N42B20 kręci ale odpala jak mu się zachce!

tomek1557
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwie 17, 12:18
BMW: E46 Coupe N42B20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#1

Post autor: tomek1557 »

Witam wszystkich!

Od kilku dni mam problem ze swoją e46. Zaczęło się od tego, że przy odpalaniu za krótko trzymałem rozrusznik i silnik nie zdążył zaskoczyć. Przy kolejnej próbie auto już nie chciało odpalić. Kręcił ale jakby nie dostawał paliwa. Kilkukrotnie próbowałem odpalić jednak bez skutku. Po około 15-20min spróbowałem po raz kolejny i... odpaliła bez problemu, jednak nie chciały zgasnąć żółte kontrolki od DSC. Po chwili raz odezwał się sygnał dźwiękowy z komputera. Auto jeździło normalnie. Zgasiłem, odpaliłem na nowo i było już wszystko w porządku (kontrolki zgasły).
Myślałem, że na tym koniec problemów jednak kolejnego dnia sytuacja się powtórzyła. Rano auto odpaliło jednak chwile mu zajęło zanim złapał równe obroty. Przejechałem się kilka km (wszystko ok) po czym zgasiłem auto i uruchomiłem po chwili bez problemu. Znów przejechałem kilka km jednak po zgaszeniu auto znowu nie chciało odpalić przez około 20min. Gdy już odpaliło znów pojawiły się kontrolki od trakcji i po ruszeniu odezwało się 'bipnięcie' z komputera. Po dojechaniu do domu auto znów kilkukrotnie odpaliło bez problemu.

Czy ktoś wie co się dzieje i jak temu zaradzić???
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

Ja miałem bardzo podobny problem polegał na tym że auto po prostu odpalało za drugim trzecim razem czasami od strzała.Warto podpiąć auto pod komputer i zobaczyć jakie błędy wskazuje. W moim przypadku pomogło oczyszczenie wszystkich styków w dodatkowej skrzyneczce + i wymiana końcówki kabla. Wtopił się w całą blaszkę że aż skrzyneczkę potopiło.

Masz tu zdjęcie jak to wyglądało: Obrazek

Finalnie oczyściłem wszystko papierkiem ściernym wykułem tą śrubkę od blaszki (tak wykułem młotkiem i śrubkrętem) wymieniłem kabel poczyściłem wszystko i złożyłem wszystko ;) I ładnie pięknie wszystko pracowało ;) Finalnie wymieniłem całą tą skrzyneczkę i teraz to wygląda i działa problem zapomniany. Warto to sprawdzić ;)

A tak to wyglądało po kompletnej naprawie: Obrazek

Koszt naprawy nie przekroczył 50 zł i kilku godzin moje czasu ;) (nie wiedziałem jak to rozebrać itp itd kombinacje alpejskie szukanie na forum itd ale ogarnięte zostało praktycznie w 100% przezemnie koleś mi tylko końcówkę kabla wymienił za 10 zł)


DAJ ZNAĆ JAK DOJDZIESZ W CZYM BYŁ PROBLEM !! :)
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#3

Post autor: Samniewiemkto »

Trzeba podłączyć i sczytać błędy, bo potencjalnych powodów może być co najmniej kilka.
Bardzo często problemy z odpaleniem są spowodowane również awarią czujnika położenia wału.
tomek1557
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwie 17, 12:18
BMW: E46 Coupe N42B20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#4

Post autor: tomek1557 »

Sprawdziłem wszystko jak na ilustracjach. U mnie tam wszystko w porządku. Jedyne co dziś zrobiłem to wyjąłem i włożyłem bezpiecznik od pompy paliwa. O dziwo póki co działa wszystko jak należy. Jeśli chodzi o błedy to wyświetla mi bład: Secondary Air System bank 1 i 2. Nie wiem czy ma to jakąkolwiek zależność z WW problemami.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

U mnie w 524td problemy z rozruchem powodował luźny rozrusznik. Jego drgania powodowały fałszowanie sygnału z czujnika położenia wału i sterownik zamykał nastawiam 2 pompie.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
tomek1557
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwie 17, 12:18
BMW: E46 Coupe N42B20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#6

Post autor: tomek1557 »

Myślę, że w takim przypadku nie byłoby problemu z kontrolkami od DSC ale w razie czego sprawdzę rozrusznik. Dodam tylko, że silnik przeszedł ostatnio gruntowny remont.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

Jakies lewe powietrze ? Przeplywomierz ? Auto ma moc ? Moze sondy ? Jami to silnik jest ?
tomek1557
Posty: 6
Rejestracja: 16 kwie 17, 12:18
BMW: E46 Coupe N42B20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#8

Post autor: tomek1557 »

auto trzyma moc. silnik jak w temacie 318Ci N42B20 143hp. Problem jest tylko z odpalaniem i to też nie zawsze - tak jak opisałem to w wątku.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#9

Post autor: GUMMISS »

Nie koniecznie rozrusznik. Może coś uderzać w okolice jakiegoś czujnika powodując błędne wskazania. Tu akurat w momencie kręcenia obrotomierz wskazywał kilka tysięcy obrotów co zwróciło moja uwagę na czujnik. Okazało się że jest Oki, a każde szarpniecie rozrusznikem powodowało ruchy wskazówki od obrotów.

Może coś z przepustnicy, albo rozrzadem. Na pewno niema błędów?

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: Palec11 »

Powiem CI że straszne wróżenie tutaj jest ;) Ten błąd co CI wyskoczył jakoś trudno mi go zinterpretować coś jak by z lewym powietrzem czy coś ja bym poszukał przy kolektorze jakiegoś zerwanego kabla ja bym stawiał na problem z elektryką dlatego raz odpala raz nie może masa się gdzieś odczepiła ... Do tego kontrolki DSC jakie błędy wychodzą w sterowniku DSC ? To dsc może wyskakuje przez jakieś zwarcie czy coś ? (to tylko takie moje wróżenie nie znam się i nie mam doświadczenia w naprawach) rozejrzyj się pod maską zwracając uwagę na szczegóły może coś zobaczysz z tego co widzę i posprawdzaj dobrze błędy może coś nas nakieruje ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”