych 2.0 20v z grupy vag, gdzie silnik jest spir...ny konstrukcyjnie i nawet remonty nie pomagają ma branie oleju.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”