N42B20 rosnące obroty

Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#11

Post autor: Tomos »

Uszczelniacze na bank, bo dzisiaj zakopcił po 2 dniach postoju, tak samo po 10 min na biegu jałowym. Ale nie o tym temat!

Adaptacje kasowałem, nawet teraz dla pewności - nic to nie dało. Odłączyłem na chwile ten serwomotorek, oczywiście silnik zakulał ale chodził w miarę równo i nie rosły mu obroty, (błędy się pokazały to wiadomo, ale tak to błędów brak). Podłączyłem z powrotem, EML nie zgasło chwilę się dopasował i zaraz zaczął wariować z obrotami. Poniżej wklejam screeny z inpy.

https://zapodaj.net/627bb051db3b0.jpg.html
https://zapodaj.net/a2db35021d5b4.jpg.html
https://zapodaj.net/5371227d714df.jpg.html
https://zapodaj.net/65de8db740027.jpg.html

Analog3 coś u mnie nie działa
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#12

Post autor: rysiektr »

Nie dziala bo masz pewnie 2 sondy jak ja i stad wywala bledy, ale zrób screena mimo to. Na tych póki co wszystko ok.
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#13

Post autor: Spectron »

rysiektr pisze:Wiedze jakąś mam bo własnymi rękoma robię swapy i generalne remonty silników. Nie jestem alfa i omega ale standardem w n42 są uszczelniacze, pierścienie rzadzej choć tez znam taki przpadek.
Jeśli uklad tlokowo pierścieniowy jest ok, glowica ani blok nie jest pekniety a uszczelniacze i prowadnice cale to może wciągać jedynie odma jak w słynnych 2.0 20v z grupy vag, gdzie silnik jest spir...ny konstrukcyjnie i nawet remonty nie pomagają ma branie oleju.
Odma cała nowa z wężami, ma niecałe 3 miesiące ori bmw... Ale przez odme ubywałoby oleju? 1l w takim tempie? I jak? Którędy mógłby uchodzić olej? Przy odmie, silnik chodziłby cieżko może, albo przynajmniej nierówno.

Tomos, ja miałem tak że różnie chodziły obroty z tym że u mnie przepływomierz padł wtedy.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: rysiektr »

Czyli wymienialiscie odme? Napisz dokladnie co robiliscie w silniku to postaram sie pomoc.
Dolot jest suchy? Pierscienie nie sa za cienkie? Rowki w tlokach sa czyste bez nagaru?
Co do falowania obrotow, kup zmywacz do hamulcy w sprayu, odpal samochod i psikaj po dolocie, po koletorze ssacym, jesli zacznie podbijac obroty, nierowno pracowac, to znaczy ze masz nieszczelnosc. Ja tak u siebie namierzylem, ze mi ssie lewe powietrze przy wkretkach od lpg w kolekorze i falowaly mi wolne obroty.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#15

Post autor: MARC »

Możesz podesłać filmik z pracy silnika i INPĄ ustawioną na anolog 4 ???

Coś mi się rzuciło w oczy, ale chciałbym to potwierdzić.
Ważne aby silnik był rozgrzany do temp "roboczej".
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#16

Post autor: Tomos »

Wrzucam screena z analog 3.
https://zapodaj.net/181b40f6818ca.bmp.html

Dodam jeszcze, że na włączonej klimie wszystko jest ok, zero falowania. No i wyrzucił mi dzisiaj błąd 272C. Tak się zastanawiam czy to czasem nie przez ten olej co uszczelniacze puszczają i zaburzają skład mieszanki. Filmik wrzucę później.

Nieszczelności w dolocie nie mam.
Ostatnio zmieniony 22 maja 16, 18:39 przez Tomos, łącznie zmieniany 1 raz.
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#17

Post autor: Spectron »

rysiektr pisze:Czyli wymienialiscie odme? Napisz dokladnie co robiliscie w silniku to postaram sie pomoc.
Dolot jest suchy? Pierscienie nie sa za cienkie? Rowki w tlokach sa czyste bez nagaru?
Co do falowania obrotow, kup zmywacz do hamulcy w sprayu, odpal samochod i psikaj po dolocie, po koletorze ssacym, jesli zacznie podbijac obroty, nierowno pracowac, to znaczy ze masz nieszczelnosc. Ja tak u siebie namierzylem, ze mi ssie lewe powietrze przy wkretkach od lpg w kolekorze i falowaly mi wolne obroty.
Wymienione uszczelniacze - czyli cała głowica zrobiona. Odma, przewody, pierścienie są niezużyte bo miałem nowe do porównania. Jak otwierałem silnik to był bez nagaru :) Uszczelniony - wszystkie uszczelki zmienione tam gdzie zaczynało się nawet pocić, więc auto teraz jest suche. Myty silnik i brak wycieków. Po świecach nie widać by palił olej. Cylindry nie porysowane. Uszczelki w dolocie i wylocie zmienione. Nowy czujnik położenia wału, nowa chłodnica i przewody. Wszystko zrobione na lata ale olej pochłania....
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#18

Post autor: rysiektr »

ok, a szczelinomierzem pomierzyłeś pierścienie? Zdejmowałeś pierścienie? Nie było nagaru w rowkach?
a jak wymienialiście uszczelniacze, to zakładaliście na zawór tego kondonika, żeby nie "skaleczyć" nowych uszczelniaczy? Bo kolega raz zrobił bez tego, wiec 2 raz musiał gratis uszczelniacze wymieniać..
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#19

Post autor: Tomos »

Nie chce przeszkadzać w dyskusji, ale mój temat nie jest o o remoncie silnika kolegi Spectrom, tylko o moim falowaniu. BTW dodam że muszę zrobić też wyciek z miski... :(
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#20

Post autor: rysiektr »

Tomos pisze:Nie chce przeszkadzać w dyskusji, ale mój temat nie jest o o remoncie silnika kolegi Spectrom, tylko o moim falowaniu. BTW dodam że muszę zrobić też wyciek z miski... :(
Sorry, że śmiecimy w temacie, po analog 3 widać , że masz trochę za ubogą mieszankę, chyba, że screen nie był robiony na rozgrzanym silniku na wolnych obr...
Lewego powietrza nie widać, czyli nie masz dziury ale ten silnik jest bardzo wrażliwy na choćby minimalne nieszczelności, czego komputer nie pokaże ani w adaptacjach za bardzo nie będzie widać.
Psikałeś po dolocie i kolektorze zmywaczem jak Ci mówiłem?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”