N42B20 rosnące obroty
- Tomos
- Bywalec forum
- Posty: 93
- Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
- BMW: E46 sedan 318i N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Oleśnica
Uszczelniacze na bank, bo dzisiaj zakopcił po 2 dniach postoju, tak samo po 10 min na biegu jałowym. Ale nie o tym temat!
Adaptacje kasowałem, nawet teraz dla pewności - nic to nie dało. Odłączyłem na chwile ten serwomotorek, oczywiście silnik zakulał ale chodził w miarę równo i nie rosły mu obroty, (błędy się pokazały to wiadomo, ale tak to błędów brak). Podłączyłem z powrotem, EML nie zgasło chwilę się dopasował i zaraz zaczął wariować z obrotami. Poniżej wklejam screeny z inpy.
https://zapodaj.net/627bb051db3b0.jpg.html
https://zapodaj.net/a2db35021d5b4.jpg.html
https://zapodaj.net/5371227d714df.jpg.html
https://zapodaj.net/65de8db740027.jpg.html
Analog3 coś u mnie nie działa
Adaptacje kasowałem, nawet teraz dla pewności - nic to nie dało. Odłączyłem na chwile ten serwomotorek, oczywiście silnik zakulał ale chodził w miarę równo i nie rosły mu obroty, (błędy się pokazały to wiadomo, ale tak to błędów brak). Podłączyłem z powrotem, EML nie zgasło chwilę się dopasował i zaraz zaczął wariować z obrotami. Poniżej wklejam screeny z inpy.
https://zapodaj.net/627bb051db3b0.jpg.html
https://zapodaj.net/a2db35021d5b4.jpg.html
https://zapodaj.net/5371227d714df.jpg.html
https://zapodaj.net/65de8db740027.jpg.html
Analog3 coś u mnie nie działa
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Nie dziala bo masz pewnie 2 sondy jak ja i stad wywala bledy, ale zrób screena mimo to. Na tych póki co wszystko ok.
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Bywalec forum
- Posty: 273
- Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
- BMW: E46 318i N42B20
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Stalowa Wola
Odma cała nowa z wężami, ma niecałe 3 miesiące ori bmw... Ale przez odme ubywałoby oleju? 1l w takim tempie? I jak? Którędy mógłby uchodzić olej? Przy odmie, silnik chodziłby cieżko może, albo przynajmniej nierówno.rysiektr pisze:Wiedze jakąś mam bo własnymi rękoma robię swapy i generalne remonty silników. Nie jestem alfa i omega ale standardem w n42 są uszczelniacze, pierścienie rzadzej choć tez znam taki przpadek.
Jeśli uklad tlokowo pierścieniowy jest ok, glowica ani blok nie jest pekniety a uszczelniacze i prowadnice cale to może wciągać jedynie odma jak w słynnych 2.0 20v z grupy vag, gdzie silnik jest spir...ny konstrukcyjnie i nawet remonty nie pomagają ma branie oleju.
Tomos, ja miałem tak że różnie chodziły obroty z tym że u mnie przepływomierz padł wtedy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Czyli wymienialiscie odme? Napisz dokladnie co robiliscie w silniku to postaram sie pomoc.
Dolot jest suchy? Pierscienie nie sa za cienkie? Rowki w tlokach sa czyste bez nagaru?
Co do falowania obrotow, kup zmywacz do hamulcy w sprayu, odpal samochod i psikaj po dolocie, po koletorze ssacym, jesli zacznie podbijac obroty, nierowno pracowac, to znaczy ze masz nieszczelnosc. Ja tak u siebie namierzylem, ze mi ssie lewe powietrze przy wkretkach od lpg w kolekorze i falowaly mi wolne obroty.
Dolot jest suchy? Pierscienie nie sa za cienkie? Rowki w tlokach sa czyste bez nagaru?
Co do falowania obrotow, kup zmywacz do hamulcy w sprayu, odpal samochod i psikaj po dolocie, po koletorze ssacym, jesli zacznie podbijac obroty, nierowno pracowac, to znaczy ze masz nieszczelnosc. Ja tak u siebie namierzylem, ze mi ssie lewe powietrze przy wkretkach od lpg w kolekorze i falowaly mi wolne obroty.
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Możesz podesłać filmik z pracy silnika i INPĄ ustawioną na anolog 4 ???
Coś mi się rzuciło w oczy, ale chciałbym to potwierdzić.
Ważne aby silnik był rozgrzany do temp "roboczej".
Coś mi się rzuciło w oczy, ale chciałbym to potwierdzić.
Ważne aby silnik był rozgrzany do temp "roboczej".
