N42B20 - ile siana można jeszcze wtopić ?

pkruszynski
Posty: 8
Rejestracja: 4 wrz 16, 8:22
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

N42B20 - ile siana można jeszcze wtopić ?

Post autor: pkruszynski »

Witam szanowne grono,
chciałbym przedstawić Wam po krotce moja przygodę jak utopić siano w perelce bawarskiej motoryzacji.

Samochod odkupiłem od mojej kobiety - 2003, sedan, estorilblau. Zgnity, nie hamował, pił olej regularnie ale gdy zaczął pic płyn chłodniczy szybciej niż ja piwo - zdecydowałem, ze z auta używanego raz na 5-10 dni zrobie sprawne niezawodne auto. I to chyba nie była dobra decyzja.

Ogólnie wymieniono:
Pierścienie tlokowe, rozrząd, uszczelkę głowicy, pokrywy zaworów, kolektorów, panewki korbowodowe, czujnik vanosa + głowica splanowana uszczelniona + wymienione wszystkie zawory.

Wszystko chodziło idealnie, jeździłem stosunkowo rozsądnie, do czasu aż przy osiągnięciu 180km/h zaświeciła się kontrolka oleju (stan był sprawdzany na bieżąco). Silnik zaczął trochę cykać, wiec już wiedziałem, ze się jakiś gnój odjebal.

Pojechałem do tego chłopa co mi silnik składał, posłuchał, stwierdził, ze patologii żadnych nie ma wiec jezdzic obserwować.
Pojezdzilem poobserwowalem i dalej cyka jak stado komarów wiec pojechałem do innego chłopa a ten mi mówi, ze to panewki.
W sumie to zapomniałem mu powiedzieć, ze były robione ale to wtedy jak, na korbie się znowu zesraly czy teraz główne pukają do mnie, ze maja zamiar wyciągnąć kopyta ?
Bardzo proszę o trafne sugestie gdyż kwota pieniędzy „zaonwestowanych” w ten wóz wkrotce zbliży się do kwoty jaka zapłaciłem za to auto i nie wiem czy dalej mam się z tym pierdolic czy nakryć kocem i czekać na lepsze dni bo mam czym jezdzic ? ;)
Obrazek

Generalnie jak obczajam objawy/dźwięk stukot panewek na yt to nie jest dźwięk, jaki jest u mnie.
Od momentu zapłonu do zgaszenia cały czas słuchać tylko „cykanie”, przy dodaniu gazu cyka szybciej ale nie intensywniej.

adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

Post autor: adi3d »

Ten silnik tak cyka. Wtryskiwacze paliwa i Valvetronic głównie. Panewka może pukać. Jak zapalikansie lampka od oleju to coś nie tak z ciśnieniem. Może coś z pompą oleju albo jakąś panewka się obkrecika i ucieka ciśnienie. Zmierz sobie je manometrem czy jest ok. Później sprawdź pompę ewentualnie panewki. Możesz też sprawdzić czy w filtrze oleju są jakieś opiłki
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7034
Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: scghost »

kolor ladny, szkoda byloby sie pozbywac
tak naprawde najlepsza opcja to by bylo zeswapowac na jakies r6 i cieszyc sie jazdą :D
wiadomo, ze teraz ciezko skoro juz poszla kasa na remont
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Cracked
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 7 gru 19, 3:56
BMW: E46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Polska

Post autor: Cracked »

Kolego ja już z 10 tys włożyłem i żałuję tej kasy bo te silniki to złomy. Teraz czasami mam problem z przepływomierzem (coś z elektroniką). Miałem wcześniej instalacje robioną, a weź teraz drutuj po kimś. Mam tak że czasami mi kontrolki na pomarańczowo się zapalą i zgaśnie radio (ewidentnie jakieś przepięcie na instalacji). Mam to w dupie już nie ładuje w tego gnoja ani grosza. Na blacie 188k 2006 rok. Wkurzę się to go opiernicze ale co ukrywać takie wady? Ja jestem szczerym i zawsze wolę powiedzieć by pretensji nikt nie miał.

- nowy rozrząd
- pokrywa zaworów nowa
- nowy zbiornik wyrównawczy
- przepustnica nowa
- nowa odma
- nowe sprzęgło
- uszczelka miski, zaworów, podstawy
- część wiązki wymieniona (bank 1 o ile pamiętam)
- przepływomierz nowy + ten rezystor (jakoś to tak się nazywało)
- dwa nowe wtryski
- valvetronic

I jeszcze parę pierdół.

m52 4 lata i wymiana tylko szczotek bo przestało ładować i sprzęgło bo się spaliło.
pkruszynski
Posty: 8
Rejestracja: 4 wrz 16, 8:22
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: 3city

Post autor: pkruszynski »

Ja mam w planach dalej ladowac 😆
Odebrałem auto od mechanika, olej zmienił, panewki ok, silnik cykal jak cyka, obczajalem filmy na yt i generalnie cyka jak inne sprawne.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9842
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Cracked pisze: 23 maja 20, 6:07 + ten rezystor (jakoś to tak się nazywało
Rezonator :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Cracked
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 7 gru 19, 3:56
BMW: E46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Polska

Post autor: Cracked »

Dzięki Maniek coś na re 😂
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7034
Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: scghost »

pkruszynski pisze: 23 maja 20, 6:47 Ja mam w planach dalej ladowac 😆
Odebrałem auto od mechanika, olej zmienił, panewki ok, silnik cykal jak cyka, obczajalem filmy na yt i generalnie cyka jak inne sprawne.
moze sam zacznij grzebac, moze odkryjesz nowa pasje a i kasa zostanie w kieszeni ;)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Cracked
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 7 gru 19, 3:56
BMW: E46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Polska

Post autor: Cracked »

scghost pisze: 23 maja 20, 10:48
pkruszynski pisze: 23 maja 20, 6:47 Ja mam w planach dalej ladowac 😆
Odebrałem auto od mechanika, olej zmienił, panewki ok, silnik cykal jak cyka, obczajalem filmy na yt i generalnie cyka jak inne sprawne.
moze sam zacznij grzebac, moze odkryjesz nowa pasje a i kasa zostanie w kieszeni ;)
Tylko część, bo części to potrafią zaboleć 😂

Wymieniałem filtry w mamy samochodzie opel zafira. Filtr oleju 8 zł, filtr powietrza 17, filtr kabinowy 21, filtr paliwa 11 zł. Razem lekko ponad 50 złotych. Czyli dalej to mniej niż tej samej firmy filtr kabinowy do 318i. Nie wspominam o filtrze paliwowym, gdzie koszt to 200 zł.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9842
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

To fakt, znajomym zamawiałem wszystkie 4 filtry oraz 5l oleju do 1.9 tdi 105 KM i za wszystko wyszło mniej niż 180,-
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”