N42B20 rosnące obroty
- Tomos
- Bywalec forum
- Posty: 93
- Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
- BMW: E46 sedan 318i N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Oleśnica
Witajcie, od niedawna jestem użytkownikiem E46 z silnikiem 2.0 N42 i borykam się (z tego co wyczytałem) z typowymi usterkami. Mianowicie: uszczelniacze zaworowe do wymiany: odma zrobiona, a pali dalej olej. Ale co mnie zastanawia to rosnące obroty od 900 do 1600 obr/min po rozgrzaniu silnika do temp roboczej. Do tej pory miałem rozwaloną gumę za przepływką - wymienione. Zrobiłem małą dziurkę w samej przepływce - nic to nie dało. Wyczytałem, że wymiana tego serwomotorka od valvetronica może pomóc i jego adaptacja (mam nowy). Błędów brak, mam inpę. Co ciekawe jak jeździłem z pękniętą gumą to takiego czegoś nie było, ale falował 500-750 obr/min.
Edit:
Przeszukałem już chyba pół googla i ile tematów tyle rozwiązań i opinii
Edit:
Przeszukałem już chyba pół googla i ile tematów tyle rozwiązań i opinii
- Tomos
- Bywalec forum
- Posty: 93
- Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
- BMW: E46 sedan 318i N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Oleśnica
No jakby pierścienie poszły to by dymiło cały czas, a tak postoi 10 min, depnie się gazu to zakopci chwile i przestaje. Poza tym chyba przy pierścieniach nie falują obroty? ;>
-
- Bywalec forum
- Posty: 273
- Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
- BMW: E46 318i N42B20
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Stalowa Wola
Moga falowac przy pierscieniach, zaworach i uszczelce. Na zimnym dymi? Jak dlugo? Masz moze jakis filmik na zimnym rozruchu? Sprawdz swiece i przewody odmy, sama gola odma nie zawsze jest ratunkiem.
- Tomos
- Bywalec forum
- Posty: 93
- Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
- BMW: E46 sedan 318i N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Oleśnica
Na zimnym praktycznie nie dymi, jak było zimniej owszem dymił na siwo póki się nie rozgrzał. Przy odmie wymieniałem też wąż ten co idzie nad kolektorem, a reszta wydawał się ok. Świece na pewno do wymiany. mam dokładnie to samo co na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=sbfiWRq-B1Y
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Spectrom z całym szacunkiem ale widziałeś jak pracuje silnik jak ma pierścienie jak żyletki, wypalone zawory albo wywalona uszczelkę pod głowicą? Na pewno nie tylko faluje, ale tym się jechać nie da i masz 100 mln błędów w sterowniku ze skladu mieszanki. Z reszta bardzo larwo to zweryfikować robiąc próbę olejowa.
Tomos zmień uszczelniacze, uszczelkę pokrywy zaworów i oring bagnetu, zapewne standardowo już jest plastikowy i tamtędy ssie lewe powietrze. Wrzuć jeszcze screena z inpy na pracującym silniku z analog 3 i analog 4, będzie widać mniej więcej co jest grane.
Tomos zmień uszczelniacze, uszczelkę pokrywy zaworów i oring bagnetu, zapewne standardowo już jest plastikowy i tamtędy ssie lewe powietrze. Wrzuć jeszcze screena z inpy na pracującym silniku z analog 3 i analog 4, będzie widać mniej więcej co jest grane.
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
- Tomos
- Bywalec forum
- Posty: 93
- Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
- BMW: E46 sedan 318i N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Oleśnica
Uszczelniacze na pewno pójdą na śmietnik, ale myślę nad zrzuceniem czapy żeby to miało ręce i nogi, to przy okazji uszczelka dekla wjedzie no i tak jak piszesz bagnetu. No i ten serwomotorek jak i tak już mam nowy. Jutro wrzucę screeny z inpy, bo dzisiaj już późno.
-
- Bywalec forum
- Posty: 130
- Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
- BMW: e46 316i lift
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto: Namyslow
Adaptacje kasowałeś po wymianie gumy ?