- Tomos
- Bywalec forum
- Posty: 93
- Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
- BMW: E46 sedan 318i N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Oleśnica
Wrzucam screena z analog 3.
https://zapodaj.net/181b40f6818ca.bmp.html
Dodam jeszcze, że na włączonej klimie wszystko jest ok, zero falowania. No i wyrzucił mi dzisiaj błąd 272C. Tak się zastanawiam czy to czasem nie przez ten olej co uszczelniacze puszczają i zaburzają skład mieszanki. Filmik wrzucę później.
Nieszczelności w dolocie nie mam.
https://zapodaj.net/181b40f6818ca.bmp.html
Dodam jeszcze, że na włączonej klimie wszystko jest ok, zero falowania. No i wyrzucił mi dzisiaj błąd 272C. Tak się zastanawiam czy to czasem nie przez ten olej co uszczelniacze puszczają i zaburzają skład mieszanki. Filmik wrzucę później.
Nieszczelności w dolocie nie mam.
Ostatnio zmieniony 22 maja 16, 18:39 przez Tomos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 273
- Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
- BMW: E46 318i N42B20
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Stalowa Wola
Wymienione uszczelniacze - czyli cała głowica zrobiona. Odma, przewody, pierścienie są niezużyte bo miałem nowe do porównania. Jak otwierałem silnik to był bez nagaru Uszczelniony - wszystkie uszczelki zmienione tam gdzie zaczynało się nawet pocić, więc auto teraz jest suche. Myty silnik i brak wycieków. Po świecach nie widać by palił olej. Cylindry nie porysowane. Uszczelki w dolocie i wylocie zmienione. Nowy czujnik położenia wału, nowa chłodnica i przewody. Wszystko zrobione na lata ale olej pochłania....rysiektr pisze:Czyli wymienialiscie odme? Napisz dokladnie co robiliscie w silniku to postaram sie pomoc.
Dolot jest suchy? Pierscienie nie sa za cienkie? Rowki w tlokach sa czyste bez nagaru?
Co do falowania obrotow, kup zmywacz do hamulcy w sprayu, odpal samochod i psikaj po dolocie, po koletorze ssacym, jesli zacznie podbijac obroty, nierowno pracowac, to znaczy ze masz nieszczelnosc. Ja tak u siebie namierzylem, ze mi ssie lewe powietrze przy wkretkach od lpg w kolekorze i falowaly mi wolne obroty.
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
ok, a szczelinomierzem pomierzyłeś pierścienie? Zdejmowałeś pierścienie? Nie było nagaru w rowkach?
a jak wymienialiście uszczelniacze, to zakładaliście na zawór tego kondonika, żeby nie "skaleczyć" nowych uszczelniaczy? Bo kolega raz zrobił bez tego, wiec 2 raz musiał gratis uszczelniacze wymieniać..
a jak wymienialiście uszczelniacze, to zakładaliście na zawór tego kondonika, żeby nie "skaleczyć" nowych uszczelniaczy? Bo kolega raz zrobił bez tego, wiec 2 raz musiał gratis uszczelniacze wymieniać..
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
- Tomos
- Bywalec forum
- Posty: 93
- Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
- BMW: E46 sedan 318i N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Oleśnica
Nie chce przeszkadzać w dyskusji, ale mój temat nie jest o o remoncie silnika kolegi Spectrom, tylko o moim falowaniu. BTW dodam że muszę zrobić też wyciek z miski...
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Sorry, że śmiecimy w temacie, po analog 3 widać , że masz trochę za ubogą mieszankę, chyba, że screen nie był robiony na rozgrzanym silniku na wolnych obr...Tomos pisze:Nie chce przeszkadzać w dyskusji, ale mój temat nie jest o o remoncie silnika kolegi Spectrom, tylko o moim falowaniu. BTW dodam że muszę zrobić też wyciek z miski...
Lewego powietrza nie widać, czyli nie masz dziury ale ten silnik jest bardzo wrażliwy na choćby minimalne nieszczelności, czego komputer nie pokaże ani w adaptacjach za bardzo nie będzie widać.
Psikałeś po dolocie i kolektorze zmywaczem jak Ci mówiłem?
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 8252 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: H0nnib0l
-
- 13 Odpowiedzi
- 16266 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mati1995g
-
- 3 Odpowiedzi
- 8429 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 7 Odpowiedzi
- 3728 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 2 Odpowiedzi
- 1629 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 972 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 6 Odpowiedzi
- 1979 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 2816 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dominik_E46
-
- 1 Odpowiedzi
- 1277 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 4 Odpowiedzi
- 1259 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112