N42B20 (Rechot na zimnym) VANOS/ROZRZĄD/POMPA OLEJU

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#131

Post autor: Palec11 »

Damiang warto by było się spotkać i porównać nasze silniki jak pracują :) ja mam teraz urlop na PW Ci kontakt dam mogł byś podjechać do mnie. Chociaż Ty chyba masz mój nr :)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#132

Post autor: Palec11 »

Więc tak po wymianie VANOSA ssącego
1.Znikną błąd czujnika rozrządu (mój Vanos był na wykończeniu)
2.Auto lepiej się zbiera od dołu
3.Rechot przy odplaniu na zimnym silniku jest nadal
Słuchałem już nie jeden N42 i N46 i większość tych silników to ma mam gościa co 4 lata jeździ ma ten rechot i zlewa sprawę i nic się nie dzieje robię podobnie.

Prawdopodobny winowajca to popychacze zaworów lub coś w pompie oleju (łańcuch,zawór zwrotny) po rozmowach z ludzimi powiedzieli (naucz się z tym życ) :) I tak zrobię jeszcze kiedyś ruszę temat ale póki co odpuszczam :)
damiang

#133

Post autor: damiang »

A więc tak, przekopałem wszystkie zagraniczne fora, podejrzenie jest 100% na Vanos wydechowy. Udało mi się w końcu postawić DIS’a, rano biorę się za sprawdzenie. Mam nadzieje, że wydechowy nie przejdzie testu :-)
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#134

Post autor: Tomos »

Właśnie tak mi się wydaje, że jak już robić rozrząd i koła to wymienić oba, nawet jak jedno jest padnięte, a drugie jeszcze sprawne, to za jakiś czas może się posypać i podwójna robota. Ja narazie to zostawiam bo nie mam kompletnie kasy :( BTW bez ściągania dekla zaworów chyba nie da się sprawdzić które to koło?
damiang

#135

Post autor: damiang »

Test VANOS DIS’em przeprowadzony. Pierwszy został sprawdzony ssący, wszystko było w porządku. Wydechowy podczas testu delikatnie klekotał, fałowały obroty i rzucało budą na boki ale przeszedł test pomyślnie. Dla mnie sprawa jest jasna, kupuje blokady, nowe koło Vanosa wydechowego firmy AISIN i wymiana.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#136

Post autor: Palec11 »

Więc tak po kilku dniach jazdy po wymianie Vanosa ssącego na używany stwierdzam :
1.Rechot i klepanie przy odpalaniu jest tragiczne ... dużo gorzej niż było ...
2.Powrócił błąd czujnika wałka rozrządu
3.Dzięki jednemu z forumowiczów (pozdrawiam damiang) zwróciłem uwagę na to że telepie autem i silnikiem i tak w sumie nie było wcześniej
4.Auto chodzi jak ropniak
5.Przez kilka dni miałem wrażenie że auto się zbiera lepiej od dołu i może tak jest na rozgrzanym silniku na zimnym auto ma takiego muła ...

Czyli generalnie jedna wielka lipa ... Zamówiłem koło ssące i wydechowe nowe firmy AISIN (ta firma z tego co się dowiadywałem robi te koła dla BMW więc to zapewne będzie to samo co bym dostałw ASO tylko bez logo BMW) I będziemy wymieniać.
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#137

Post autor: Tomos »

No na używkę to mija się z celem bo można trafić na to samo lub gorzej. Ja odkładam kasę i zrobię oba koła nowe :)
damiang

#138

Post autor: damiang »

Czekam Palec11 na info jak będzie po wymianie. U mnie potrafi nie zarechotać z rana, już się cieszę, a po pracy niespodzianka...
Filmik z dzisiejszego porannego startu: https://www.youtube.com/watch?v=qA-P8l563lI

Kupiłem pompę vacuum Pierburg'a. Moja obecna wytwarza za małe podciśnienie - w środku pompy podrapane są ścianki, wytarty jest ślizgacz oraz "dziubek" z zaworem jednokierunkowym jest wyrobiony i lata jak ku#%ie piersi :-) Kupiłem używkę, rozebrałem i się okazało, że w środku jest jak nowa ;-) Jutro montaż i testy, może to pompa rechocze, huk wie...
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#139

Post autor: Palec11 »

Więc tak Vanos ssący i wydechowy wymieniony na nowy AISIN (To jest to samo co kupuje się w ASO) .I praca silnika całkiem inna auto nie do poznania. Ale rechot na zimnym silniku jak był tak jest to samo co u damiang. Coś czuje że to coś związane z pompą oleju pewnie zawór zwrotny ... Rozmawiałem z człowiekiem co 4 lata z tym jeździ i nic się nie dzieje więc nie jest to chyba jakaś poważna usterka ... Ja sprawdzę dla pewności czy pompa oleju daje odpowiednie ciśnienia i jak jest wszystko ok to zlewam temat. Bo kilka osób z N42 mi powiedziało "naucz się z tym żyć" :)
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#140

Post autor: Tomos »

Poczytałem na temat pompy oleju i chyba faktycznie zawór zwrotny w pompie oleju będzie do wymiany. Najgorsze jest że trzeba miskę zrzucać żeby to wymienić.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”