U mnie była dokładnie ta sama historia i chyba skasowanie adaptacji pomogła, albo odpięcie i podpięcie wtyczek od przepływomierza i przepustnicy.
Już nie pamiętam ale to była jakaś taka właśnie błachostka.
Co do brania oleju to pewnie uszczelniacze.
Kupiłes już serwomotor ? Według mnie niepotrzebnie.
U mnie była dokładnie ta sama historia i chyba skasowanie adaptacji pomogła, albo odpięcie i podpięcie wtyczek od przepływomierza i przepustnicy.
Już nie pamiętam ale to była jakaś taka właśnie błachostka.
Co do brania oleju to pewnie uszczelniacze.
Kupiłes już serwomotor ? Według mnie niepotrzebnie.
-
- Bywalec forum
- Posty: 273
- Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
- BMW: E46 318i N42B20
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Stalowa Wola
Tak bo w innym aucie robiliśmy auto z zapieczonym pierscieniem olejowym. Normalnie trzymał ciśnienie troche mniejsze o około 0,5. Miał moc a spalał masę oleju. Są 3 pierścienie na tłoku. Jak uszczelniający nie padł i zgarniający to będzie normalnie jeździć w miarę.rysiektr pisze:Spectrom z całym szacunkiem ale widziałeś jak pracuje silnik jak ma pierścienie jak żyletki, wypalone zawory albo wywalona uszczelkę pod głowicą? Na pewno nie tylko faluje, ale tym się jechać nie da i masz 100 mln błędów w sterowniku ze skladu mieszanki. Z reszta bardzo larwo to zweryfikować robiąc próbę olejowa.
Tomos zmień uszczelniacze, uszczelkę pokrywy zaworów i oring bagnetu, zapewne standardowo już jest plastikowy i tamtędy ssie lewe powietrze. Wrzuć jeszcze screena z inpy na pracującym silniku z analog 3 i analog 4, będzie widać mniej więcej co jest grane.
Rysiek, może masz wiedzę i odpowiesz na pytanie? Olej nie wycieka, uszczelniacze zrobione, pierscienie nie puszczają oleju, a olej ubywa w prędkości 1000ml na 1500km. Brak dymienia z rury, trzyma ciśnienie na wszystkich cylindrach, nowa uszczelka pod głowicą, nie falują obroty, jest moc:)
Kolego, zrób głowicę w 1000 się zmieścisz ze wszystkim, tylko niech Ci to zrobi ktoś dobrze i kompleksowo, sprawdz sobie gniazda zaworowe też dla rzetelności naprawy i spokojnej głowy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Wiedze jakąś mam bo własnymi rękoma robię swapy i generalne remonty silników. Nie jestem alfa i omega ale standardem w n42 są uszczelniacze, pierścienie rzadzej choć tez znam taki przpadek.
Jeśli uklad tlokowo pierścieniowy jest ok, glowica ani blok nie jest pekniety a uszczelniacze i prowadnice cale to może wciągać jedynie odma jak w słynnych 2.0 20v z grupy vag, gdzie silnik jest spir...ny konstrukcyjnie i nawet remonty nie pomagają ma branie oleju.
Jeśli uklad tlokowo pierścieniowy jest ok, glowica ani blok nie jest pekniety a uszczelniacze i prowadnice cale to może wciągać jedynie odma jak w słynnych 2.0 20v z grupy vag, gdzie silnik jest spir...ny konstrukcyjnie i nawet remonty nie pomagają ma branie oleju.
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 8252 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: H0nnib0l
-
- 13 Odpowiedzi
- 16266 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mati1995g
-
- 3 Odpowiedzi
- 8429 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 7 Odpowiedzi
- 3728 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 2 Odpowiedzi
- 1629 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 972 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 6 Odpowiedzi
- 1979 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 2816 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dominik_E46
-
- 1 Odpowiedzi
- 1277 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 4 Odpowiedzi
- 1259 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112