N42B20 - gaśnie na zimnym po paru minutach

Vinny
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 21, 20:37
BMW: E46 318i N42B20 Topasblau Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: Vinny »

Cześć wszystkim! :siema:
Piszę tutaj z problemem bo już nie wiem co mam naprawiać :)
Mam silnik N42B20 w skrócie: Wymieniona odma, uszczelniacze, kompresja dobra, brak lewego powietrza, dobry olej, nowe świece, rozrząd, nowa pompa paliwa, masa nowych uszczelek, nowe filtry itd. nic nie kapie nic nie skwierczy,

Nie ma falowania obrotów, nie ma dymienia, odpala i gasi się prawidłowo, nagrzewa prawidłowo, brak błędów od wielu tysięcy km, ALE mam problem w postaci gaśnięcia na zimnym silniku, pojawia się to regularnie codziennie (rano - jak jest wystudzony), czyli odpalam auto jadę sobie normalnie, jeśli na pierwszym skrzyżowaniu za domem mam czerwone światło auto potrafi zgasnąć bez zapowiedzi i po przekręceniu kluczykiem normalnie odpalić.

Jeśli dojadę do skrzyżowania i będę trzymał go nogą na powiedzmy 1000 obrotów cały czas, to czuć w pewnym momencie jakby przygasał, walczył parę sekund ale nie zgaśnie.

Jeśli mam zielone i mogę jechać dalej to podczas jazdy nie występuje nic co mogłoby wskazywać na usterkę, ma moc itd. a wszystkie powyższe problemy występują pojedynczo tylko właśnie jak jest zimny a ja stanę w miejscu.

Problem występuje więc zawsze chwile po odpaleniu, podczas nagrzewania się silnika, jest powtarzalny i upierdliwy :unknown: :help:

Jakieś pomysły co to może być?
Pozdrawiam wszystkich!
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#2

Post autor: Lashie »

Sprawdź jakie ciśnienie daje pompa paliwa pod obciążeniem, może filtr się przytyka, robiłeś coś z rozrządem, był chociaż sprawdzony przy wymianie uszczelniaczy?
Vinny
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 21, 20:37
BMW: E46 318i N42B20 Topasblau Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: Vinny »

Właśnie pompa paliwa jest fabrycznie nowa, a przy wymianie uszczelniaczy sprawdzony był rozrząd, jest wszystko ok, poprawnie ustawiony, bez luzu itd.

Filtr paliwa też nowy, niecały rok ma
Vinny
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 21, 20:37
BMW: E46 318i N42B20 Topasblau Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#4

Post autor: Vinny »

Podbijam, ktoś ma jakiś pomysł?
Jakuz
Posty: 4
Rejestracja: 2 lip 21, 21:04
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#5

Post autor: Jakuz »

Cześć, udało Ci się rozwiązać ten problem? Mam identyczne objawy - jeden do jeden, ale już straciłem nadzieję :/. Po wielu wymianach różnych części - dalej to samo.
kolakao
Posty: 2
Rejestracja: 8 gru 22, 14:34
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Płeć:

#6

Post autor: kolakao »

Witam serdecznie, też mam taki problem, ktoś wpadł na rozwiązanie?

Brak błędów, losowe odcinanie silnika na zimnym, jak już się rozgrzeje, to nie ma problemu. Żadnego szarpania, falowania obrotów itp.
Vinny
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 21, 20:37
BMW: E46 318i N42B20 Topasblau Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#7

Post autor: Vinny »

Nadal nic, wymieniłem kolejne czujniki itd. Nie pomogło. Teraz stawiam na czujnik wału.
Jakuz
Posty: 4
Rejestracja: 2 lip 21, 21:04
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#8

Post autor: Jakuz »

Udało się rozwiązać, jednak nie wiem konkretnie co to było, bo poleciała seria podmianek. Stawiam jednak na elektrozawory (solenoidy). Kupiłem dwa używane ori i podmienilem, ponadto zamieniłem miejscami czujniki położenia wałków rozrządu (zauważyłem, że jeden nie jest oryginalny, więc kupiłem dodatkowo ori i zmieniłem). Zainteresowalem się czujnikami położenia wałków rozrządu, bo niekiedy mi wyskakiwal błąd na wydechowym (ale nie zawsze, czasami była cisza, ale pewnie nie działał prawidłowo). Moim zdaniem warto te solenoidy przeczyścić, podobnie czujniki położenia wałków rozrządu. Ewentualnie podmienic miejscami i zobaczyć jak się silnik będzie zachowywać. Jeździłem tak bardzo długo i nic złego się nie stało (poza irytacja :p). Masz LPG może? - to też może być przyczyną.
Niesamowity jest to silnik, można się dzięki niemu dokształcić konkretnie :p.
Vinny
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 21, 20:37
BMW: E46 318i N42B20 Topasblau Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#9

Post autor: Vinny »

Hej, nie mam LPG. Wyczyszczę w takim razie przy najbliższej okazji te elektrozawory bo dostęp jest prosty.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”