N42B20 problem z zapłonem

pitek666
Posty: 3
Rejestracja: 1 mar 23, 17:29
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Brzeg

N42B20 problem z zapłonem

Post autor: pitek666 »

Witam, silnik jakoś miesiąc temu stracił moc (10.8s do 100), jeździłem tak dalej bo check ani nic się nie zaświeciło. Auto ma problem z uszczelniaczami, potrafiło łyknąć aż 3L oleju na 1000km (tak, wiem że tragedia). Był zalany motul 8100 xclean, dolewałem elfa evolution 5w40 i stopniowo brał coraz mniej, a ostatnie 1200km przejechal bez ŻADNEGO ubytku w oleju (pewnie cały motul się przepalił hehe). Około tygodnia temu niespodziewanie podczas przejazdu przez próg zwalniający i próby przyspieszenia check engine zaczął mrugać a silnik chodzić na 3 cylindrach, wymieniłem cewke 1 cylindra która była wadliwa i wszystko było okej (oczywiście mocy nadal nie odzyskał ale pracował normalnie). 2 dni temu znowu check engine zaczął mrugać a buda telepać się i auto nie przyspieszało, dojechałem pomału do domu i auto stało, dzisiaj podpiąłem go pod kompa, niżej wkleję błędy jakie wyskoczyły. Problem jest dziwny bo podczas bardzo delikatnego dodawania gazu wszystko jest w porządku, a przy gwałtownym dodaniu gazu silnik zaczyna szarpać, całe auto się trząść i słychać jakby coś przerywało. Tylko że to nie jest takie proste, bo raz buda się trzęsie przy wciśnięciu w podłogę, a innym razem już nie, i tak na przemian. Mówię tu o pracy silnika zarówno na postoju jak i podczas jazdy.
3321

2738

1343
Misfire Cylinder 1 With Fuel Cut-off

1345
Misfire Cylinder 2 With Fuel Cut-off

1341
Multiple Cylinder Misfire With Fuel Cut-off

OBDII: Camshaft Position Sensor B Range/
Performance

2756
Torque Converter Clutch Pressure Control
Solenoid

2745
Intermediate Shaft Speed Sensor "B" Circuit

2742
BMW: Transmission Fluid Temperature Sensor "B"
Circuit Low

2738
Pressure Control Solenoid "F" Control Circuit
Low
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Do świeć zaglądałeś? Przy takim jego spalaniu to muszą ciekawie wyglądać. Podepnij komputer z programem do bmw (inpa lub ista) i wtedy wklej błędy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pitek666
Posty: 3
Rejestracja: 1 mar 23, 17:29
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Brzeg

Post autor: pitek666 »

a myślisz że z osiągami też by to pomogło?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Ale co pomogło? Najpierw trzeba zdiagnozować poprawnie problem, to co podałeś niezbyt się nadaje.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”