N42B20 Nie chce odpalić, przepustnica stuka
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 lis 18, 15:18
- BMW: E46 318Ti Compact AT
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
N42B20 Nie chce odpalić, przepustnica stuka
Witam
W moim E46 z silnikiem N42B20 stało się takie coś. Wczoraj normalnie przyjechałem do domu i zgasiłem silnik, dzisiaj wieczorem chcę odpalić i po przekręceniu stacyjki słychać stukanie z przepustnicy, dodatkowa pompka wody która jest obok przepustnicy słychać że mocno pompuje i wewnątrz kabiny na chwilkę załącza się co 2/3 sekundy przekaźnik pompy paliwa. Sprawdziłem wszystkie wtyczki od komputera silnika ale wszystko jest dobrze. Napięcie na aku ponad 12V i kręci rozrusznikiem bez problemu.
Jak odpalę to na chwilkę zaskoczy ale zaraz zgaśnie.
Pomóżcie bo kompletnie nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny, wszystkie pomysły już mi się skończyły.
W moim E46 z silnikiem N42B20 stało się takie coś. Wczoraj normalnie przyjechałem do domu i zgasiłem silnik, dzisiaj wieczorem chcę odpalić i po przekręceniu stacyjki słychać stukanie z przepustnicy, dodatkowa pompka wody która jest obok przepustnicy słychać że mocno pompuje i wewnątrz kabiny na chwilkę załącza się co 2/3 sekundy przekaźnik pompy paliwa. Sprawdziłem wszystkie wtyczki od komputera silnika ale wszystko jest dobrze. Napięcie na aku ponad 12V i kręci rozrusznikiem bez problemu.
Jak odpalę to na chwilkę zaskoczy ale zaraz zgaśnie.
Pomóżcie bo kompletnie nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny, wszystkie pomysły już mi się skończyły.
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Ty masz 15 lat ? Zapewniam Cie że jak by ktoś wiedział o co chodzi to na pewno dał by Ci znać czasami bez spojrzenia na żywo nic nie można zrobić ...
A co do twojego przypadku to dziwna sprawa strasznie z tego co wiem N42/N46 nie używa przepstunicy (chyba że awaryjnie) więc może coś z valvetronic ? Spróbuj odłączyć przepustnicę i zobacz co się dzieje ... Dziwna sprawa że nie ma błędów ...
A co do twojego przypadku to dziwna sprawa strasznie z tego co wiem N42/N46 nie używa przepstunicy (chyba że awaryjnie) więc może coś z valvetronic ? Spróbuj odłączyć przepustnicę i zobacz co się dzieje ... Dziwna sprawa że nie ma błędów ...
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 lis 18, 15:18
- BMW: E46 318Ti Compact AT
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Zdaję sobie sprawę że jest to dziwny przypadek ale jestem od niedawna posiadaczem BMW i uczę się twego auta dlatego liczę na każdą, nawet głupią podpowiedź bo może coś pomoże.
Wymontowałem pompę i sprawdziłem bezpośrednio na aku i działa.
Jak przekręciłem stacyjkę bez podpiętej pompy przepustnica i przekaźnik pompy cały czas tak samo się zachowywały.
Po odpięciu przepustnicy nic się nie zmieniło a do tego zauważyłem że w ten sam rytm mrugają żółta kontrolka hamulca ręcznego oraz żółta kontrolka kontroli trakcji
Wymontowałem pompę i sprawdziłem bezpośrednio na aku i działa.
Jak przekręciłem stacyjkę bez podpiętej pompy przepustnica i przekaźnik pompy cały czas tak samo się zachowywały.
Po odpięciu przepustnicy nic się nie zmieniło a do tego zauważyłem że w ten sam rytm mrugają żółta kontrolka hamulca ręcznego oraz żółta kontrolka kontroli trakcji