[N42B20] Nie wkręca się na obroty

mati1995g
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 15 sty 18, 14:13
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Września
VIN: fz58691

#11

Post autor: mati1995g »

pixma pisze: 24 lip 18, 9:04 i co było przyczyną nierównej pracy silnika ? Spalanie nie az takie wielkie .

Ogólnie wymieniłem przepływomierz, sonde , wszystkie cewki oraz świece na nowe, ale największa różnica była po wymianie filtra paliwa ( filtr paliwa oryginalny 230tys przebiegu) oraz oleju na nowy 5w30. Praktycznie po wymianie oleju i filtra zero problemów z nierówna pracą oraz wypadaniem zapłonu. Tylko spalanie 9-10l benzyny przy spokojnej jeździe do 100km/h na trasie to przesada, a w mieście do 14l dochodzi. Dzisiaj pojade kupie używaną pompę paliwa za 60zł. Wydatek nie duży, a stara która trzyma ciśnienie 2.5bara na zapłonie chyba i tak za chwile padnie.
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#12

Post autor: pixma »

u mnie na zimnym czasami minimalnie zafaluja obroty. trzyma je tak ok 640-660. Na rozgrzanym trzyma równo a filtr paliwa nie wymieniałem i ze on na to pomoże nie pomyslałbym.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

Filtr jest z regulatorem, więc jak najbardziej może mieć wpływ.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
mati1995g
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 15 sty 18, 14:13
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Września
VIN: fz58691

#14

Post autor: mati1995g »

Mogę wreszcie pochwalić się, że po długim czasie wreszcie udało mi się naprawić problem. Auto już chodzi idealnie, a obroty nawet nie drgną. Spalanie auta w trasie spadło do 6l przy 100km/h a w mieście do 8-9l benzyny. Przyczyną wszystkiego była pompa paliwa która możliwe, że łapała jakieś lewe powietrze albo się już po prostu kończyła. Kupiłem tani zamiennik za 250zł ale chodzi jak złoto. Samochód widziało prawie 20 mechaników łącznie z renomowanymi warsztatami i nikt nie potrafił rozwiązać problemu albo miał dziwne pomysły jak ściąganie głowicy :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”