N42b20 pb+lpg (wypadanie zapłonu na wszystkich cewkach)

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#21

Post autor: adi3d »

Okrągła wtyczka przy wlewie oleju. Mała czarna u mnie z żółtą gumką dookoła.
Nr 7 na schemacie
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-03-2002-E46-BMW-318i&diagId=11_3179
Wujekmarcin11
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 6 maja 15, 20:03
BMW: e46 318i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Piaseczno
VIN: PD35664

#22

Post autor: Wujekmarcin11 »

Dzięki już wiem która będę sprawdzał


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wujekmarcin11
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 6 maja 15, 20:03
BMW: e46 318i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Piaseczno
VIN: PD35664

#23

Post autor: Wujekmarcin11 »

Zimny silnik jest Ok. Rozgrzany spada na obrotach na każdym biegu po zgaszeniu nie chce załapać a jak załapuje to nie pracuje na wszystkie gary odpięcie czujnika tego co kolega pisał poprawia prace zgaszenie podpięcie czujnika z powrotem i samochód odpala normalnie na wszystkie gary.
Czy to może być przyczyna przepływka bo to nie są typowe objawy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#24

Post autor: adi3d »

Najpierw sprawdź czy ekonomizer idzie do końca na każdym biegu. Tak podobno można sprawdzić czy jest ok. Jak idzie na Maxa to podobno ok. Później odlacz przepływke na włączonym silniku. Jeśli silnik zacznie pracować inaczej to przepływka raczej działa.
Wujekmarcin11
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 6 maja 15, 20:03
BMW: e46 318i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Piaseczno
VIN: PD35664

#25

Post autor: Wujekmarcin11 »

Jutro sprawdzę ekonomizer ale z tego co mówisz kolego to przepływka działa bo po odłączeniu obroty rosną trochę i się stabilizują


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#26

Post autor: adi3d »

Przepływka chyba tak często się nie psuje. Tu będzie jakiś problem z rorzadem, Valvetronic lub vanosami. Ewentualnie wypalone gniazdo zaworowe chociaż to mało prawdopodobne jeśli nie ma gazu. Trzeba tu zastosować porządna diagnostykę. Sprawdzić jak działa vanos podczas obrotów, jak działa Valvetronic i reszta parametrów. Z tego co czytałem po forach najczęściej przy wypadających zapłonach do wymiany będzie wałek Valvetronic lub jego dźwignienki
Wujekmarcin11
Bywalec forum
Posty: 18
Rejestracja: 6 maja 15, 20:03
BMW: e46 318i touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Piaseczno
VIN: PD35664

#27

Post autor: Wujekmarcin11 »

Jakieś 3 lata temu miałem remont silnika robiony gniazda były wymieniane wałek mimośrodowy wyglądał jak nowy krzywki nie wytarte. Mam lpg ale jeżdżę teraz na samej benzynie. Chyba dźwigienki nie były sprawdzane bo u nas się praktycznie nikt nie zna na takich silnikach sam musiałem mechanikowi mówić co można sprawdzić a tez tyle co na forach wyczytałem.
A co myślicie o wtryskach i sondach ? Może być to jakiś trop ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#28

Post autor: adi3d »

Kup sobie używane wtryski jeśli chcesz są bardzo tanie. Podmiana jest banalna. A sondy jeśli nie wywalaja błędów to raczej są ok. Ale warto sprawdzić jak wyglądają ich parametry podczas pracy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”