N42B20 - gaśnie na zimnym po paru minutach
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 sie 21, 20:37
- BMW: E46 318i N42B20 Topasblau Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Cześć wszystkim!
Piszę tutaj z problemem bo już nie wiem co mam naprawiać
Mam silnik N42B20 w skrócie: Wymieniona odma, uszczelniacze, kompresja dobra, brak lewego powietrza, dobry olej, nowe świece, rozrząd, nowa pompa paliwa, masa nowych uszczelek, nowe filtry itd. nic nie kapie nic nie skwierczy,
Nie ma falowania obrotów, nie ma dymienia, odpala i gasi się prawidłowo, nagrzewa prawidłowo, brak błędów od wielu tysięcy km, ALE mam problem w postaci gaśnięcia na zimnym silniku, pojawia się to regularnie codziennie (rano - jak jest wystudzony), czyli odpalam auto jadę sobie normalnie, jeśli na pierwszym skrzyżowaniu za domem mam czerwone światło auto potrafi zgasnąć bez zapowiedzi i po przekręceniu kluczykiem normalnie odpalić.
Jeśli dojadę do skrzyżowania i będę trzymał go nogą na powiedzmy 1000 obrotów cały czas, to czuć w pewnym momencie jakby przygasał, walczył parę sekund ale nie zgaśnie.
Jeśli mam zielone i mogę jechać dalej to podczas jazdy nie występuje nic co mogłoby wskazywać na usterkę, ma moc itd. a wszystkie powyższe problemy występują pojedynczo tylko właśnie jak jest zimny a ja stanę w miejscu.
Problem występuje więc zawsze chwile po odpaleniu, podczas nagrzewania się silnika, jest powtarzalny i upierdliwy
Jakieś pomysły co to może być?
Pozdrawiam wszystkich!
Piszę tutaj z problemem bo już nie wiem co mam naprawiać
Mam silnik N42B20 w skrócie: Wymieniona odma, uszczelniacze, kompresja dobra, brak lewego powietrza, dobry olej, nowe świece, rozrząd, nowa pompa paliwa, masa nowych uszczelek, nowe filtry itd. nic nie kapie nic nie skwierczy,
Nie ma falowania obrotów, nie ma dymienia, odpala i gasi się prawidłowo, nagrzewa prawidłowo, brak błędów od wielu tysięcy km, ALE mam problem w postaci gaśnięcia na zimnym silniku, pojawia się to regularnie codziennie (rano - jak jest wystudzony), czyli odpalam auto jadę sobie normalnie, jeśli na pierwszym skrzyżowaniu za domem mam czerwone światło auto potrafi zgasnąć bez zapowiedzi i po przekręceniu kluczykiem normalnie odpalić.
Jeśli dojadę do skrzyżowania i będę trzymał go nogą na powiedzmy 1000 obrotów cały czas, to czuć w pewnym momencie jakby przygasał, walczył parę sekund ale nie zgaśnie.
Jeśli mam zielone i mogę jechać dalej to podczas jazdy nie występuje nic co mogłoby wskazywać na usterkę, ma moc itd. a wszystkie powyższe problemy występują pojedynczo tylko właśnie jak jest zimny a ja stanę w miejscu.
Problem występuje więc zawsze chwile po odpaleniu, podczas nagrzewania się silnika, jest powtarzalny i upierdliwy
Jakieś pomysły co to może być?
Pozdrawiam wszystkich!
-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
Sprawdź jakie ciśnienie daje pompa paliwa pod obciążeniem, może filtr się przytyka, robiłeś coś z rozrządem, był chociaż sprawdzony przy wymianie uszczelniaczy?
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 sie 21, 20:37
- BMW: E46 318i N42B20 Topasblau Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Właśnie pompa paliwa jest fabrycznie nowa, a przy wymianie uszczelniaczy sprawdzony był rozrząd, jest wszystko ok, poprawnie ustawiony, bez luzu itd.
Filtr paliwa też nowy, niecały rok ma
Filtr paliwa też nowy, niecały rok ma
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 8 gru 22, 14:34
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
- Płeć:
Witam serdecznie, też mam taki problem, ktoś wpadł na rozwiązanie?
Brak błędów, losowe odcinanie silnika na zimnym, jak już się rozgrzeje, to nie ma problemu. Żadnego szarpania, falowania obrotów itp.
Brak błędów, losowe odcinanie silnika na zimnym, jak już się rozgrzeje, to nie ma problemu. Żadnego szarpania, falowania obrotów itp.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2 lip 21, 21:04
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Udało się rozwiązać, jednak nie wiem konkretnie co to było, bo poleciała seria podmianek. Stawiam jednak na elektrozawory (solenoidy). Kupiłem dwa używane ori i podmienilem, ponadto zamieniłem miejscami czujniki położenia wałków rozrządu (zauważyłem, że jeden nie jest oryginalny, więc kupiłem dodatkowo ori i zmieniłem). Zainteresowalem się czujnikami położenia wałków rozrządu, bo niekiedy mi wyskakiwal błąd na wydechowym (ale nie zawsze, czasami była cisza, ale pewnie nie działał prawidłowo). Moim zdaniem warto te solenoidy przeczyścić, podobnie czujniki położenia wałków rozrządu. Ewentualnie podmienic miejscami i zobaczyć jak się silnik będzie zachowywać. Jeździłem tak bardzo długo i nic złego się nie stało (poza irytacja :p). Masz LPG może? - to też może być przyczyną.
Niesamowity jest to silnik, można się dzięki niemu dokształcić konkretnie :p.
Niesamowity jest to silnik, można się dzięki niemu dokształcić konkretnie :p.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 22 Odpowiedzi
- 5980 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adrian_dev
-
- 26 Odpowiedzi
- 10753 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1987 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tomx
-
- 11 Odpowiedzi
- 2053 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 17 Odpowiedzi
- 12810 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: OWN
-
- 7 Odpowiedzi
- 4484 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 9 Odpowiedzi
- 10758 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 185 Odpowiedzi
- 59011 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chińczyk E46
-
- 8 Odpowiedzi
- 1070 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Karaś2116_
-
- 2 Odpowiedzi
- 1044 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Chausio